بیوگرافی چارلز جروت

4 سال پیش
بیوگرافی چارلز جروت
Rate this post

بیوگرافی چارلز جروت به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 چارلز جروت کارگردان، هنرپیشه و فیلم‌نامه‌نویس بریتانیایی بود که بین سال‌های ۱۹۵۴ تا ۲۰۰۲ میلادی فعالیت می‌کرد. او در سال ۱۹۶۹ به خاطر کارگردانی فیلم یک هزار روز از آن (۱۹۶۹) موفق به دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین کارگردانی شد.همچنین به خاطر فیلم زندگی مخفیانه آلگرنن(۱۹۹۷) برنده جایزه بهترین فیلم در فستیوال فیلم برکنریج گردید.

زندگینامه چارلز جروت

بیوگرافی چارلز جروت

فعالیت هنری

جروت در ۱۶ ژوئن سال ۱۹۲۷ در لندن، انگلستان به دنیا آمد. در ابتدای دوران فعالیتش به کارگردانی چند سریال از قبیل روی دوربین(۱۹۵۷ تا ۱۹۵۸)، پیش بینی نشده(۱۹۵۹) مشغول شد. اولین فیلمش زمان یادآوری(۱۹۶۲) نام داشت که درباره یک گروه دزد جواهرات است که پس از ورود به یک خانه فرد ثروتمندی برای دزدی ناگهان با جسد او روبرو می شوند. داستان این فیلم با اقتباس از رمان ادگار والاس نوشته شده بود و در این فیلم بازیگرانی از جمله ری بارت، اندرس چاریس و ارنست کلارک بازی می کردند. او تا سال ۱۹۶۹ به ساخت اپیزودهایی برای سریال های مختلفی پرداخت تا اینکه در سال ۱۹۶۹ دومین فیلم بلندش را کارگردانی کرد.

یک هزار روز از آن (۱۹۶۹) فیلمی درام به کارگردانی چارلز جروت است که در آن ریچارد برتون، الیزابت تیلور بازی میکردند. فیلم نامه این فیلم با اقتباس از نمایش نامه ای به همین نام از مکسول اندرسون نوشته شده بود. این فیلم داستان زندگی آن بولین، دومین همسر و شهبانوی هنری هشتم پادشاه انگلستان از تاریخ ۲۸ مه ۱۵۳۳ تا ۱۷ مه ۱۵۳۶ بود که در برج لندن به اتهام زنای با محارم و خیانت به همسر خود (هنری هشتم) گردن زده شد؛ گناهی که هیچگاه صحت آن اثبات نشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی زهیر یاری

این فیلم نامزد دریافت ده جایزه اسکار بود و توانست برنده جایزه اسکار بهترین لباس شود. همچنین توانست برنده جایزه گلدن گلوپ بهترین هنرپیشه درام، بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلم نامه شود. علاوه بر این افتخارات نامزد بفتای بهترین کارگردان هنری و بهترین طراحی لباس نیز گردید.

ماری، ملکه اسکاتلند

ماری، ملکه اسکاتلند (۱۹۷۱) دیگر فیلم این کارگردان می باشد که بر اساس زندگی ماری یکم اسکاتلند، ملکه سلطنتی اسکاتلند ساخته شد. ماری نها فرزند قانونی جیمز پنجم اسکاتلند بود. ۶ روزه بود که پدرش درگذشت و ۹ ماه پس از آن تاج‌گذاری کرد. او بعدها محاکمه و به دستور ملکه انگلیس اعدام‌شد. در این فیلم ونسا ردگریو در نقش ماری و گلندا جکسون در نقش الیزابت اول به ایفای نقش پرداخت. ونسا ردگریو به خاطر بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین هنرپیشه زن گردید. همچنین فیلم چندین نامزدی دیگر در اسکار از قبیل بهترین طراحی دکور، طراحی لباس، موزیک، و بهترین صداگذاری به دست آورد.

فیلم بعدی چارلز جروت افق گمشده (۱۹۷۳) نام دارد که یک فیلم در سبک موزیکال با بازی پیتر فینچ، جان گیلگد، لیو اولمان و شارل بوآیه می باشد. این فیلم در زمان انتشار نقدهای خوبی را دریافت نکرد و از لحاظ تجاری نیز موفق نبود. پس از این فیلم فیلم کبوتر (۱۹۷۴) را که یک فیلم در سبک زندگینامه‌ای و ماجرایی بود را کارگردانی کرد. از بازیگران ن می‌توان به دبورا رفین، دابنی کلمن، و جان اندرسون اشاره کرد. این فیلم بر اساس تجربیات زندگی واقعی روبین لی گراهام است که از زمانی که ۱۶ سال داشت، ۵ سال از عمرش را بر روی دریا در سراسر جهان گذراند. داستان این فیلم بر اساس کتاب کبوتر نوشته گراهام و درک ال تی جیل در سال ۱۹۷۲ اقتباس شده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مهدی میامی

فرار از تاریکی (۱۹۷۶) دیگر فیلم جروت نام دارد که فیلمی درام خانوادگی است که برای شرکت والت دیسنی ساخته شد. سپس فیلم آن‌سوی نیمه شب(۱۹۷۷) را با بازی جان بک، کلو گولگر، سوزان ساراندون و مایکل لانر کارگردانی کرد. فیلم نامه این فیلم توسط هرمان راچر و بر اساس رمانی به همین نام نوشته سیدنی شلدون در سال ۱۹۷۳، نوشته شد.

داستان آثار بیوگرافی چارلز جروت

داستان فیلم درباره معشوقه یک تاجر ثروتمند یونانی است که تلاش می کند عشق سابق خود که در دوران جنگ جهانی دوم با او آشنا شده بود را پیدا کند. فیلم بعدی جاروت، آخرین پرواز کشتی نوح(۱۹۸۰) نام داشت که فیملی ماجراجویی بود که توسط کمپانی والت دیسنی ساخته شد. از بازیگران این فیلم می توان به الیوت گولد، جنویو بوژو و ریکی شرودر اشاره کرد.

در این فیلم به جای کشتی نوح یک بمب افکن سوپرفورترس بوئینگ B-29 به عنوان کشتی نوح قرار داشت. کاندورمن (۱۹۸۱) نام دیگر فیلم چارلز جروت بود که باز هم توسط والت دیزنی و با بازی مایکل کرافورد، باربارا کاررا و الیور رید ساخته شد. با الهام از رمان بازی ایکس از رابرت شکلی، فیلم کتاب مصوری را دنبال میکند که تلاش ودراو وللکین را برای کمک به پناهندگی مامور زن گا گ ب را به تصویر می کشد. آماتور (۱۹۸۱) نیز یک فیلم در سبک تریلر سیاسی به کارگردانی چارلز جروت است که در آن جان سوج و کریستوفر پلامر بازی می کنند.

پسر آبی پوش بیوگرافی چارلز جروت

فیلم بعدی جاروت پسر آبی پوش(۱۹۸۶) نام دارد که در آن نیکلاس کیج، کریستوفر پلامر و کانتیا دیل بازی می کنند. این فیلم بر اساس زندگی واقعی قایقران تورنتویی، ند هنلان ساخته شد. زندگی مخفیانه آلگرنن(۱۹۹۷) دیگر فیلم این کارگردان است که با بازی جان کالوم و کری آن موس توانست برنده جایزه بهترین فیلم در فستیوال فیلم برکنریج شود. داستان این فیلم درباره پیرمردی است که تنهای زندگی می کند و با هم صحبتی با یک گربه و ساخت اشیایی با استخوان مشغول است. او با مردی ملاقات می کند که در حال مرگ است و با خودکشی او، نزدیک به یک میلیون دلار در یک چمدانش پیدا میکند. آخرین فیلم بلند جاروت چرخش ایمان (۲۰۰۱) با بازی ری مانچینی و میا سارا نام دارد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جلال فاطمی

جاروت در ۴ مارس سال ۲۰۱۱ بر اثر سرطان پروستات درگذشت.

تاریخ تولد
June 16, 1927
سن
۹۲ سال
حرفه
کارگردان
جوایز
Won 1 Golden Globe
Another 2 wins

گزیده فیلم‌ها
یک هزار روز از آن (۱۹۶۹)
ماری، ملکه اسکاتلند (۱۹۷۱)
افق گمشده (۱۹۷۳)
فرار از تاریکی (۱۹۷۶)
کاندورمن (۱۹۸۱)
پسر آبی پوش (۱۹۸۶)
چرخش ایمان (۲۰۰۱)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی چارلز جروت
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه