بیوگرافی جاناتان لوین

4 سال پیش
بیوگرافی جاناتان لوین
Rate this post

بیوگرافی جاناتان لوین به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 جاناتان لوین کارگردان، و فیلم‌نامه‌نویس اهل ایالات متحده آمریکا می باشد. از مهمترین فیلم های این کارگردان فیلم ۵۰/۵۰(۲۰۱۱)، تمام پسرها عاشق مندی لین هستند(۲۰۰۶)، بدن‌های گرم(۲۰۱۳) اشاره کرد.

زندگینامه جاناتان لوین

بیوگرافی جاناتان لوین

فعالیت هنری

لوین در ۱۸ ژوئن سال ۱۹۷۶ در نیویورک و در خانواده ای یهودی به دنیا آمد. دوران ابتدایی تحصیلش را در مدرسه سنت برنارد در نیویورک و دوران دبیرستان را در آکادمی فیلیپس در اندوور گذراند. او همچنین مدرک لیسانس خود را از دانشگاه براون و کارشناسی ارشد خود را از مدرسه هنرهای زیبای موسسه فیلم آمریکا در رشته کارگردانی گرفت.

اولین فیلمش پروژه دوران تحصیلش بود که به نام پاره سفال ها(۲۰۰۴) ساخته شد. برای این فیلم او نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم مستقل در جشنواره قرقره سیاه گردید. او همچنین در سال ۲۰۰۵ گواهی تعالی را برای این فیلم در جشنواره فیلم بروکلین به دست آورد. در همین سال فیلمی دیگر با عنوان بایت های عاشقانه(۲۰۰۵) کارگردانی کرد که خود نویسندگی آنرا نیز برعهده داشت. در این فیلم داستان سفرجاده ای در کشور و یافتن عشق در شهرهای معروف با استفاده از یک لپ تاپ و یک ماشین آیودی می باشد.

اولین فیلم

اولین فیلم بلند لوین، فیلم ترسناک همه پسران عاشق مندی لین هستند(۲۰۰۶)، را با بازی آمبر هارد کارگردانی کرد. فیلمنامه توسط جیکوب فورمن نوشته شده است. این فیلم برای اولین بار در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو در سال ۲۰۰۶ اکران شد. داستان این فیلم درباره گروهی از دانش آموزان دبیرستانی است که برای تعطیلات آخر هفته توسط دختری به نام مندی لین به خارج از شهر دعوت می شوند و در یک خانه متروکه با یک قاتل بی رحم مواجه می شوند. این فیلم با بودجه ۷۵۰هزاردلاری ساخته شد و بالغ بر یک میلیون و هشتصدهزار دلار فروش داشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جنیفر گارنر

در سال ۲۰۰۸، لوین فیلمی دیگر با عنوان نقطه ضعف(۲۰۰۸) را با بازی جاش پک نوشت و کارگردانی کرد. این فیلم موفق به کسب جایزه تماشاگران در جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۰۸ و همچنین برای جایزه بزرگ هیئت داوران (دراماتیک) نامزد دریافت جایزه بود. همچنین در جشنواره فیلم لس آنجلس در سال ۲۰۰۸، جایزه بهترین داستان و در جشنواره بین المللی فیلم ملبورن برنده محبوبترین فیلم شد. همچنین در سال ۲۰۰۸ برای جایزه بهترین فیلمنامه از جشنواره اسپریت و برای بهترین فیلم بین المللی نامزد دریافت جایزه شد.

۵۰/۵۰(۲۰۱۱)

۵۰/۵۰(۲۰۱۱) دیگر فیلم جاناتان لوین است که در ژانر کمدی درام به نویسندگی ویل ریسر ساخته شد. جوزف گوردون-لویت و ست روجن از بازیگران این فیلم می‌باشند. این فیلم داستان فردی است که به علت داشتن یک تمور بدخیم در حال مرگ است و بهترین دوستش به او در راه مبارزه با این بیماری کمک میکند و کم کم این فید با درمانگر خود رابطه عاشقانه ای برقرار می کند. این فیلم برنده جایزه تماشاگران در فستیوال فیلم آسپن در سال ۲۰۱۱، جایزه تماشاگران جشنواره فیلم استکهلم و جایزه آشیل والداتا در جشنواره بین المللی فیلم تورینو گردید. این فیلم با بودجه اندک ۸ میلیون دلار نزدیک به ۴۰ میلیون دلار فروش داشت.

بدن‌های گرم

فیلم بعدی لوین بدن‌های گرم(۲۰۱۳) نام داشت که با تم زامبی، موضوعی رمانتیک گونه همراه با طنز دارد. این فیلم شخصیت انسان‌ها و زامبی‌ها را به تصویر می‌کشد که با ارتباط برقرار کردن با انسان ها تبدیل به انسان میشوند. در این فیلم نیکولاس هولت نقش یک انسان زامبی شده را بازی میکند که مغز دوست پسر دختری را میخورد افکار و احساسات قربانی را دریافت میکند. سپس مجذوب او شده و سعی میکند با او ارتباط برقرار کند. این فیلم با موفقیت فروش خوبی مواجه شد و بالغ بر ۱۱۶ میلیون دلار در کل جهان فروش داشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی قطب الدین صادقی

در سال ۲۰۱۴، لوین به کارگردانی قسمتی از مجموعه راش که یک سریال درام پزشکی است، پرداخت. سپس فیلمی در سبک زوج هنری و کمدی به نام شب قبل (۲۰۱۵) با بازی جوزف گوردون لویت، ست روگن و آنتونی مکی ساخت. فعالیت لوین فقط به کارگردانی محصور نبوده و این کارگردان در سال ۲۰۱۶ در نقش تهیه کننده در فیلم مایک و دیو همراه عروسی می‌خواهند به کارگردانی جیک زیمانسکی حضور داشت.
او در حال حاضر در مرحله پیش تولید فیلم افسانه، که بر اساس کتابی به همین نام نوشته ماری لو می باشد کار می کند.

تاریخ تولد:
۱۸ ژوئن ۱۹۷۶ (سن ۴۳ سال)، نیویورک، ایالت نیویورک، آمریکا
آموزش:
St Bernard’s School، آکادمی فیلیپس، دانشگاه براون، بنیاد فیلم آمریکا
نمایش‌های تلویزیونی:
Rush
جوایز:
Sundance Film Festival Audience Award: U.S. Dramatic
نامزد دریافت جایزه:
Independent Spirit Award for Best First Screenplay

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جاناتان لوین
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه