بیوگرافی جیمز مک‌تیگو

4 سال پیش
بیوگرافی جیمز مک‌تیگو
Rate this post

بیوگرافی جیمز مک‌تیگو به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 جیمز مک‌تیگو کارگردان استرالیایی است که پس از مدتها دستیار کارگردانی در فیلم های مانند شهر تاریک (۱۹۹۸)، سه گانه ماتریکس (۱۹۹۹-۲۰۰۳) و جنگ ستارگان، سرانجام با ساخت اولین فیلمش به نام وی مثل وندتا (۲۰۰۶) به شهرت رسید و نامش در بین کارگردان مطرح شد.

زندگینامه جیمز مک‌تیگو

بیوگرافی جیمز مک‌تیگو

فعالیت هنری

مک‌تیگو در ۲۹ دسامبر سال ۱۹۶۷ در ساحل شمالی سیدنی در فلات کولاروی به دنیا آمد. پس از اتمام تحصیل در دبیرستان در دانشگاه استورت چارلز در رشته فیلم شناسی فارق التحصیل شد. اولین حضور او در صنعت سینما در اواخر دهه ۱۹۸۰ رخ داد. او به عنوان دستیار تولید در تعدادی از فیلم های کوچک استرالیا ظاهر شد. در سال ۱۹۹۱ دستیار کارگردان شد و به عنوان دستیار سوم کارگردان در یک فیلم استرالیایی، با عنوان دختری که دیر آمد، ظاهر شد. در سال ۱۹۹۴ او به عنوان دستیار دوم کارگردان در فیلم کشور زندگی(۱۹۹۴) به کارگردانی مایکل بلکمور ظاهر شد.

این فیلم یکی از پرمخاطب ترین فیلم های آن روزهای استرالیا بود. او پس از این فیلم همچنان به دستاری کارگردانان استرالیای پرداخت. در اواخر همین سال او وارد عرصه هالیوود شد و دستیار کارگردان مارتین کمپل در فیلم را فراری نیست(۱۹۹۴) و دستیار استیون دسوزا در فیلم معروف جنگجویان خیابانی شد. او همچنین در سال ۱۹۹۷ دستیار کارگردان فیلم های جنگ جهانی از قبیل جاده بهشت شد.

در سال ۲۰۰۰، او با جرج لوکاس همکاری کرد و درستیار اول این کارگردان در فیلم جنگ ستارگان: حمله کلون ها(۲۰۰۲) شد. او همچنین در همین سال دستیارکارگردان فیلم های نظیر ماتریکس و بعدها انقلاب ماتریکس شد. در سال ۲۰۰۶، مک‌تیگو اولین فیلم خود را با نام وی مثل وندتا (۲۰۰۶) کارگردانی کرد. این فیلم اکشن و دلهره‌آور که به نویسندگان آن خواهران واچوفسکی بودند با بازی زیبای ناتالی پورتمن و هوگو ویوینگ همراه شد.

مطلب مرتبط:  بيوگرافی رابعه اسکویی
سایر آثار

فیلم، شخصیتی به نام وی که یک جنگجوی آزادی‌خواه است را دنبال می‌کند که از روش‌های تروریستی برای انتقام شخصی و مخصوصاً برای ایجاد تغییرات سیاسی-اجتماعی در جامعهٔ پادآرمانشهری بریتانیای آینده استفاده می‌کند. این فیلم برداشتی آزاد از داستان مصوّر وی فور وندتا نوشته‌شده توسط آلن مور و طراحی شده توسط دیوید لوید است.

پس از ناریاضتی کمپانی برادران وارنر از الیور هیرشبگل در ساخت فیلم تهاجم، مک‌تیگو ادامه کارگردانی آن را برعهده گرفت و ۱۷ روز اضافه را نیز به زمان فیلم برداری اضافه کرد. البته دز زمان انتشار این فیلم از مک‌تیگو و نویسندگان قسمتهای اضافه آن که واچوفسکی ها بودند نامی برده نشد. دو سال بعد مک‌تیگو به عنوان دستیار دوم کارگردان در فیلم مسابقه سرعت(۲۰۰۸) به کارگردانی برادران واچوفسکی حضور داشت که بر اساس سری مانگای ژاپنی به همین نام نوشته تاتسو یوشیدا ساخته شده است.
دومین فیلم بلند مک تیگو در نقش کارگردان فیلم نینجای آدمکش(۲۰۰۹) است که در سبک هنرهای رزمی، اکشن و درام به نویسندگی متیو سند ساخته شد.

داستان فیلم درباره گروهی آدمکش نینجا، به دلایلی نامعلوم قتل‌های فجیعی را مرتکب می‌شوند و از سویی دیگر به دنبال نینجایی هستند که به آن‌ها پشت کرده و علیه آن‌ها می‌جنگد. هنرپیشه نقش اصلی این فیلم رین نام دارد که در ژوئن سال ۲۰۱۰ جایزه «بزرگترین کله‌خر» را در مراسم جایزه سینمایی ام‌تی‌وی به‌ خاطر نقش‌آفرینی در این فیلم، از آن خود کرد.در همین سال گفته شد که قرار است این کارگردان فیلم بازسازی شده ای از سری فیلم های سوپرمن بسازد که او این شایعه را نه تایید و نه تکذیب کرد. اما در نهایت این فیلم به کارگردان دیگری، زک اسنایدر، سپرده شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی بیوک میرزایی
کلاغ

از دیگر فیلم های مک تیگو فیلم کلاغ (۲۰۱۲) می باشد که بر اساس نمایشنامه‌ای از بن لیوینگستون و هانا شکسپیر ساخته شد. از بازیگران این فیلم می توان به جان کیوساک ، آلیس ایو ، برندن گلیسون اشاره کرد. داستان فیلم در سال ۱۸۴۹ اتفاق می‌افتد و برداشتی خیالی از آخرین روزهای زندگی ادگار آلن پو پدیدآور و شاعر می‌باشد که با آدم‌کشی زنجیره‌ای که بر اساس داستان اشعار او صورت گرفته روبرو می‌شود. عنوان فیلم برگرفته از شعری از پو با نام غراب می‌باشد.
او دوباره در نقش دستیار کارگردان با واچوفسکیها همکاری داشت و در فیلم هایی مانند مکزیکو سیتی، بمبئی با آنان مکاری کرد. همچنین چند اپیزود را برای سریال حس ششم در سال ۲۰۱۵ کارگردانی کرد.

آخرین فیلم بلندی که جیمز مک‌تیگو کارگردانی کرده است فیلم بازمانده (۲۰۱۵) با بازی میلا یوویچ ، پیرس برازنان ، دیلان مک‌درموت ، آنجلا باست است که تقریبا شکست تجاری بزرگ او به حساب می آید. این فیلم با بودجه ۲۰ میلیون دلاری تنها توانست کمتر از ۴ میلیون دلار در آمریکا فروش داشته باشد.
در حال حاضر مک‌تیگو در حال کارگردانی اپیزودهایی برای سریال مارکوپولو تلویزیون نت فیلیکس می باشد.

تاریخ تولد:
۲۹ دسامبر ۱۹۶۷ (سن ۵۲ سال)، North Shore، استرالیا
همسر:
سارا مکتیگو
آموزش:
دانشگاه چارلز استورت
جوایز:
Prometheus Special Award
نامزد دریافت جایزه:
جایزهٔ هوگو برای بهترین اثر نمایشی اقتباسی، اثر بلند

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جیمز مک‌تیگو
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه