بیوگرافی جان فیلیپ لا

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی جان فیلیپ لا به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 جان فیلیپ لای متولد سال ۱۹۳۷ میباشد ، وی بازیگر آمریکایی است و در سال ۲۰۰۸ نیز از دنیا رفته است.

زندگینامه جان فیلیپ لا

بیوگرافی جان فیلیپ لا

فعالیت هنری

جان در لس آنجلس ، کالیفرنیا بدنیا آمده است و مادرش نیز مانند او بازیگر بوده است . او هم چنین برادر توماس آگوستوس لاس نیز میابشد که وی نیز بازیگر بوده است.

در کودکی در فیلم ها به بازی میپرداخت ، نقش های بی صدا را در فیلم هایی چون “The Magnificent Yankee (1950)” داشته است. به مطالعه ی درام در “University of Hawaii” پرداخته است. در دانشگاه نیز در تولیدات زیادی از سوی تئاتر بازی کرده است.
بعد از فارغ التحصیلی ، به نیویورک سفر کرد و در تئاتر ” Lincoln Center Repertory” به مطالعه مشغول شد و در همان زمان نیز نقش کوچکی را در کمدی ” Come On Strong (1962)” اثر گارسون کانین داشت.

مانند خیلی از بازیگرهای آمریکایی ، به ایتالیا سفر کرد ، در همان زمان نیز در فیلم های زیادی در ایتالیا بازی کرد. یکی از این فیلم ها ساخت نورمن جویسون بود ، که در این زمان به لای اموزش داد که بهترین راه برای بازی در نقش ” young Soviet sailor” چیست و او نیز در همین نقش در فیلم “The Russians Are Coming, the Russians Are Coming (1966)” حضور یافت.

سایر آثار

بعد از این بازی وی در “Hurry Sundown (1967)” اثر اتو پریمینگر حضور یافت. لای هم چنین بعدن نیز به اروپا بازگشت و در نقش اصلی در “Death Rides a Horse (1967)” اثر اسپاگتی وسترن حضور داشت ، بعد از این نیز در “Danger: Diabolik (1968)” و بعد در نقش باربارلا به بازی پرداخت. به علاوه در همین سال در “The Sergeant (1968)” حضور یافت.
در دهه ی ۶۰ وی سمبل جذابیت شد. همین باعث شد که در “Playboy Mansion” و ” Hollywood society.” نیز در صندلی وی ای پی برایش جا باشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی نیما فلاح

در بین انواع فیلم های ایتالیایی وی یکی از قهرمانان اکشن میباشد.
وی در فیلم “Von Richthofen and Brown (1971),” ، در نقش ریچتوفن ، “The Love Machine (1971), The Golden Voyage of Sinbad” و “Attack Force Z” حضور داشته است. بعدن نیز در “Danger: Diabolik” و “Space Mutin” نیز حضور داشته است.
در سال ۲۰۰۸ آخرین سال عمرش نیز او در “Chinaman’s Chance” حضور داشت.

تاریخ تولد
September 07, 1937
سن
۸۲ سال
حرفه
بازیگر
جوایز
Nominated for 1 Golden Globe
Another 1 nomination

تاریخ مرگ: ۱۳ مهٔ ۲۰۰۸، لس آنجلس، کالیفرنیا، آمریکا
همسر: child 1 (طلاق) شان رایان
کودکان: دان لا
آموزش: دانشگاه هاوایی، Hollywood High School

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جان فیلیپ لا
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه