بیوگرافی مونیکا ویتی

4 سال پیش
بیوگرافی مونیکا ویتی
3.4/5 - (8 امتیاز)

بیوگرافی مونیکا ویتی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 مونیکا ویتی اولین بار در فیلم ” Ridere Ridere Ridere (1954)” به نقش نمایی پرداخته است ، که اثر ادورادو آنتون میباشد.

زندگینامه مونیکا ویتی

بیوگرافی مونیکا ویتی

فعالیت هنری

ولی بیشترین موفقیتش را در سن ۲۶ سالکی بدست آورده است. وقتی در ” Le dritte (1958).” اثر ماریو آمندولا حضور یافت. در سال ۱۹۵۷ نیز او در ” Teatro Nuovo di Milano” و بعد نیز در نقش اصلی در “L’avventura (1960)” حضور یافت. بازی در این فیلم موفقیت های زیادی را برای او بهمراه داشت ، توانست به او کمک کند و بالاتر از قبل باشد و هم چنین باعث شد که کارگردان نیز پول بیشتری بدست آورد. موفقیتش در این فیلم تاجایی بود که به یکی از ستاره های ایتالیا بدل شد و شهرتی جهانی یافت ، او یکی از شناخته شده ترین بازیگران ایتالیا در قرن ۲۰ میباشد.

ویتی تحسین های زیادی را بخاطر حضور در فیلم های دیگری از آنتونینی La Notte (Night, 1961), L’Eclisse (Eclipse, 1962) و Il Deserto Rosso (Red Desert, 1964) بدست آورد. بعد از اینکه رابطه اش با آن نیز به اتمام رسید دیگر هیچ گاه با وی کار نکرد تا زمانی که بار دیگر در فیلم “Il mistero di Oberwald (1980)” حضور یافت.

سایر آثار

ویتی در دو فیلم انگلیسی زبان ، Modesty Blaise (1966) فیلمی جیمز باندی و ” Ritchie’s An Almost Perfect Affair (1979)” حضور داشته است. اولی فروش بالایی داشت و دومی نیز توانست در جشنواره ی فیلم کنز جایگاهی داشته باشد.
در سال ۱۹۷۰ ، ویتی در کنار “Marcello Mastroianni” کمدی موفق “Dramma della gelosia (The Pizza Triangle, 1970)” حضور داشت. در سال ۱۹۷۴ نیز توانست بخاطر بازی در “Polvere di stelle (1973).” جایزه ی “David di Donatello award for Best Actress” را بدست آورد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مارشال گرین

بعد در فیلم “Le Fantôme de la liberté (۱۹۷۴)” نیز حضور داشت . در بین دهه های ۷۰ و ۸۰ او در فیلم های ایتالیایی حضور داشت. او بخاطر بازی در “L’Avventura”شناخته شده است.

زندگی شخصی

میکل‌آنجلو آنتونیونی و وینی در اواخر دهه پنجاه با یکدیگر آشنا شدند و رابطه‌شان تا بعد از ساخته شدن فیلم ماجرا،قوی‌تر می‌شد.در هر حال تا اواخر دهه شصت این دو نفر هیچ فیلمی با یکدیگر نساختند و رابطه‌شان رو به سردی رفت تا در نهایت به صورت رسمی از یکدیگر جدا شدند.در مصاحبه‌ای که بعدها ویتی داشت گفت که آنتونیونی رابطه را تمام کرده‌است. در سال ۱۹۹۵ ویتی با روبرتو روسو ازواج کرد که از سال ۱۹۷۵ با یکدیگر زندگی می‌کردند.

تاریخ تولد: ۳ نوامبر ۱۹۳۱ (سن ۸۸ سال)، رم، ایتالیا
قد: ۱٫۷ متر
همسر: روبرتو روسو (ازدواج ۱۹۹۵)
جوایز: Golden Lion for Lifetime Achievement، بیشتر
آلبوم‌ها: La ragazza con la pistola (Original Motion Picture Soundtrack, edizione speciale, musiche dirette da Vito Tommaso)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی مونیکا ویتی
3.4/5 - (8 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه