بیوگرافی سیلوانا مانگانو

4 سال پیش
3.5/5 - (2 امتیاز)

بیوگرافی سیلوانا مانگانو به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 سیلویا مانگانو در رم ایتالیا از پدری ایتالیایی و مادری انگلیسی بدنیا آمده است. بخاطر جنگ جهانی دوم او در فقر زندگی میکرد ، ۷ سال را به عنوان رقاص کار میکرد ، مدتی را نیز خودش را به عنوان مدل تامین کرد.

زندگینامه سیلوانا مانگانو

بیوگرافی سیلوانا مانگانو

فعالیت هنری

در سال ۱۹۴۶ نیز در سن ۱۶ سالگی ، مانگانو توانست میس رم را در نقش زیبا ترین دختر بدست آورد ، او هم چنین در فیلم ” Mario Costa” نیز نقشی را برعهده داشت. یک سال بعد نیز ، برای حضور در میس ایتالیا بار دیگر دعوت شد. در آن سال گفته شد که وی یکی از پرپتانسیل ترین بازیگران است ، توانسته جایزه ی ” The Queen” بشود. هم چنین او یکی از ستاره های آینده ی سینمای ایتالیا نیز بشمار می آمد. در کنار کسانی هم چون Gina Lollobrigida, Eleonora Rossi Drago و Gianna Maria Canale..
مانگانو رابطه ی خوبی با فیلم سازان نیز داشت در آن زمان دچار رابطه ای رمانتیک با بازیگر “Marcello Mastroianni” شد.

همین نیز باعث شد که بتواند قراردادی را در عرصه ی سینما ببندد. البته این قرارداد برایش زمانی برد تا به یک ستاره ی جهانی در استاردوم در کنار عملکردش در “Bitter Rice (Riso Amaro, Giuseppe De Santis, 1949)” بدل شود. بنابر این نیز ، قراردادی را با لاکس فیلم در سال ۱۹۴۹ بست. بعد نیز با “Dino De Laurentiis,” ازدواج کرد ، همسرش کسی بود که شهرت زیادی در بین تهیه کننده ها داشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی شهاب حسینی

گرچه وی هیچ گاه بیش تر از جایگاهش بالا نرفت. او در کنار سوفیا لورن و کسان دیگری در بین دهه ۵۰ تا ۷۰ جز بهترین بازیگران بود و در Anna (Alberto Lattuada, 1951), The Gold of Naples (L’oro di Napoli,Vittorio De Sica]], 1954), Mambo (Robert Rossen, 1955), Theorem (Teorema, Pier Paolo Pasolini, 1968), Death in Venice (Morte a Venezia, Luchino Visconti, 1971) و The Scientific Cardplayer (1972). نیز حضور یافته است.

درگذشت

به دنبال عمل جراحی در ۴ دسامبر ۱۹۸۹ که او را به حالت کما فرو برد، مانگانو بر اثر سرطان ریه در مادرید اسپانیا نیمه شب نزدیک به صبح ۱۵ یا ۱۶ دسامبر درگذشت.

فیلم‌های معروف

جادوی سیاه (۱۹۴۹)
برنج تلخ (۱۹۴۹)
آنا (۱۹۵۱)
اولیس (۱۹۵۴)
طلای ناپل (۱۹۵۴)
اغواگر (۱۹۵۸)
جنگ بزرگ (۱۹۵۹)
و ناگهان قتلی رخ داد (۱۹۶۰)
۵ زن بدنام (۱۹۶۰)
آخرین قضاوت (۱۹۶۱)
باراباس (۱۹۶۱)
نعلبکی بال‌دار (۱۹۶۴)
همسرم (۱۹۶۴)
جادوگران (۱۹۶۷)
ادیپ شهریار (۱۹۶۷)
تئورما (۱۹۶۸)
هوس به سبک ایتالیایی (۱۹۶۸)
دکامرون (۱۹۷۱)
مرگ در ونیز (۱۹۷۱)
لودویگ (۱۹۷۲)
تابلوی خانواده در صحنه‌ای از زندگی روزانه (۱۹۷۴)
تل‌ماسه (۱۹۸۴)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی سیلوانا مانگانو
3.5/5 - (2 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه