بیوگرافی ژاومه کویت-سرا

4 سال پیش
بیوگرافی ژاومه کویت-سرا
Rate this post

بیوگرافی ژاومه کویت-سرا به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ژاومه کولت-سررا کارگردان و تهیه‌کننده اسپانیایی است که از سال ۲۰۰۵ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. از فیلم های مهم این کارگردان می توان به خانه مومی(۲۰۰۵)، یتیم(۲۰۰۹)، ناشناس(۲۰۱۱) و بدون توقف(۲۰۱۴) اشاره کرد.

زندگینامه ژاومه کویت-سرا

بیوگرافی ژاومه کویت-سرا

فعالیت هنری

سررا در ۲۳ مارس سال ۱۹۷۴ در سانت ایسکله د بایالتا، کاتالونیا، اسپانیا به دنیا آمد. پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه، کار خود را به عنوان یک ویرایشگر آغاز کرد. سپس به سمت ساخت موسیقی فیلم و تبلیغات تلویزیونی برای شرکت هایی مانند سونی و بادویزر نمود. اولین فیلم بلند این کارگردان که توسط تهیه کننده فیلم ماتریکس، جوئل سیلور به او پیشنهاد داده شده، خانه مومی (۲۰۰۵) نام داشت. این فیلم که در سبک اسلشر و کمدی ترسناک ساخته شد با حضور بازیگرانی همچون چاد مایکل موری، الیشا کاتبرت، برایان وان هالت، پاریس هیلتون و جرد پادالکی همراه شد.

البته هیلتون برای این فیلم برنده جایزه جایزه تمشک طلایی بدترین بازیگر نقش مکمل زن شد. با وجود انتقادهای بسیار زیاد از این فیلم، توانست فروش خوبی داشته باشد و بالغ بر ۶۸ میلیون دلار فروش داشته باشد.

دو سال بعد کولت-سررا فیلمی ورزشی، فوتبالی به نام گل۲:زندگی در رویا(۲۰۰۷) را کارگردانی نمود. این فیلم که قسمت دوم سه تایی گل می باشد، وقایعی ساختگی از فصل ۲۰۰۵-۲۰۰۶ لیگ فوتبال را از تیم هایی نظیر رئال مادرید، نیوکاسل و دیگر باشگاه های بزرگ اروپایی مانند آرسنال، والنسیا و بارسلونا نشان می دهد. سومین فیلم بلند ژاومه کولت-سررا به عنوان کارگردان فیلم ترسناک یتیم (۲۰۰۹) می باشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دیوید برن
مهم ترین آثار

در این فیلم ویرا فارمیگا، پیتر سارسگارد و ایزابل فورمن بازی کرده‌اند. لئوناردو دی‌کاپریو یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم است. داستان فیلم درباره زوجی است که دختر یتیمی را به فرزندی قبول می کنند اما این دختر اصلاً ۹ سالش نیست بلکه یک زن ۳۳ ساله است که برای اختلالات هورمونی و… همیشه مانند یک دختر بچه ۹ ساله می‌ماند و کاملاً یک دیوانه خطرناک است. این فیلم واکنش های مثبت و منفی از طرف منتقدان در پی داشت اما در گیشه فیلم موفقی بود.

سررا سپس فیلمی تریلر روانشناسانه به نام ناشناس (۲۰۱۱) با بازی لیام نیسون، دیانه کروگر، جنیوری جونز، آیدان کوئین و فرانک لانگلا ساخت. این فیلم به نویسندگی اولیور باچر و استفان کورنول، بر اساس رمانی فرانسوی با عنوان «خارج از ذهن من» به قلم دیدیر فن کاولارت ساخته شده است. داستان این فیلم درباره دکتری می باشد که پس از یک تصادف هنگامی که به هوش می‌آید و فقط نامش و هتل محل اقامتش را به یاد دارد اما هنگامی که او به هتل می‌رود می‌بیند فرد دیگری در آنجا است و جای او را گرفته است. این فیلم با واکنش مثبت بسیاری همراه شد و توانست با بودجه ۳۰ میلیون دلاری بالغ بر ۱۳۰ میلیون دلار فروش داشته باشد.

بدون توقف (۲۰۱۴)

فیلم بعدی این کارگردان بدون توقف (۲۰۱۴) می باشد که فیلمی اکشن-رمز آلود با بازی لیام نیسون و جولیان مور می باشد. داستان این فیلم درباره یک مارشال نیروی هوایی فدرال ورشکسته و الکلی است که در آخرین سفر هوایی اش با موقعیتی تروریستی مواجه می‌شود. فروش این فیلم در روزهای اول اکران به ۱۰ میلیون دلار رسید؛ و در هفته اول اکران با کسب ۲۸ میلیون دلار رتبه نخست را کسب کرد. این فیلم در کل دویست و دو میلیون دلار فروش داشته است. پس این موفقیت فیلمی دیگر در ژانر اکشن و دلهره آور به نام فرار در سراسر شب (۲۰۱۵) به نویسندگی براد اگلزبی کارگردانی نمود. در این فیلم لیام نیسون در نقش یک آدمکش حرفه ای است که در طی ماجرایی شاهد قتل دو فرد آلبانیایی توسط پسر رئیسش می شود.

مطلب مرتبط:  بيوگرافی نعیمه نظام دوست

آخرین فیلم اکران شده این کارگردان فیلم درام ترسناک ، آب‌های کم‌عمق(۲۰۱۶) می باشد که آنتونی جاسوینسکی فیلم نامه آن را نوشته است. از بازیگران فیلم می‌توان به بلیک لایولی، اسکار جانادا و برت کالن اشاره کرد. داستان فیلم درباره دختری است که پس از مرگ مادرش به ساحل دور افتاده‌ای در مکزیک می‌رود و در آنجا یک کوسه بزرگ به او حمله می‌کند و پایش را به سختی مجروح می‌کند. او با دشواری خود را به تخته سنگ کوچکی در میان دریا می‌رساند که به زودی بر اثر مد به زیر آب خواهد رفت؛ و کوسه همچنان در انتظار اوست. این فیلم با بودجه اندک ۱۷ میلیون دلار توانست بیش از ۱۱۶ میلیون دلار فروش داشته باشد.

تاریخ تولد بیوگرافی ژاومه کویت-سرا
March 23, 1974
سن
۴۵ سال
حرفه
کارگردان
جوایز
۱ nomination

آموزش: Columbia College Hollywood
فیلم‌های آینده: گشت و گذار در جنگل، بلک آدم
نامزد دریافت جایزه: جایزه بهترین فیلم اروپایی از نگاه تماشاگران
تاریخ تأسیس سازمان: Ombra Films

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ژاومه کویت-سرا
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه