بیوگرافی ویرنا لیزی

4 سال پیش
بیوگرافی ویرنا لیزی
4.4/5 - (9 امتیاز)

بیوگرافی ویرنا لیزی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ویرنا لیزی کار خودش را از نوجوانی آغاز کرد ، وقتی در پاریس بود دو تهیه کننده استعدادش را کشف کردند ، ” Antonio Ferrigno and Ettore Pesce” ، وی اولین بار در فیلم “La corda d’acciaio (The Steel Rope, 1953)” بازی کرده است.

زندگینامه ویرنا لیزی

بیوگرافی ویرنا لیزی

فعالیت هنری

بعد نیز در فیلمی موسیقی E Napoli canta (Napoli Sings, 1953) و Questa è la vita (Of Life and Love, 1954 حضور داشت. جالب است بدانید زیباییش بیش تر از مهارتش ارزش داشت ، وی در ” Le diciottenni (Eighteen Year Olds)” و ” Lo scapolo (The Bachelor)” در سال ۱۹۵۵ به بازی پرداخته است. بعد از این وی در “La donna del giorno (1956), Eva (1962), و Romolo e Remo (1961) حضور داشته است.

ویرنا در اواخر دهه ۵۰ نیز لیز در برنامه های تئاتر ی چون ” I giacobini” حضور داشته است. این برنامه ساخته ی “Giorgio Strehler” بود. در دهه ۶۰ نیز لیزی در برنامه های کمدی به بازی میپرداخت او در درام های تلوزیونی در ایتالیا به بازی پرداخته است. در برنامه ای چون ” con quella bocca può dire ciò che vuole” (with such a mouth, she can say whatever she wants)”.

حضور در هالیوود

ویرنا در هالیوود نیز نقش نمایی داشته است ، او در کنار مارلین مونری به کار پرداخته است ، اولین بار در هالیوود در کمدی در مقابل جک لیمون در “How to Murder Your Wife (1965)” و بعد نیز در کنار تونی کورتیس در “Not with My Wife, You Don’t! (1966).” حضور داشته است. لیزی به بازی در کنار فرانک سینترا در ” in Assault on a Queen (1966)” و هم چنین در “La Ragazza e il Generale” در کنار راد استیگر حضور داشته است. بعد نیز در دو فیلم Anthony Quinn, The Secret of Santa Vittoria به کارگردانی استنلی کرامر بازی کرده است. یکی دیگر از بازی های او درام “The 25th Hour” میباشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سیدعلی‌اصغر کردستانی

به گزارش هالیوود ریپورتر، لیزی در سال ۲۰۰۴ جایزه یک عمر دستاورد هنری گلدن گلوب ایتالیا را دریافت کرد. او بازیگری را در دهه ۱۹۵۰ با ایفای نقش در فیلم‌های ایتالیایی شروع کرد. ویرنا لیزی در طول عمر حرفه‌ای‌اش موفق به کسب هفت جایزه «دیوید دی دوناتلا» شد.

تاریخ تولد: ۸ نوامبر ۱۹۳۶، آنکونا، ایتالیا
تاریخ مرگ: ۱۸ دسامبر ۲۰۱۴، رم، ایتالیا
همسر(ها): فرانکو پسکی (۲۰۱۳–۱۹۶۰؛ مرگش)
همسر: فرنکو پشی (ازدواج ۱۹۶۰–۲۰۱۳)
کودکان: کرادو پشی، کورادو پشی

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ویرنا لیزی
4.4/5 - (9 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه