بیوگرافی والنتینا کورتس

4 سال پیش
بیوگرافی والنتینا کورتس
Rate this post

بیوگرافی والنتینا کورتس به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ولنتینا کورتزی متولد ۱ ژانویه ی ۱۹۲۳ ، او بازیگر ایتالیایی است. کورتزی در میلان بدنیا آمده است ، او با ریچارد باسهارت ازدواج کرده است ، در سال ۱۹۵۱ ، بازیگری را اول در “The House on Telegraph Hill” شروع کرد و یک پسر نیز از او دارد که اسمش کجی بیسهارت است. کورتزی از همسرش در سال ۱۹۶۰ جدا شد ، دیگر نیز هیچ گاه ازدواج نکرد. جکی بیسهارت در سال ۲۰۱۵ در میلان از دنیا رفته است.

زندگینامه والنتینا کورتس

بیوگرافی والنتینا کورتس

فعالیت هنری

وی اولین بار در ایتالیا در سال ۱۹۴۰ به بازیگری در سینما پرداخته است ، این کار نیز باعث شد که بتواند به سمت نقش های تحسین برانگیز جهانی برود ، اولین فیلم نیز در سال ۱۹۴۸ در ایتالیا در “Les Misérables” در کنار مارسلو ماسترونانی و اثر ریکاردو فردا حضور داشت ، در این حال او در دو نقش فانتانی و کوزته بازی کرده است. در سال ۱۹۵۹ نیز در فیلم انگلیسی “The Glass Mountain (1949)” حضور داشته است ، این بازی او نیز وی را به بازی در فیلم های آمریکایی زیادی در همان زمان سوق داده که کارش را در اروپا نیز ادامه داد. در اروپا وی با کسانی چون Michelangelo Antonioni, Federico Fellini و François Truffaut پرداخته است.

او قرار دادی را نیز با “۲۰th Century Fox” در سال ۱۹۴۸ بست. کورت در “Malaya (1949)” ، دومین فیلم در مورد جنگ جهانی دوم بزای کرده است. در این زمان وی با کسانی چون اسپنسر تریسی و جیمز استیوتهارت همکاری میکرد ، بعد نیز در “Thieves’ Highway (1949)” بازی کرد. بعد از این که او در کنار ریچار کونتی و لی کوب بود در “The House on Telegraph Hill (1951)” حضور یافت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ناصر مسعودی

این برنامه ساخته ی رابرت وایز بود. در این برنامه کسانی چون ریچارد بیس هارت نیز حضور داشتند. کورت در سال ۱۹۵۴ در “The Barefoot Contessa” حضور داشت ، بعد از آن نیز در Michelangelo Antonioni’s Le Amiche (1955), Gérard Brach’s The Boat on the Grass (1971), Terry Gilliam’s British film The Adventures of Baron Munchausen (1988 و When Time Ran Out (1980).

افتخارات

نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن سال ۱۹۷۵ بخاطر بازی در فیلم شب آمریکایی

تاریخ تولد: ۱ ژانویهٔ ۱۹۲۳، میلان، ایتالیا
تاریخ مرگ: ۱۰ ژوئیهٔ ۲۰۱۹، میلان، ایتالیا
همسر: ریچارد بیسهارت (ازدواج ۱۹۵۱–۱۹۶۰)
کودکان: جکی بیسهارت
نامزد دریافت جایزه: جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی والنتینا کورتس
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه