بیوگرافی راسل مالکهی

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی راسل مالکهی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 راسل مالکهی کارگردان استرالیایی می باشد که به کارگردانی موزیک ویدیو و فیلم های سینمایی مشغول می باشد. سبک او با تقطیع سریع و نماهای درحرکت شناخته می‌شود. همچنین به مانند برجسته ترین کارگردانان موزیک ویدئو در سال ۱۹۸۰ در اکثر موزیک ویدئوهای خودش از چراغ های درخشان استفاده می کند. او همچنین از سال ۱۹۹۰ در تلویزیون مشغول به کار است و در حال حاضر مشغول به کار در ساخت اپیزودهایی برای سریال شبکه MTV به نام گرگ های نوجوان می باشد.

زندگینامه راسل مالکهی

بیوگرافی راسل مالکهی

فعالیت هنری

مالکهی در ۲۳ ژوئن سال ۱۹۵۳ در ملبورن استرالیا به دنیا آمد. حرفه خود را با ویرایشگری فیلم برای هفت شبکه تلویزیون استرالیا آغاز کرد. پس از ساخت تعدادی کلیپ برای گروههای موسیقی در استرالیا، از جمله دراگون، در سال ۱۹۷۶ به انگلستان نقل مکان کرد. در آنجا به شرکت تولیدی بین المللی رزمن پیوست و چندین موزیک ویدئو موفق برای گروههای پاپ بریتانیایی ساخت. از اولین تولیدات او می توان به ویدئو برنامه ریزی برای نایجل برای گروه XTC و قلم زنی ژاپنی از گروه واپورز و کلیپ موفق و پرفروش ویدئو ستاره رادیو را میکشد از گروه بوگلز اشاره کرد.

در سال ۱۹۷۸، او برای شرکت رزمن به ایالات متحده رفت و ویدئوهایی برای گروه موسیقی کرایرز و کندی استاتون ساخت. از نوآوری هایی که مالکهی در این سال ها ایجاد کرد می توان به استفاده از رنگ نقطه ای، نقاشی بدن، عکس های مات شیشه و نسبت تصویر عریض مصنوعی اشاره کرد. در اواسط دهه ۸۰، مالکهی ویدئوهای بسیاری را برای گروههای موفق موسیقی ساخت که از جمله آنها می توان به هیومن لیگ، تیوبز، التون جان و اولتراوکس اشاره کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مرجان فرساد

در سال ۱۹۸۶، مالکهی پس از کارگردانی فیلم کلاسیکی به نام كوهستانی‌(۱۹۸۶) با بازی کریستوفر لمبرت و شون کانری و موسیقی از کوین به شهرت رسید. این فیلم روایت اوج نبرد قدیمی بین جنگجویان جاودانه را با تلفیقی از داستان های امروزی به تصویر می کشید. چند سال بعد قسمت دوم این فیلم را با نام كوهستانی ۲: احیاکننده(۱۹۹۱) کارگردانی کرد. در این فیلم نیز علاوه بر کریستوفر لمبرت و شون کانری، ویرجینیا مدسن، و مایکل آیرونساید نیز حضور داشتند. البته این فیلم با موج منفی منتقدان و طرفداران سری اول این فیلم همراه شد.

سایر آثار

او بعد از اکران این فیلم قصد داشت اسمش را از روی این فیلم بردارد و فیلم را به آلن اسمیتی نسبت دهد که این امر محقق نشد. در همین سال فیلمی دیگر نیز با نام کمانه(۱۹۹۱) را با بازی دنزل واشینگتون و جان لیتگاو کارگردانی کرد. این فیلم جزئیات مبارزه بین یک وکیل لس آنجلسی و یک جنایتکار کینه توز را نشان می دهد که زمانیکه وکیل یک پلیس بود او را دستگیر و محکوم کرده بود.

از دیگر فیلم های مالکهی در دهه ۹۰ میلادی می توان به یخ آبی(۱۹۹۲) با بازی مایکل کین و شون یانگ، مک کوی واقعی(۱۹۹۳) با بازی کیم باشینگر و ترنس استامپ، سایه(۱۹۹۴) با بازی دیوید کوئیپ و الک بالدوین، ببر خفته(۱۹۹۶) با بازی دلف لانگرن و جینا بلمن، افسانه مومیایی(۱۹۹۸) با بازی جیسون اسکات لی ، لوئیس لومبارد ، شان پرتوی و رستاخیز (۱۹۹۹) با بازی کریستوفر لامبرت، لیلند ارسر، رابرت جوی، و دیوید کراننبرگ اشاره کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سیروس رنجبر

شنا در خلاف جهت رودخانه(۲۰۰۳) اولین فیلم بلند مالکهی در قرن ۲۱ میلادی نام داشت. این فیلم زندگینامه ای و درام که فیلم نامه آن را تونی فینگلتون نوشت درباره زندگی شناگر معروف استرالیایی آنتونی فینگلتون از زمان کودکی تا بزگسالی و اشفتگی های خانوادگی او بود. در این فیلم جسی اسپنسر و گئوفری راش و جودی دیویس بازی می کنند. سپس روی به ساخت فیلم های تلویزیونی آورد و دو فیلم تلویزیونی به نام های جزیره اسرارآمیز(۲۰۰۵) و نفرین مقبره پادشاه تاد(۲۰۰۶) کارگردانی نمود.

رزیدنت ایول: انقراض

رزیدنت ایول: انقراض(۲۰۰۷) یکی از مهمترین و معروف ترین فیلم های این کارگردان می باشد که به نویسندگی و تهیه‌کنندگی پل اندرسون تولید شد. در این فیلم که سومین فیلم از سری فیلم‌های رزیدنت ایول و در سبک علمی تخیلی و ترسناک است، میلا یوویچ، الی لارتر و اوود فهر بازی می کنند. این فیلم در ادامه داستان رزیدنت ایول: موعود است که آلیس در فکر یافتن مکانی که وبروس تی به آنجا نرسیده باشد، با کاروانی از بازماندگان مواجه می‌شود که ماموریت دارند، بازماندگان را به مکانی امن منتقل کنند. یک سال بعد او فیلم پادشاه عقرب ۲: ظهور یک جنجگو(۲۰۰۸) را کارگردانی کرد.

تاریخ تولد
June 23, 1953
سن
۶۶ سال
حرفه
کارگردان
جوایز
۱ win & 4 nominations

آموزش:
Corrimal High School
جوایز:
جایزهٔ پیشگام ویدئوی مایکل جکسون

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی راسل مالکهی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه