بیوگرافی مارشال تربر

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی مارشال تربر به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 راوسون مارشال تربر کارگردان، نویسنده، و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی می باشد که از سال ۱۹۹۷ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است.

زندگینامه مارشال تربر

بیوگرافی مارشال تربر

فعالیت هنری

تربر در ۹ فوریهٔ سال ۱۹۷۵ سانفرانسیسکو، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد. پدرش یک وکیل مدافع مولتی میلیاردر و فروشنده املاک حرفه ای بود. پس از اتمام دوران دبیرستان وارد کالج اتحادیه در اسکنکتدی، نیویورک شد و در آنجا عضوی از انجمن برادری دلتاپسی شد و حدود دو سال در تیم فوتبال دانشگاه بصورت حرفه ای بازی کرد. او همچنین مدرکی از کلاسهای رهبر ارکستر معروف، پیتر استارک از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی گرفت.

شروع فعالیت سینمایی او با دستیاری نویسندگی جان آگوست همراه شد و برای برنامه تلویزیونی دی سی چندین فیلم نامه نوشتند. در سال ۲۰۰۲، ویدئو تبلیغاتی به نام داستان اصلی تری:شغل دفاع آخر را برای شرکت ریبوک نوشت و کارگردانی کرد. سپس فیلم اولین فیلمش را به نام داگبال: یک داستان شکست واقعی (۲۰۰۴) را نوشتن و آن را کارگردانی کرد. در این کمدی ورزشی بازیگرانی از جمله وینس واگن و بن استیلر بازی می کنند. داستان این فیلم درباره رقابت بین باشگاه ورزشی و بدنسازی معمولی با یک باشگاه بزرگ پرهزینه است که در یک خیابان قرار دارند.

این فیلم با رضایت ۷۰ درصدی منتقدان همراه شد و با بودجه ۲۰ میلیون دلاری توانست نزدیک به ۱۷۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته باشد. همچنین در همان سال نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم ورزشی گردید.و بن استیلر نیز نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر کمدی از کراسم فیلم ام تی وی گردید. در ژانویه ۲۰۰۶، قراردای برای نویسندگی و کارگردانی فیلمی با عنوان مگنوم پی آی امضا کرد که هنوز در مرحله پیش تولید قرار دارد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سیدجواد هاشمی
فیلم نه

پس از بازیگری نقشی کوتاه در فیلم نه(۲۰۰۷) به کارگردانی جان آگوست، دومین فیلم بلند خود را در سال ۲۰۰۸ ساخت. فیلم اسرار پیتزبورگ(۲۰۰۸) که فیلم نامه این فیلم را نیز خودش بر اساس رمانی به همین نام نوشته مایکل چابون در سال ۱۹۸۸ نوشت، درباره عشق بازی دو مرد جوان با یک زن می باشد که به مرور باعث عشق این دو به هم می شود. این فیلم شکست بزرگی برای تربر بود و فروش خوبی نداشت.دو سال بعد در فیلم به نام مثل آب خوردن (۲۰۱۰) به ایفای نقش پرداخت.

ما میلرها هستیم(۲۰۱۳) سومین فیلم بلند ساخته راوسون مارشال تربر است که توسط کمپانی برادران وارنر به نمایش درآمد. در این فیلم کمدی بازیگرانی از قبیل جنیفر آنیستون، جیسون سودیکوس، اما رابرتز، و ویل پولتر بازی می کنند. داستان این فیلم درباره موادفروشی خرده پا است که پس از بدهکاری زیاد مجبور می شود با تشکیل یک خانواده قلابی محموله‌ای از ماری‌جوانا را از مرز مکزیک وارد خاک آمریکا کند. این فیلم با فروش بالای ۲۷۰ میلیون دلار در برابر بودجه ۳۷ میلیون دلاریش موفقیت خوبی در گیشه داشت. همچنین فیلم نامزد چار جایزه به انتخاب مخاطبان و شش جایزه ام تی وی گردید که دوتای آنها را برنده شد. و ویل پولتر نیز در مراسم جوایز آکادمی بریتانیایی برنده جایزه ستاره نوظهور بفتا شد.

اطلاعات مرکزی

فیلم اطلاعات مرکزی(۲۰۱۶) دیگر فیلمی است که راوسون مارشال تربر کارگردانی کرده است. در این فیلم بازیگرانی همچون دواین جانسون ، کوین هارت ، ایمی رایان ایفای نقش کرده‌اند. داستان این فیلم درباره دو دوست قدیمی دوران دبیرستان است که چندین سال بعد، پساز اینکه یکی از آنها در سازمان اطلاعات کار میکند با همدیگر تشکیل یک تیم را می دهند تا دنیا را از یک تروریست که قصد فروختن کدهای ماهواره ای را دارد، نجات دهند. این فیلم نیز با فروش بالایی همراه شد. این فیلم با فروش بالای ۲۱۷ میلیون دلار در برابر بودجه ۵۰ میلیون دلاریش موفقیت خوبی در گیشه داشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی علی‌ محمد خادم میثاق

گزیده کارگردانی
اسرار پیتزبورگ(فیلم۲۰۰۸)
ما میلرها هستیم(۲۰۱۳).
اطلاعات مرکزی (فیلم۲۰۱۶).
آسمان‌خراش (فیلم ۲۰۱۸).

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی مارشال تربر
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه