بیوگرافی سوفیا لورن

4 سال پیش
بیوگرافی سوفیا لورن
Rate this post

بیوگرافی سوفیا لورن به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 سوفیا ویلیانی متولد ۱۹۳۰ میباشد. او در رم ایتالیا بدنیا آمده است ، پدرش ریکاردو مهندس بوده است ، ولی بیشتر زمان خود را به کارهای تجاری پرداخته است. قبلن به سوفیا پیشنهاد شده بود که به آمریکا بیاید و در نقشی بازی کند ولی مادرش به او این اجازه را نداده بود.

زندگینامه سوفیا لورن

بیوگرافی سوفیا لورن

فعالیت هنری

بعد از مدتی نیز مادر سوفیا او را با خود به نپال برد ، که میشود گفت یکی از شهرهای خاص در این کشور است. با اینکه پدر سوفیا و مادرش بار دیگر صاحب فرزند شدند ولی آنها هیچ گاه با یکدیگر ازدواج نکردند. حتی مادرش گفته بود: این خوک آزاد بود که با من ازدواج کند ولی این کار را نکرد و با زن دیگری ازدواج کرد. با اینکه سوفیا یکی از زیبا ترین زنان تاریخ است ولی پرستارش در بچگی گفته بود که او یکی از زشترین دخترانی بوده که تابحال دیده است.

The Pride and the Passion

در سال ۱۹۵۷ ، لورن شروع به بازی در هالیوود کرد و در ” The Pride and the Passion” اولین بار حضور یافت. فیلم برداری در پاریس شد و بازیگران مطرحی چون فرانک سیناترا نیز در آن بازی کردند. در این زمان ، او درگیر دوگانگی عشقی شد زیرا کری گرنت و کارلو پونتی تهیه کننده ایتالیایی هردو عشق خود را به او ابراز داشتند. لورن پونتی را انتخاب کرد .

این دو در سال ۱۹۵۷ با یکدیگر ازدواج کردند ، با وجود این هردوی آنها این پیوند را از رسانه ها بدور نگه داشتند و در دهه ی بعد بود که بصورت رسمی در ایتالی این ازدواج به ثبت رسید. این ازدواجش زیاد دوام داشت ، او موفقیت های کاری زیادی بدست آورده بود. با این حال به مدت ۵۰ سال در کنار همسرش خوشبخت زندگی کرد. همسرش در سال ۲۰۰۷ از دنیا رفت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی شاهرخ خان

در سال ۱۹۶۰ ، لورن در یکی از مهمترین بازی های خود حضور یافت و در فیلم ” Two Women” بازی کرد. در سال ۱۹۶۱ نیز توانست جایزه ی آکادمی اوارد بهترین بازیگ زن اصلی را بدست آورد.
در دهه ی ۶۰ او در ” Yesterday, Today, and Tomorrow (1963)” ، ” Marriage, Italian Style (1964)” و ” Hong Kong (1967)” بازی کرده است.

دوبله

هنگامیکه سوفیا لورن در فیلم‌های انگلیسی زبان بازی می‌کرد از دوبله نقش‌های خود به زبان ایتالیایی سرباز می‌زد.

دوبلورهایی که چندین فیلم او را دوبله کرده‌اند به ترتیب زیر است:

لیدیا سیمونسکی در ثعلب سیاه، افسانه گمشده، غرور و شهوت، خانه قایقی، هلر در لباس تنگ صورتی، هوس زیر درخت‌های نارون، زن اونجوری، المپیا، کلید، کشوری از زنگ‌ها، دو شب با کلئو پاترا (تنها در نقش کلئو پاترا)، آتیلا.
ریتا ساوانیونه در خانم ال. جودیت، عملیات کراسبو، آرابسکو، کنتسی از هنگ کنگ، گذرگاه کاساندرا.
روزتا کالاوتا در زائران عشق
میراندا بونانسئا در دو شب با کلئو پاترا (تنها در نقش نیسکا) آدریانا د روبرتو در یکشنبه مردم خوب
رناتا مارینی در آفریقا زیر دریا

نام کامل
Sofia Villani Scicolone
تاریخ تولد
September 20, 1934
سن
۸۵ سال
حرفه
بازیگر
جوایز
Won 1 Oscar
Another 63 wins & 32 nominations

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی سوفیا لورن
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه