بیوگرافی جان اروین

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی جان اروین به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 جان اروین، کارگردان انگلیسی می باشد که در تعداد زیادی از فیلم های مستند و آثار تلویزیونی، از جمله اقتباسی از فیلم جاسوسی بندزن، خیاط و جاسوس و آثار هالیوودی از قبیل سگ های جنگ(۱۹۸۰)، داستان روح(۱۹۸۱) و تپه همبرگر(۱۹۸۷) کارگردانی کرده است.

زندگینامه جان اروین

بیوگرافی جان اروین

فعالیت هنری

اروین متولد ۷ مه سال ۱۹۴۰ در نیوکاسل انگلستان می باشد. از اولین فیلم هایی که کارگردانی کرد می توان به فیلم های روز جشن (۱۹۶۳)، کاروسلا(۱۹۶۵)، فیلم تلویزیونی شرق هاوارد(۱۹۶۶)، زمان خواب(۱۹۶۷) اشاره کرد.

در دهه۸۰ میلادی، اورین فیلم جنگی، سگ های جنگ(۱۹۸۰) را با بازی کریستوفر واکن، تام برنگر و کالین بلکلی کارگردانی کرد. داستان این فیلم درباره گروه کوچکی از سربازان مزدور است که برای برکناری رئیس جمهور یک کشور آفریقایی استخدام می شوند. عنوان این فیلم از دیالوگ ژولیوس سزار رمان ویلیام شکسپیر اقتباس شده است. پس از این، فیلم ترسناک داستان روح(۱۹۸۱) را بر اساس کتابی به همین نام نوشته پیتر استراب ساخت. سه سال بعد، فیلمی با عنوان چمپیون(۱۹۸۴) را برا اساس داستان واقعی سوارکار معروف باب چمپیون که در سال ۱۹۷۹ به بیماری سرطان بیضه مبتلا گشت، ساخت.

لاک پشت خاطرات (۱۹۸۵)، دیگر فیلم اروین می باشد که با داستانی کمدی عاشقانه از رمانی به همین نام نوشته شده بود. ستارگان این فیلم گلندا جکسون و بن کینگزلی بودند. داستان این فیلم درباره زن و مردی تنها می باشد که کمک می کنند یک جفت لاکپشت از باغ وحش فرار کنند. انتقام منصفانه (۱۹۸۶) یک فیلم اکشن به کارگردانی جان ایروین و با بازی آرنولد شوارزنگر است. داستان این فیلم درباره یکی پلیس فدرال است که با کمک مأمور سابقش با رهبر تبهکاران شیکاگو، مبارزه کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی علیرضا کمالی
همبرگر

فیلم بعدی اروین فیلمی جنگ ویتنامی به نام تپه همبرگر(۱۹۸۷) می باشد که درباره حمله واقعی ۳ گردان ارتش ایالات متحده، در یک موقعیت خوب به ارتش ویتنام شمالی در نزدیکی مرز لائوس می باشد. این فیلم در زمان انتشار با فروشی در حدود ۳٫۳ میلیون دلار در رتبه پنجم جدول باکس آفیس قرار گرفت. خویشاوند بعدی(۱۹۸۹) فیلمی دیگر از اروین است که در ژانر اکشن و ماجرایی با بازی پاتریک اسوایز و لیام نیسون، به همراه آدم بالدوین، هلن هانت، بیل پاکستون و بن استیلر می باشد. داستان این فیلم در مورد یک افسر پلیس است که برای گرفتن انتقام مرگ برادرش در برابر خانواده های مافیایی قد علم می کند.

از فیلم های دیگر این کارگردان در دهه ۹۰ می توان به قلمرو بزرگ(۱۹۹۰)، رابین هود(۱۹۹۱) با بازی پاتریک برگین و اما تورمن، سقوط آزاد (۱۹۹۴) با بازی اریک رابرتز و جفری‌دیوید فاهی، یک ماه در دریاچه(۱۹۹۵) با بازی ونسا ردگراو و اما تورمن، اسب دیوانه(۱۹۹۶) با بازی ند بیتی، آوگوست شلنبرگ، وس استودی، و پیتر هورتون، شهر صنعتی(۱۹۹۷) و کشتی نوح(۱۹۹۹) اشاره کرد.

شروع دوره فیلم سازی بیوگرافی جان اروین

شروع دوره فیلم سازی اورین در قرن ۲۱ میلادی با فیلم شاینر(۲۰۰۰) همراه شد. این فیلم به نویسندگی اسکات چری و بازی مایکل کین و مارتین لاندو در لندن فیلم برداری شد. داستان این فیلم در مورد یک موسس برگزاری کننده مسابقات بوکس ایت که در جستجوی قاتل فرزندش می گردد. از دیگر فیلم های این دهه کارگردان می توان به چهارمین فرشته(۲۰۰۱)، پسرانی از شهرستان کلر(۲۰۰۳)، نقطه.قتل(۲۰۰۵)، هنر عشق(۲۰۰۵)، ماه و ستارگان(۲۰۰۷) و باغ بهشت(۲۰۰۸) اشاره کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی بلایث دانر

اورین در سال ۲۰۱۴ با ساخت فیلم مستند نویسنده بدون دست، که درباره همکار فیلم نامه نویسش گری دوره بود که در سال ۱۹۹۷ فوت کرد، به دنیای فیلم سازی بازگشت. آخرین فیلم منتشر شده از این کارگردان فیلم اسلحه ماندلا(۲۰۱۵) می باشد. این فیلم زندگینامه ای درباره تجربیات شخصی نلسون ماندلا به عنوان مبارز پارتیزانی در کنگره ملی آفریقا می باشد.

از افتخارات جان اورین می توان به نامزدی بهترین فیلم کوتاه در بفتای سال ۱۹۶۷ برای فیلم کوتاه مافیا، خیر و نامزدی بفتای بهترین سریال درام برای مجموعه تلویزیونی اوقات سخت اشاره کرد.

فیلم‌شناسی

سگ‌های جنگ ۱۹۸۰
Ghost Story ۱۹۸۱
Champions ۱۹۸۴
Turtle Diary ۱۹۸۵
انتقام منصفانه ۱۹۸۶
Hamburger Hill ۱۹۸۷
نزدیک‌ترین خویشاوند ۱۹۸۹
Eminent Domain ۱۹۹۰
رابین هود ۱۹۹۱
سقوط آزاد ۱۹۹۴
Widows’ Peak
A Month by the Lake ۱۹۹۵
اسب دیوانه ۱۹۹۶
شهر صنعت ۱۹۹۷
When Trumpets Fade ۱۹۹۸
Noah’s Ark ۱۹۹۹
Shiner ۲۰۰۰
The Fourth Angel ۲۰۰۱
The Boys from County Clare ۲۰۰۳
Dot.Kill ۲۰۰۵
The Fine Art of Love: Mine Ha-Ha
The Moon and the Stars ۲۰۰۷
The Garden of Eden ۲۰۰۸
Mandela’s Gun ۲۰۱۶

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جان اروین
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه