بیوگرافی جو منندز

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی جو منندز به همراه داستنا زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 جو منندز کارگردان آمریکایی کوبایی الاصل سینما و تلویزیون است که در شغل خودش بارها از سینما به تلویزیون و بالعکس جابجا شده است. منندز بیش از ۹۵ ساعت در تلویزیون برنامه کارگردانی کرده است و چندین مجموعه تلویزیونی و تا کنون هشت فیلم سینمایی و فیلم های تلویزیونی را کارگردانی کرده است. از فیلم های مهم او میتوان به برادر گارسیا(۲۰۰۰) و شکار انسان(۲۰۰۳) اشاره کرد که برنده بهترین کارگردانی جشنواره متودفیست و نامزد مرغ ماهیخوار طلایی بهترین فیلم در جشنواره فیلم های لاتین میامی شد.

زندگینامه جو منندز

بیوگرافی جو منندز

فعالیت هنری

منندز در ۲۳ ژوئن سال ۱۹۶۹ در در شهر نیویورک متولد شد و در میامی بزرگ شد.
او چندین اپیزود را برای سریال یک ساعته اقتباس شده از فیلم رابرت رودریگز در شبکه ال ری به نام از غروب تا طلوع(۲۰۱۴) به نویسندگی کوئنتین تارانتینو و همچنین اپیزودهایی برای مجموعه جدید آمازون به نام فقط جادو رااضافه کن کارگردانی کرده است. همچنین به خاطر کارگردانی چندین اپیزود برای سریال موفق برادر گارسیا جایزه آلما را برای بهترین کارگردان مستقل کمدی در سال ۲۰۰۱ دریافت کرد.

در سال ۲۰۰۲، دومین فیلم بلند خود را که درامی شکار انسان نام داشت که نویسندگی و ویرایش آن را نیز خودش برعهده داشت. این فیلم برنده جایزه بهترین فیلم در جشنواره بین المللی فیلم های لاتین نیویورک گردید و در فستیوال فیلم های مستقل متدفیست در سال ۲۰۰۳، نامزد جایزه بهترین کارگردان شد.
با وجود اینکه این کارگردان زاده آمریکا بود اما سه تا از فیلم هایش به زبان اسپانیایی ساخته شده اند، به هرحال خودش اصرار بر آن دارد که فیلم هایش آمریکایی است. این سه فیلم عبارتند از:

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمدعلی جمالزاده
غارت یک دزد

غارت یک دزد(۲۰۰۷) اولین فیلم اسپانیایی زبان منندز است که که توسط کمپانی لایون گیت در ۳۱ اوت ۲۰۰۷ منتشر شد. این فیلم با نظر مساعد منتقدان همراه شد. با وجود بودجه زیر ۲ میلیون دلاری این فیلم توانست چیزی حدود ۷ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته باشد. دومین فیلم زبان اسپانیایی جو منندز، یک کمدی رمانتیک به نام می خواهم وفادار باشم(۲۰۱۴) می باشد که در آمریکای لاتین اکران شد و جزء ۱۰ فیلم برتر هفته قرار گرفت. البته نسخه آمریکایی این فیلم در مارس سال ۲۰۱۶ ساخته شد. فیلم بعدی اسپانیایی منندز دزد(۲۰۱۵) نام دارد که توسط کمپانی پانتلیون منتشر گردید.

داستان این فیلم اکشن-کمدی درباره چندین دزد کهنه کار است که دور یکدیگر جمع می شوند و خودشان رابرای بزرگترین سرقت عمرشان آماده می کنند. این فیلم در جمهوری دومینیکن فیلم برداری شد. این فیلم نهمین فیلم پرفروش گیشه مکزیک شد و دومین فیلم ممندز است که در بین ۱۰ فیلم پرفروش مکزیک در هفته اول اکرانش قرار می گیرد.

آخرین فیلم مندز افسانه معبد پنهان (۲۰۱۶) نام دارد که برای شبکه کابلی و تلویزیون ماهوار ای نیک ساخته شده است. این فیلم ماجرایی خانوادگی بر اساس نمایشی به همین نام در دهه ۱۹۹۰ ساخته شده است. فیلم داستان سه بردار و خواهر را نشان می دهد که از یک تور جنگلی خارج می شوند و خودشان را دستخوش روبرویی با یک دوره موانع زندگی واقعی می بینند. این فیلم جایزه کیبل‌ای‌سی‌ئی برای بهترین فیلم ساخته شده از روی بازی را از آن خود کرد.
او در جال حاضر مشغول ساخت اپیزودهایی برای سریال ۱۲ میمون می باشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رضا اکبرپور

تاریخ تولد
June 23, 1969
سن
۵۰ سال
حرفه
کارگردان
جوایز
۲ wins & 1 nomination

همسر: رونی اگویا منندز (ازدواج ۲۰۰۲)
آموزش: Hialeah-Miami Lakes Senior High School
کتاب‌ها: Mindshot

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جو منندز
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه