بیوگرافی حمید سوریان

6 سال پیش
بیوگرافی حمید سوریان
Rate this post

بیوگرافی حمید سوریان به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی
حمید سوریان کشتی گیر وزن ۵۹ کیلو گرم ایران و دارنده ۷طلای جهان و المپیک( ۶طلای جهان و ۱ طلای المپیک ) می باشد.حمید سوریان از نظر شمارش مدال بهترین کشتی گیر تاریخ ایران است.

زندگینامه حمید سوریان

بیوگرافی حمید سوریان

شروع فعالیت ورزشی

حمید سوریان در سال ۲۰۰۱ عضو تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان شد و در وزن ۴۶ کیلوگرم در مسابقات کشتی نوجوانان قهرمانی آسیا بر روی تشک رفت. وی در سال ۱۳۸۶ قهرمان قهرمانان ورزش کشور شد. سوریان در سال ۲۰۰۵ در حالی که هنوز در رده سنی جوانان قرار داشت و قهرمان جوانان جهان شده بود در همان سال در مسابقات بوداپست در رده سنی بزرگسالان نیز قهرمان جهان شد و نشان داد که در رده سنی بزرگسالان هم حرف های بسیاری برای گفتن دارد و اولین مدال طلایش را در رده مسابقات قهرمانی جهان هم بدست آورد و این مدال طلا پنج بار دیگر در رقابت های جهانی گوانگ ژو سال ۲۰۰۶، مسابقات جهانی باکو سال ۲۰۰۷، مسابقات جهانی هرنینگ دانمارک سال ۲۰۰۹، مسابقات جهانی مسکو سال ۲۰۱۰و مسابقات جهانی تاشکند ازبکستان در سال ۲۰۱۴ تکرار شد.

خانواده

حمید سوریان فرزند محمد و اعظم السادات شادالله زاده، وی عضو یک خانواده ۸نفره است. سوریان ۵ برادر دارد.حمید در کنار کوه طبرک در شهرری متولد شده و تحصیل خود را تا دوره دبیرستان در این منطقه طی کرده است. حمید پیرو علاقه و تحت تاثیر دو برادرش محسن و مرتضی که هر دو آنها کشتی گیر بودند به کشتی علاقه مند شد و سپس در سال ۱۳۷۶ زیر نظر مرحوم عبدالله زارع به طور جدی کشتی فرنگی را آغاز کرد.

حضور در مسابقات جهانی

حمید سوریان در مسابقات قهرمانی جهان بوداپست سال ۲۰۰۵

حمید سوریان کشتی گیر جوانی که در آن زمان بسیار ناشناخته بود، در مسابقات جهانی بوداپست در دوره اول کشتی گیری به نام وگار راگیموف از کشور اوکراین را با نتیجه ۶ بر ۲ مغلوب کرد و در دور دوم بایرام اوزدمیر از کشور ترکیه را با نتیجه۷ بر ۲ مغلوب کرد و در دور سوم به مصاف پازارو ریواس قهرمان جهان سال قبل و نایب قهرمان مسابقات المپیک ۲۰۰۰ سیدنی از کوبا رفت و در یک دیدار حساس و دشوار توانست این کشتی گیر را با نتیجه ۹ بر ۲ مغلوب کند و در دور چهارم ارمک کوکتیف از قزاقستان را با نتیجه ۶ بر ۰ مغلوب خود کرد و به دیدار فینال راه یافت و با پیروزی مقابل پارگ ائول چول از کره جنوبی به مدال طلای مسابقات جهانی رسید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مهدی امینی

حمید سوریان در مسابقات قهرمانی جهان گوانگ ژو سال ۲۰۰۶
سوریان در دور اول لیندزی لوکار آمریکایی را مغلوب کرد و در دور دوم ونلین ونکف از بلغارستان را مغلوب کرد و در دور سوم ووگار راگیموف را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. حمید سوریان در دیدار پایانی روشن بایراموف کشتی گیر پرقدرت آذربایجان را شکست داد و مدال طلای جهان را برای بار دوم کسب کرد.

حمید سوریان در مسابقات قهرمانی جهان باکو سال ۲۰۰۷
حمید سوریان در دور نخست پارکر از استرالیا،در دور دوم آندرس نیبلم از دانمارک و در دور سوم لیندزی دولاکر از کشور آمریکا ودر یک چهارم نهایی ویرگیل مونتینو از رومانی را مغلوب کرد، وی در مرحله نیمه نهایی کریستین فریس از صربستان را شکست داد و به فینال مسابقات راه پیدا کرد. سوریان در دیدار پایانی مقابل پارک ائون چول را با نتیجه ۲ بر ۱ وی را شکست داد. حمید سوریان با این طلا، سومین مدال طلای خود را در مسابقات قهرمانی به دست آورد.

حمید سوریان در مسابقات المپیک ۲۰۰۸ پکن
سوریان در اولین المپیک خود در المپیک ۲۰۰۸ بعد از برد برابر ونلین ونکوف از بلغارستان و الگین الوایس از پالائو در دور سوم مسابقات مغلوب نظیر مانکیف، روسی شد.در ادامه او با پیروزی برابر کریستین فریس از صربستان به دیدار رده بندی رسید که با باخت برابر پارک ائون چول کره ای به مقام پنجم این رقابت ها رسید.

حمید سوریان در مسابقات قهرمانی جهان دانمارک ۲۰۰۹
سوریان در دور اول اسپنسر مانگو و در دور دوم رومن آمویان و در دور سوم ارهان کاراکس را مغلوب کرد و به فینال مسابقات راه پیدا کرد. وی در دیدار فینال با اقتدار هاکان نیبلوم از کشور دانمارک را با نتیجه ۷ بر ۰ شکست داد و برای چهارمین بار به مدال طلای قهرمانی جهان رسید.

حمید سوریان در مسابقات قهرمانی جهان مسکو سال ۲۰۱۰
حمید سوریان برای بار پنجم به مسابقات قهرمانی جهان اعزام شد. در دور نخست محمد بوترفاسا از کشور الجزایر را مغلوب کرد و در دور دوم ونلین ونکوف از بلغارستان را مغلوب کرد و در دور سوم جانی هاپامیکی از فنلاند و در دور چهارم رومن آمویان از ارمنستان را مفلوب کرد و به فینال مسابقات راه پیدا کرد. سوریان در دیدار فینال چوی گیو جین از کره جنوبی را در یک دیدار دشوار شکست داد و به پنجمین طلای خود در مسابقات قهرمانی جهان رسید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فریدون اصفهانیان

حمید سوریان در مسابقات بازی های آسیایی گوانگ ژو ۲۰۱۰
سوریان در مسابقات بازی های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگ ژو ناکام بود و دستش از مدال باز ماند. وی با ۲ شکست در رقابت های کشتی فرنگی بازی های آسیایی ۲۰۱۰ از دور رقابت ها کنار رفت و حذف شد، کارشناسان کشتی دلیل اصلی باخت او را وزن کم کردن های پیاپی و ضعف بدنی مربوط به آن عنوان کردند.

حمید سوریان در مسابقات المپیک ۲۰۱۲ لندن
سوریان سهمیه المپیک لندن را در مسابقات گزینشی قزاقستان کسب کرد. حمید سوریان در نخستین مسابقه خود در المپیک ۲۰۱۲ به مصاف آرسن ارالیف از کشور قزقیزستان رفت و ۳ بر ۱ پیروز شد و در دور دوم(مرحله یک چهارم نهایی) پیتر موداس از کشور مجارستان را شکست داد و در مرحله نیمه نهایی هاکی اریک نیبلوم دانمارکی را مغلوب کرد و به فینال مسابقات راه پیدا کرد. سوریان در دیدار پایانی روشن بایراموف از آذربایجان را در دو تایم پیاپی مقتدرانه شکست داد و اولین طلای خود را در مسابقات المپیک کسب کرد.

گفتنی است که مدال طلای حمید سوریان اولین مدال المپیک کشتی فرنگی بعد از ۴۰ سال بود، وی در روز تولد مادرش مدال طلای المپیک خود را به مادرش تقدیم کرد.

حمید سوریان در مسابقات قهرمانی جهان ازبکستان سال ۲۰۱۴
سوریان در رقابت های قهرمانی جهان به ترتیب در دور نخست الکس آنچیت و در دور دوم هیثم محمود و دور سوم اسماعیل بوررو و در دور چهارم طالح ممدوف و در مرحله نیمه نهایی المورات تاسمورادف از ازبکستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. حمید سوریان در دیدار فینال میگنیان سمنوف دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۱۲ را با نتیجه ۲ بر ۱ شکست داد و به ششمین مدال طلای خود در مسابقات جهانی رسید. حمید سوریان با کسب هفدمین مدال طلا در رقابت های جهانی و المپیک رکورد عبدالله موحد(دارنده شش مدال طلای جهان و المپیک) را شکست.

حمید سوریان در مسابقات قهرمانی جهان لاس وگاس سال ۲۰۱۵
سوریان پس از استراحت در دور اول، در دور دوم روبروی ریایبر رودریگرز از کشور ونزوئلا را مغلوب کرد و در دور سوم جانی هاپاماکی از فنلاند را با ضربی فنی مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. وی در این مرحله به روشن بایراموف آذری بازنده همیشگی خود با نادآوری داوران شکست خورد و با روحیه ای نامناسب در گروه شانس مجدد به یون وونچول از کره شمالی با نتیجه ۶ بر ۵ باخت و شانس حضور در دیدار رده بندی را از دست داد و در نهایت هفتم شد. حمید سوریان بدین ترتیب اولین شکست خود را در مسابقات جهانی تجربه کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جونیور براندائو

حمید سوریان در مسابقات المپیک ۲۰۱۶ ریو
سوریان کشتی گیر ارزنده کشور ایران بعد از ناکامی

در کسب سهمیه المپیک در رقابت های جهانی

۲۰۱۵ و دو تورنمنت گزینشی در کشور مغولستان

و قزاقستان، سوریان در آخرین بخت خود برای حضور

در المپیک در مسابقات گزینشی استانبول شرکت

کرد و با چهار پیروزی پی در پی که همه را از دم

تیغ خود گذارند و ضربه فنی کرد و بدون اینکه حتی یک امتیاز بدهد سهمیه المپیک ۲۰۱۶ ریو را کسب کرد. حمید سوریان در المپیک ریو در دیدار نخست خود در مقابل شینوبو اوتا از کشور ژاپن با نتیجه نزدیک ۶ بر ۵ شکست خورد و از صعود به مرحله بعد بازماند. با فینالیست شدن شینوبو اوتا، سوریان به مرحله شانس مجدد راه یافت و در نخستین دیدار خود در روبرویِ المت کبیسپایف نایب قهرمان ۲۰۱۱ جهان نتیجه را واگذار کرد و و از دور رقابت ها کنار رفت و حذف شد.

افتخارات ورزشی حمید سوریان

مسابقات قهرمانی المپیک
طلا مسابقات قهرمانی المپیک لندن ۲۰۱۲ در وزن ۵۵ کیلو
مسابقات قهرمانی جهانی
طلا مسابقات قهرمان جهان سال ۲۰۰۵ در وزن ۵۵ کیلو
طلا مسابقات قهرمانی جهان سال ۲۰۰۶ در وزن ۵۵ کیلو
طلا مسابقات قهرمانی جهان سال ۲۰۰۷ در وزن ۵۵ کیلو
طلا مسابقات قهرمانی جهان سال ۲۰۰۹ در وزن ۵۵ کیلو
طلا مسابقات قهرمانی جهان سال ۲۰۱۰ در وزن ۵۵ کیلو
طلای مسابقات قهرمانی جهان سال ۲۰۱۴ در وزن ۵۹ کیلو
مسابقات قهرمانی آسیا
طلای مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۰۷
طلای مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۰۸

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی حمید سوریان
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه