بیوگرافی رضا یزدانی

6 سال پیش
بیوگرافی رضا یزدانی
4.3/5 - (25 امتیاز)

بیوگرافی رضا یزدانی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 رضا یزدانی ملقب به پلنگ جویبار، کشتی گیر اهل ایران است. یزدانی در مسابقات جهانی کشتی ۲۰۱۱ استانبول در وزن ۹۶ کیلوگرم توانست مدال طلا را کسب کند. او همچنین توانست در مسابقات جهانی ۲۰۱۳ بوداپست با پیروزی بر گازیموف کشتی گیر آذربایجانی دومین مدال طلای خود را در مسابقات قهرمانی جهان کسب کند.

زندگینامه رضا یزدانی

 بیوگرافی رضا یزدانی

شروع فعالیت ورزشی

یزدانی به خاطر علاقه شدید پدرش به ورزش کشتی، این ورزش را انتخاب نمود و از سال ۱۳۷۵، وقتی که یازده ساله بود استارت تمرینات کشتی را زد. نخستین مربی رضا یزدانی، حاج محمود اسماعیل پور بوده است. یزدانی در سال ۱۳۸۳ به عضویت تیم ملی کشتی ایران درآمد.

حضور در مسابقات جهانی

رضا یزدانی در مسابقات آسیایی، جهانی و المپیک
یزدانی در وزن ۸۴ کیلوگرم کشتی آزاد در مسابقات المپیک پکن شرکت کرد. وی در مسابقات سال۲۰۰۶ گوانگ ژو چین به مقام سومی جهان رسید. همچنین در مسابقات سال ۲۰۰۷ باکو آذربایجان نیز برنز گرفت.

رضا یزدانی در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۰
یزدانی در مسابقات کشتی قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۰ با پیروزی بر کشتی گیر قزاقستانی مدال طلای آسیا را کسب نمود.

رضا یزدانی در مسابقات المپیک ۲۰۱۲ لندن
رضا یزدانی در مسابقات کشتی المپیک ۲۰۱۲ لندن با وجود مصدومیت تا مرحله نیمه نهایی پیش رفت. در مرحله نیمه نهایی با این که کادر فنی تیم ملی به دلیل احساس ناراحتی در ناحیه پا از او خواستند انصراف دهد، قبئل نکرد و به کشتی ادامه داد. اما در اواخر وقت اول با تشدید مصدومیت دیگر قادر به مسابقه دادن نبود و از ادامه مسابقه بازماند. رضا یزدانی در پی مصدومیت، قادر به راه رفتن نبود و با صندلی چرخدار سالن مسابقات را ترک کرد. ، یزدانی همچنین در سال ۲۰۱۳ از سوی فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) به عنوان بهترین کشتی گیر سال در وزن ۹۶ کیلوگرم آزاد جهان انتخاب شد. یزدانی همچنین در سال ۲۰۱۴ نیز به عنوان کشتی گیر سال در وزن ۹۷ کیلوگرم شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی امید نمازی

رضا یزدانی در مسابقات کشتی المپیک ۲۰۱۲ لندن
رضا یزدانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل عبدالسلام گادیسف، از کشور روسیه را مغلوب کرد. نماینده کشورمان در دور سوم هم از سد ماگومد موسائف از کشور قرقیزستان گذشت و به مرحله نیمه نهایی رسید. رضا یزدانی در این دیدار در ۲ تایم مقابل چین از قرقیزستان به پیروزی دست یافت. یزدانی در مرحله نیمه نهایی با این که کادر فنی تیم ملی به دلیل احساس ناراحتی در ناحیه پا از او خواستند انصراف دهد، به کشتی ادامه داد. اما در اواخر وقت اول با تشدید مصدومیت از ادامه مسابقه بازماند. یزدانی در پی مصدومیت، قادر به راه رفتن نبود و با صندلی چرخدار سالن را ترک کرد.

رضا یزدانی در مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۳
یزدانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۳ ایوان یانکوسکی از بلاروس را مغلوب کرد و در دور سوم نیز در کمتر از دو دقیقه با نتیجه ۷ بر صفر مقابل مانوت ساندو از کانادا را مغلوب کرد. یزدانی در دور سوم داتو کراشویلی از کشور گرجستان را با نتیجه ۸ بر ۲ مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی رسید. یزدانی برای حضور در فینال نیز با نتیجه ۸ بر یک پاولو اولینیک از اوکراین را از پیش رو برداشت و جواز حضور در دیدار فینال را کسب کرد. یزدانی در پایانی با نتیجه ۴ بر ۲ مقابل ختاگ گازیموف، دارنده مدال برنز المپیک لندن از آذربایجان به پیروزی دست یافت و مدال طلا جهان را آز آن خود کرد.

رضا یزدانی در مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۴
رضا یزدانی در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل سومیت از هند به پیروزی رسیده بود، در دور دوم هم با نتیجه ۹ بر ۳ از سد ماگومد موسائف، قهرمان آسیا از قرقیزستان گذشت و گام به یک چهارم نهایی گذاشت، اما در این مرحله با ارائه نمایشی ضعیف و با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب شامیل اردوغان، کشتی گیر گمنام ترکیه ای شد و شانس حضور در نیمه نهایی را از دست داد. شامیل اردوغان در نیمه نهایی با باخت مقابل عبدالسلام گادیسف از رسیدن به مرحله فینال بازماند و باعث حذف رضا یزدانی شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جرج بست

رضا یزدانی در مسابقات کشتی بازی های آسیایی ۲۰۱۴
رضا یزدانی که دارنده دو مدال طلای پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ جهان است در دور اول با قرعه استراحت روبرو شد. وی در دور دوم رقابت های وزن ۹۷ کیلوگرم با خودربولگا دورجخاندین از مغولستان روبرو شد و در این کشتی حریف خود را با نتیجه ۶ بر صفر شکست داد و به مرحله نیمه نهایی رسید و سپس با برد قاطع برابر یون چان-اوک از کره به فینال رسید. یزدانی در دیدار فینال وزن ۹۷ کیلوگرم ماگومد موسائف دارنده مدال طلا و نقره رقابت های قهرمانی کشتی آزاد آسیا در سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ از قرقیزستان را با نتیجه ۱۴ بر ۴ شکست داد و صاحب مدال طلا شد و با پرچم ایران دور افتخار زد.

رضا یزدانی در مسابقات قهرمانی المپیک ریو ۲۰۱۶
داستان رضا یزدانی در المپیک ۲۰۱۶ با تلخی هر چه تمام تر به پایان رسید. کشتی گیر وزن ۹۶ کیلوگرم ایران بازی های المپیک را با برد درخشان برابر ابراهیم بولکباشی ترک آغاز کرد. وی در دیدار دوم در برابر ختاگ گازیموف آذربایجانی شکست خورد که در مورد داوری این بازی، صحبت های زیادی مطرح شد. با صعود گازیموف به فینال، یزدانی به شانس مجدد رفت. اسطوره کشتی ایران بازی اول را در برابر رادوسلاو باران از لهستان ۵ بر ۲ پیروز شد اما در دور دوم، ماگومد ابراگیموف ازبکستانی در کمتر از ۲۰ ثانیه یزدانی را ضربه فنی کرد تا پرونده ایران در المپیک ریو دوژانیرو به پایان برسد.

حاشیه ها

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مهدی مناجاتی

پیش از آغاز مسابقات جهانی مسکو فدراسیون کشتی

نام رضا یزدانی را به دلیل مصدومیت از فهرست تیم ملی

کشتی آزاد خط زد. یزدانی در مصاحبه ای دلیل خط خوردنش

را مصدومیت ندانست و اشاره به دلایل انضباطی از جانب فدراسیون نمود. او همچنین دلیل دیگر خط خوردنش را حضور نیافتنش در تئاتر دانست.

پس از آن کشتی گیر رضا یزدانی برای بازگشت به تیم ملی کشتی آزاد از اسفندیار رحیم مشائی درخواست کمک نمود.

افتخارات ورزشی رضا یزدانی

مسابقات قهرمانی جهان

طلای مسابقات قهرمانی جهان سال ۲۰۱۱ استانبول در وزن ۹۶ کیلوگرم

طلای مسابقات قهرمانی جهان سال ۲۰۱۳ بوداپست مجارستان در وزن ۹۶ کیلوگرم

برنز مسابقات قهرمانی جهان سال ۲۰۰۷ باکو در وزن ۸۴ کیلوگرم

برنز مسابقات قهرمانی جهان سال ۲۰۰۶ گوانگ ژو در وزن ۸۴ کیلوگرم

مسابقات بازی های آسیایی

مدال طلای مسابقات ۲۰۰۶ دوحه در وزن ۸۴ کیلوگرم

مدال طلا مسابقات ۲۰۱۰ گوانگ ژو در وزن ۹۶ کیلوگرم

مدال طلای مسابقات ۲۰۱۴ اینچئون در وزن ۹۷ کیلوگرم

مسابقات قهرمانی آسیا

طلای مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۰ دهلی نو در وزن ۹۶ کیلوگرم

طلای مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۶ بانکوک در وزن ۹۷ کیلوگرم

 

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی رضا یزدانی
4.3/5 - (25 امتیاز)
1
برچسب ها :

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • سلطان
    2 سال پیش

    فقط میتونم بگم،قدرخودشو ندونست…
    وگرنه کشتیگیر گردن کلفت وفنّی که واقعا مثل پلنگ به پصت حریف میرسید…
    خلاصه عمر قهرمانیش کوتاه بود