بیوگرافی جان تورتورو

4 سال پیش
بیوگرافی جان تورتورو
Rate this post

بیوگرافی جان تورتورو به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 جان تورتورو اولین بار در فیلم “Raging Bull (1980)” به کارگردانی “Martin Scorsese” حضور داشته است. وی هم چنین در نقش دیگری نیز در ” Danny and the Deep Blue Sea” اثر جان پاتریک حضور داشته است. وی در تئاتر “Eugene O’Neill” مشغول به کار بوده است ، در سال ۱۹۸۳٫ وی این کارش را در خارج از برودوی نیز ادامه داد و جایزه ی ابی اوارد را بدست آورد.

زندگینامه جان تورتورو

بیوگرافی جان تورتورو

فعالیت هنری

اسپایک لی عملکرد تورتورو را در “Five Corners” دوست داشت و وی را برای بازی در “Do the Right Thing” شرکت داد. این اولین کاری بود که به رشته ی بازی های او و این کار گردان وصل میشد ، ۹ فیلم دیگر نیز با او بازی کرد : Mo’ Better Blues (1990), Jungle Fever (1991), Clockers (1995), Girl 6 (1996), He Got Game (1998), Summer of Sam (1999), She Hate Me (2004) و Miracle at St. Anna (2008).

تورتورو در فیلم های کمدی و دارم به بازی میپرداخت و در کنار برادران کیون نیز به کار میپرداخت ، وی در فیلم هایی جون Miller’s Crossing (1990), Barton Fink (1991), The Big Lebowski (1998) و O Brother, Where Art Thou? (2000) حضور یافته است. به علاوه او در برنامه های زیادی از آدام سندلر نیز مانند Mr. Deeds (2002) و You Don’t Mess with the Zohan (2008) حضور داشته است. به علاوه در کار کمدی جک نیکولسون نیز به نام “Anger Management” حضور داشته است. بعد نیز در “Secret Window” بازی کرده است.

مطلب مرتبط:  بيوگرافی مریم امیر جلالی

در آمریکا او در سریال “Monk” به بازی پرداخته است. در کنار اینها او به کارگردانی و تهیه نیز پرداخته است و در فیلم “Illuminata (1999)” در کنار همسرش به بازی پرداخته است. نویسندگی “Romance and Cigarettes (2005)” را عهده دار بوده و در “The Good Shepherd” بازی کرده است.

تاریخ تولد: ۲۸ فوریهٔ ۱۹۵۷ (سن ۶۲ سال)، بروکلین، نیویورک، ایالت نیویورک، آمریکا
قد: ۱٫۸۴ متر
همسر: کسرین بوروویتز (ازدواج ۱۹۸۵)
فیلم آینده: بتمن
جوایز: جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره کن

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جان تورتورو
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه