بیوگرافی میکله پلاچیدو

4 سال پیش
بیوگرافی میکله پلاچیدو
Rate this post

بیوگرافی میکله پلاچیدو به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 مایکل پلاسیدو در ایتالیا بدنیا آمده است ، خانواده اش فقیر بوده اند و در زمان کودکی به شغل های زیادی مشغول بوده است. بازیگری را در رم و در “Centro Sperimentale di Cinematografia” شروع کرد و در کنار سیلویو دیامیکو در آکادمی هنر های درام بود. اولین بار نیز در فیلم ” Midsummer’s Night Dream” در سال ۱۹۶۹ به بازی پرداخته است. دو سال بعد وی به بازی در فیلم های کارگردانانی چون : Luigi Comencini, Mario Monicelli, Salvatore Samperi, Damiano Damiani, Francesco Rosi, Walerian Borowczyk, Marco Bellocchio, Paolo Cavara پرداخت . اولین بار موفقیتش با بازی در “Marcia trionfale (1976, directed by Bellocchio),” بدست آمد.

زندگینامه میکله پلاچیدو

بیوگرافی میکله پلاچیدو

فعالیت هنری

دو سال بعد نیز توانست جایزه ی خرس قهوه ای را به عنوان بهترین بازیگر بدست آورد. جایزه ای را در جشنواره ی فیلم برلین بدست آورد ، بخاطر عملکردش در “Ernesto (1978, by Samperi)” در نقش یک همجنس باز.

او در فیلم های تلویزیونی زیادی نیز در دهه ۷۰ حضور داشته است ، اما در سال ۱۹۸۳ بود که یکی از مشهورترین برنامه های تلویزیونی خود را بازی کرد ، وقتی در نقش اصلی پلیس در مقابل مافیا بازی میکرد ، در سریال “La Piovra.” . هم چنین قسمت یکسانی را نیز قرار بود که از نقشش را در سه سریال دیگر بازی کند ، این نقش را تا زمانی که به قتل میرسد بازی کرد.

بعد نیز در برنامه های زیادی از تلویزیون حضور داشت و در نقش های مختلف در حال بازی با سازمان های جنایی بود. یکی از این برنامه ها نیز بیوگرافی “Giovanni Falcone” در مورد فردی به همین اسم بود که ، مایک نیز در نقش قاضی بوده است در سال ۲۰۰۸ ، او در نقش هایی چون رئیس مافیا برناردو پروونزانو در فیلم تلویزیونی ” L’ultimo padrino” حضور داشهت است. در سال ۱۹۸۸ نیز در کمدی “Big Business” حضور داشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی بهادر زمانی
زندگی شخصی

پلاچیدو در آسکولی ساتریانو در ایالت پروجای ایتالیا و در یک خانوادهٔ فقیر متولد شد. او از نسل راهزن معروف ایتالیایی کارمینه کروکو می‌باشد. پلاچیدو در دوران نوجوانی شغل‌های مختلفی را تجربه کرد. او بازیگری را در “Centro Sperimentale di Cinematografia” (“مرکز تجربی سینما” یا “مدرسهٔ ملی فیلم ایتالیا”) در شهر رم و آکادمی هنرهای دراماتیک آموخت.

پلاچیدو اولین نقشش را در فیلم “رویای شب نیمهٔ تابستان” (۱۹۶۹) ایفا کرد. طی ۲ سال بعدی او با کارگردان‌هایی مانند لوئیجی کومنچینی، ماریو مونیچلی، سالواتوره سامپری، دامیانو دامیانی، فرانچسکو روزی، مارکو بلوچیو و کارلو لیتزانی کار کرد. اولین موفقیت او به خاطر ایفای نقش “سرباز پائولو پاسری” در فیلم “Marcia trionfale” در سال ۱۹۷۶ بود که جایزهٔ دیوید دی دوناتلو را به خاطر آن نقش دریافت کرد. ۲ سال بعد خرس طلایی جشنواره برلین را بخاطر ایفای نقش یک کارگر همجنسگرا در فیلم ارنستو دریافت کرد (۱۹۷۸، سامپری).

او در دهه ۱۹۷۰ در چندین فیلم تلویزیونی ظاهر شد اما اوج محبوبیت او در سال ۱۹۸۳ و بخاطر بازی در نقش “کورادو کاتانی” (بازرس پلیس مسئول بررسی مافیا) در سریال تلویزیونی “La Piovra” رقم خورد. او تا ۳ فصل آن سریال (و تا زمانی که کورادو کاتانی ترور می‌شد) در همان نقش ظاهر شد. پس از آن پلاچیدو در تعداد زیادی فیلم و سریال با موضوع جرائم سازمان یافته، در نقش مأمور قانون ظاهر شد. از جمله فیلمی که به زندگی و پروندهٔ قتل جیووانی فالکونه می‌پرداخت. در سال ۲۰۰۸ او (بر خلاف نقش‌های قبلی اش) در فیلم تلویزیونی “L’ultimo padrino” در نقش سرکردهٔ مشهور مافیا برناردو پروونزانو ظاهر شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی گرگ موریس

ویولانته پلاچیدو دختر اوست که در زمینهٔ بازیگری فعالیت می‌کند.

تاریخ تولد:
۱۹ مهٔ ۱۹۴۶ (سن ۷۳ سال)، آسکولی ساتریانو، ایتالیا
قد:
۱٫۸۵ متر
همسر:
فدریکا وینسنتی (ازدواج ۲۰۱۲)، سیمونتا استفانلی (ازدواج ۱۹۸۹–۱۹۹۴)
کودکان:
ویولانته پلاچیدو، برِنو پلاسییدو، مایکلنجلو پلاسییدو، اینیگو پلاسییدو، گابریل پلاسییدو
خواهر و برادر:
جراردو آماتو، دوناتو پلاسییدو، ویرجینیا پلاسییدو

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی میکله پلاچیدو
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه