بیوگرافی کریستف اونوره

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی کریستف اونوره به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 کریستوف اونوره نویسنده و کارگردان اهل کشور فرانسه می باشد که از فیلم های مشهور او می توان به آهنگ های عاشقانه(۲۰۰۷)، شخص زیبا(۲۰۰۸) و مادرم(۲۰۰۴) اشاره کرد.

زندگینامه کریستف اونوره

بیوگرافی کریستف اونوره

فعالیت هنری

اونوره در ۱۰ آوریل سال ۱۹۷۰ در فینیستر، فرانسه متولد شد. پس از اینکه در سال ۱۹۹۵ به پاریس نقل مکان کرد شروع به نوشتن مقالاتی در نشریه کایه دو سینما کرد. او خیلی زود نویسندگی را شروع کرد و کتابی از او به نام نزدیک به لئو در سال ۱۹۹۶ منتشر شد. این کتاب درباره اچ آی وی و مخاطبان آن بزرگسالان بود. او در سال ۲۰۰۲ فیلمی از روی همین کتاب ساخت.

ورود اونوره به دنیای سینما با نوشتن فیلم نامه برای فیلم دختران نمی توانند شنا کنند(۲۰۰۰) به کارگردانی آنی سوفی بیروت بود. اولین حضورش در نقش کارگردان با فیلم کوتاه مادونفر(۲۰۰۱) رقم خورد. پس از آن در سال ۲۰۰۱ با نویسندگی و کارگردانی فیلم درام ۱۷ مرتبه سیسیل کاسارد(۲۰۰۲) توانست نامزد بخش نوعی نگاه در جشنواره فیلم کن شود. البته این نتوانست در گیشه زیاد موفق باشد و با بودجه ۲ میلیون دلاری فقط توانست ۳۶۰هزار دلار فروش داشته باشد. اولین تجربه فیلم نامه نویسی او برای فیلم بلند در فیلم کمدی رمانتیک نوو(۲۰۰۲) رقم خورد که در آن ادواردو نوریگا بازی میکرد. داستان این فیلم درباره جوانی است که مبتلا به یادزدودگی(ناتوانی ناقص یا کامل در یادآوری تجربه‌های گذشته) ‌است.

مادرم

مادرم(۲۰۰۴) اولین فیلم بلند این کارگردان می باشد که فیلمی چند ملیتی درباره رابطه یک پسر ۱۷ ساله با مادر ۴۳ ساله جذاب و بی قید در امور جنسی خودش می باشد. در این فیلم ایزابل هاپرت و لوئیس گارل بازی میکنند. اونوره فیلم نامه این فیلم را از روی رمان جنجالی نوشته نویسنده فرانسوی ژرژ باتای که پس از مرگش منتشر شد، نوشت. اونوره این فیلم را در جزیره گران کاناریا از مجمع الجزایر قناری در اسپانیا فیلم برداری کرد. فیلم بعدی این کارگردان درون پاریس(۲۰۰۶) نام دارد که با بازی رومن دوریس، لویی گارل و گای مارچند همراه شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رضا سقایی

این فیلم توسط منتقدان نیویورک تایمز ستایش شد و به آن لقب ” شوخ، سبک رهائی بخش” دادند. این فیلم یکی از بهترین فیلم های موج نو فرانسه لقب گرفت و گای مارچند به خاطر بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه بهترین هنرپیشه نقش مکمل در جشنواره سزار فرانسه گشت.

ترانه‌های عاشقانه

ترانه‌های عاشقانه(۲۰۰۷) یکی از بهترین فیلم های کریستف اونوره می باشد که یک فیلم در سبک موزیکال با بازی لویی گارل، لودیوین سنیه، و کیارا ماسترویانی می باشد. این فیلم یکی از ۲۰ فیلم منتخب در بخش مسابقه جشنواره فیلم کن ۲۰۰۷ بود. اونوره نیز در جشنواره فیلم کابورگ توانست برنده جایزه بهترین کارگردان شود. یک سال بعد نیز فیلمی با نام شخص زیبا(۲۰۰۸) کارگردانی کرد. این فیلم اقتباسی مدرنیزه از رمان شاهزاده خانم کلیو می باشد. اونوره بعد از اینکه رئیس جمهور فرانسه نیکلاس سارکوزی مکررا از این کتاب عیب گرفت و آن را بی ارتباط با زندگی مدرن خواند، تصمیم به ساخت آن گرفت. این فیلم نامزد بهترین اقتباس در جشنواره فیلم سزار شد.

از دیگر فیلم های اونوره می توان به فیلم مردی در حمام(۲۰۱۰) اشاره کرد که در جشنواره بین المللی فیلم لوکارنو و جشنواره فیلم لئوپارد طلایی نامزد دریافت جایزه شد. در این فیلم، پورن استار همجنس‌گرا، فرانسیس ساگات در فیلمی غیر از فیلم پورنوگرافی بازی میکرد.

محبوب(۲۰۱۱) فیلمی دیگر از کریستوف اونوره می باشد که با بازی کاترین دنوه، میلوش فورمان و لودوین ساینیر درباره سال های دهه ۶۰ تا ۲۰۰۰ پاریس، مونترال، پراگ و لندن است. اگرچه این فیلم موزیکال نیست اما دیالوگ ها و گفتارهای بین هنرپیشگان با لحنی موزیکال و آهنگین رد و وبدل می شود. پس از این فیلم فیلمی درام را با نام دگردیسی(۲۰۱۴) کارگردانی کرد که فیلم نامه آن را با اقتباس از حکایت شعرگونه ای به همین نام از شاعر رومی اووید، که شعرهای عاشقانه و اسطوره‌ای می‌گفت، نوشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی حبیب الهیاری

فیلمشناسی بیوگرافی کریستف اونوره
ترانه‌های عاشقانه (فیلم)
محبوب (فیلم ۲۰۱۱)
فرشته متأسف

تاریخ تولد:
۱۰ آوریل ۱۹۷۰ (سن ۴۹ سال)، کاره-پلوگه، فرانسه
آموزش:
دانشگاه رن ۲
کتاب‌ها:
Une toute petite histoire d’amour، Les Débutantes، Tout contre Léo، Mon coeur bouleversé، Scarborough، Juke-box
نامزد دریافت جایزه:
نخل طلا، جایزه بزرگ جشنواره کن
خواهر و برادر:
جولین اونوره

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی کریستف اونوره
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه