بیوگرافی آنا فریل

4 سال پیش
4.8/5 - (116 امتیاز)

بیوگرافی آنا فریل به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 آنا لویز فریل متولد سال ۱۹۷۶ میباشد ، او بازیگر انگلیسی است. در منچستر بدنیا آمده است.

زندگینامه آنا فریل

بیوگرافی آنا فریل

فعالیت هنری

از ۱۳ سالگی بازیگر بوده است ، در برنامه های تلوزیونی زیادی در انگلیس بازی کرده است ، در نقش “Beth Jordache” در کانال ۴ نیز حضور داشته است در برنامه “Brookside” و در نقش اولین همجنسگرای زن در سوپ اوپرای انگلیسی در سال ۱۹۹۴ بوده است. وی اولین بار در سا ل۲۰۰۱ در تئاتر لندن در “West End theatre” حضور یافت و بعد نیز در تولیدات زیادی از این تئاتر بازی کرد. یکی از این برنامه ها نیز “Breakfast at Tiffany’s” بود که برنامه ای اقتباسی بود و بعد نیز در نقش یلنا در سال ۲۰۱۲ در “Uncle Vanya” محصول چکوو بازی کرد.

آثار مهم

فریل اولین بار در سال ۱۹۹۸ در “Land Girls” اثر “David Leland” حضور داشت و بعد از آن نیز در فیلم های دیگری به بازی پرداخته است ، از جمله دیگر فیلم هایی که در آنها حضور داشته است: A Midsummer Night’s Dream (1999), Timeline (2003), Land of the Lost (2009) و Limitless (2011).

خارج از فیلم ، بیشتر بخاطر بازی در آمریکا در کمدی “Pushing Daisies” محصول شبکهABC در نقش “Charlotte “Chuck” Charles” شناخته شده است. بخاطر بازی در این نقش نامزدی گلدن گلاب را در سا ل۲۰۰۸ بدست آورد. او جایزه های زیادی را تابحال کسب کرده است ، از جمله این جایزه ها را میتوان National Television Award (1995), Drama Desk Award (1999) و Royal Television Society Award (2009) نام برد. وی هم چنین در موزیک ویدئو ها و تلویزیون نیز حضور داشته است. به علاوه ی این حضورهایش در تبلیغات تلویزیون نیز به بازی پرداخته است. او از دانشگاه بولتون مدرک نیز دریافت کرده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جودی دنچ

در سال ۲۰۰۵ با دیوید تویلیس بازیگر رابطه داشت و از او یک دختر نیز دارد.

نام کامل
Anna Louise Friel
تاریخ تولد
July 12, 1976
سن
۴۳ سال
حرفه
بازیگر
جوایز
Nominated for 1 Golden Globe
Another 1 win & 6 nominations

قد: ۱٫۶۵ متر
نامزد دریافت جایزه: جایزهٔ گلدن گلوب بهترین بازیگر زن سریال تلویزیونی کمدی یا موزیکال
کودکان: گریسی الن مری فریل
شریک: دیوید تیولیس (۲۰۰۱–۲۰۱۰)، ریس ایفانز (۲۰۱۱–۲۰۱۴)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آنا فریل
4.8/5 - (116 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه