بیوگرافی بی‌دی ونگ

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی بی‌دی ونگ به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 بردل وونگ بازیگر آمریکایی میباشد که متولد سال ۱۹۶۰ است ، در ابتدا با حضور در “M. Butterfly” در مقابل “John Lithgow” توانست توجه زیادی را به خودش جلب کند.

زندگینامه بی‌دی ونگ

بیوگرافی بی‌دی ونگ

فعالیت هنری

بعد نیز توانست با حضور در این برنامه دو جایزه را ببرد. وی از جمله بازیگرانی است که تابحال توانسته است افتخار کسب جایزه های Tony Award, Drama Desk Award,[4] Outer Critics Circle Award, Clarence Derwent Award و Theatre World Award را بدست آورد . به علاوه وونگ در “Law & Order: Special Victims Unit” نیز بازی کرده است و مامور پلیس بوده است. بعد از این برنامه هم به بازی در “All American Girl a” و “Oz” پرداخته است.

نقش مهمان را نیز در “The X-Files” و “Sesame Street.” عهده دار بوده است. در سینما هم در “The Freshman (1990)” و هم چنین در سال ۱۹۹۱ در بازساخت “Father of the Bride” حضور یافته است. در سال ۱۹۹۵ به بازی در Father of the Bride Part II, Jurassic Park (1993), Executive Decision (1996) و هم چنین “Slappy and the Stinkers (1997)” پرداخته است. به علاوه در برنامه “Mulan (1998),” نیز بازی کرده است که محصول شبکه دیزنی میباشد. بعد نیز در بازی رایانه ای “Kingdom Hearts II.” کار کرده است. بعد از این برنامه هم به بازی در “You’re a Good Man Charlie Brown” برنامه ای تئاتری و “Pacific Overtures” پرداخته است.

سال ۲۰۰۸

در سال ۲۰۰۸ ، وی به بازی در ” Herringbone” پرداخته است. در سال ۲۰۱۲ هم وونگ در ” Herringbone” حضور یافت ، این بار در نیویورک ، این محصول به صورت سی دی در سال ۲۰۱۴ نیز پخش شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مجید واشقانی

در همین سال ، در برنامه تحسین برانگیز “The Orphan of Zhao,” ، برنامه ای چینی نیز بازی کرده است. وونگ اعلام کرد که قرار است ” Law & Order: SVU” را در سال ۲۰۱۱ ترک کند تا در درام “Awake” بازی کند. وونگ در فصل ۱۳ از ” Law & Order: SVU” بصورت مهمان حضور یافت. در سال ۲۰۱۵ هم به بازی در نقش مهمان در “NCIS: New Orleans” پرداخت. در قسمت مردگان متحرک . وونگ اعلام کرده است که در “Mr. Robot,” نیز حضور خواهد یافت.

زندگی شخصی

ونگ در سال ۱۹۸۸ با ریچی جکسون وارد رابطه‌ای شد. وی در سال ۲۰۰۰ صاحب دو پسر دوقلو شد که از اسپرم خودش و تخمک خواهر جکسون و به شیوه رحم جایگزین متولد شدند. بوآز داو ۹۰ دقیقه پس از تولد درگذشت اما جکسون فو ونگ سالم به دنیا آمد. ونگ و جکسون در سال ۲۰۰۴ از یکدیگر جدا شدند.

ونگ همچنین وقت و منابع خود را به تعدادی مؤسسه خیریه دگرباشی جنسی اهدا می‌کند.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی بی‌دی ونگ
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه