بیوگرافی آنا مانیانی

4 سال پیش
بیوگرافی آنا مانیانی
4.8/5 - (25 امتیاز)

بیوگرافی آنا مانیانی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 آنا مگنانی متولد سال ۱۹۷۳ میباشد. او بازیگر فیلم و تئاتر در ایتالیا است. آکادمی اوارد بهترین بازیگر را در کنار ۴ جایزه ی جهانی دیگر بدست آورده است. این بخاطر بازی او در “The Rose Tattoo.” میباشد.

زندگینامه آنا مانیانی

بیوگرافی آنا مانیانی

فعالیت هنری

آنا متولد رم است و کارش را با حضور در آکادمی درام هنر در رم ایتالیا با خوانندگی در کلوپهای شبانه آغاز کرد. در این دوره که حرفه ی خاصی را دنبال میکرد ، تنها فرزندش دچار فلج اطفال شد وقتی فقط ۱۸ ماه داشت و دیگر نیز بهبود نیافت. بعدن به او پیشنهاد کار در ” La Lupa” در ” perennial toast of Rome” داده شد. در سینما به او سمبل گرگ را دادند. روزنامه ی تامیز نیز گفته است که شخصیت وی خیلی بخصوص میباشد و یکی از منتقدان درام نیز گفته بود که بازی او واقعن جالب است. در سینمای ایتالیا وی هیچ احساس ترس و اضطرابی نداشت و کاملن احساس شور و هیجان داشت. یکی از کارگردانانن رابرتو روزلینی نیز گفته بود که وی یکی از بهترین بازیگران میباشد.

سایر آثار

بعد از دیدن و ملاقات گوفردو الساندرادینی اولین نقش خود را در “La cieca di Sorrento ” به اجرا در آورد و بعد نیز شهرت جهانی را بخاطر بازی در “Rome, Open City (1945)” بدست آورد ، این اولین فیلم مهم وی بود که در ایتالیا اکران میشد. در نقش یک بازیگر او بخاطر حضور فعالش است که شناخته شده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آذرخش فراهانی

وی در فیلم هایی چون L’Amore (1948), Bellissima (1951), The Rose Tattoo (1955), The Fugitive Kind (1959 و Mamma Roma (1962) حضور داشته است و در سال ۱۹۵۰ نیز مجله ی لایف اعلام کرده بود که او یکی از تاثیر گذارترین و جذابترین ( از لحاظ بازی کردن) بازیگران زن بشمار میرود.

افتخارات

مانیانی به‌خاطر ایفای نقش یک بیوه سیسیلی در فیلم خالکوبی رز در سال ۱۹۵۵ برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

از دیگر جوایز بین‌المللی او می‌توان به جایزه بهترین بازیگر زن اصلی بفتا، جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن فیلم درام، جایزه انجمن ملی نقد برای بهترین بازیگر زن، جایزه انجمن منتقدان فیلم نیویورک برای بهترین بازیگر زن و خرس نقره‌ای برای بهترین بازیگر زن اشاره کرد.

گزیده فیلم‌شناسی

ترزا ونه‌ردی (۱۹۴۱)
رم شهر بی‌دفاع (۱۹۴۵)
راهزن (۱۹۴۶)
آنجلینای محترم (۱۹۴۷)
عشق (۱۹۴۸)
آتشفشان (۱۹۵۰)
خوشگل (۱۹۵۱)
کالسکه طلایی (۱۹۵۲)
ما زن‌ها (فصل «آنا مانیانی»؛ ۱۹۵۳)
خالکوبی رز (۱۹۵۵)
خواهر لتیسیا (۱۹۵۶)
باد وحشی است (۱۹۵۷)
نسب فراری (۱۹۶۰)
ماماروما (۱۹۶۲)
گنجینه ژوزفا (۱۹۶۳)
ساخت ایتالیا (۱۹۶۵)
راز سانتاویتوریا (۱۹۶۹)
رم (۱۹۷۲)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آنا مانیانی
4.8/5 - (25 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه