بیوگرافی مایکل بی

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی مایکل بی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 مایکل بنجامین بِی کارگردان و تهیه‌کننده فیلم آمریکایی می باشد. او که شهرت بالایی در ساخت فیلم های پرهزینه و با بودجه های هنگفت دارد، در فیلم هایش از برش سریع تصاویر، استفاده زیاد از جلوه های ویژه و سبک خاصی از جلوه های بصری استفاده می کند. از فیلم های معروف او می توان به پسرهای بد، آرماگدون، سری فیلم های تبدیل شوندگان، کشتار با اره برقی در تگزاس و کابوس در خیابان الم اشاره کرد. با وجود موفقیت قابل توجه او در فرورش فیلم هایش به طور کلی با اعتبار کمی از جانب منتقدان همراه شده است.

زندگینامه مایکل بی

بیوگرافی مایکل بی

فعالیت هنری

بِی متولد ۱۷ فوریه ۱۹۶۵ در لس آنجلس در خانواده ای یهودی به دنیا آمد. دوران ابتدایی تحصیلش را در مدرسه ای، در سانتا مونیکا، کالیفرنیا گذراند. در دوران کودکی علاقه اش به فیلمهای اکشن به یک حادثه منجر شد. او به یک قطار اسباب بازی ترقه وصل کرده بود و با یک دوربین ۸ میلیمتری فیلم برداری می کرد، که منجر به آتش گسترده منزلشان شد.

او هنگامی که پانزده ساله بود به عنوان کارآموز با جورج لوکاس وارد صنعت فیلم شد. کار او جاگذاری فیلم‌نامهٔ مصور در فیلم مهاجمان صندوق گمشده(۱۹۸۱) به کارگردانی استیون اسپیلبرگ بود. او از دانشگاه وسلی در در رشته زبان انگلیسی و فیلم سازی در سال ۱۹۸۶ فارغ التحصیل شد. پس از دو هفته از اتمام تحصیلش به کارگردانی فیلم های تبلیغاتی و موسیقی فیلم پرداخت. تبلیغ ۹۰ ثانیه ای کوکاکولا که از جنگ جهانی دوم الهام گرفته شده بود با استقبال خوبی مواجه شد.

پسران بد

پسران بد (۱۹۹۵) اولین فیلم بلند مایکل بی می باشد که از بازیگران اصلی آن می‌توان به ویل اسمیت، مارتین لارنس، تیا لئونی، تریسا رندل اشاره کرد. داستان این فیلم درباره دو پلیس خرابکار و ماجراجو می باشد که روی محموله هروئین دزدیده شده نیز تحقیق می‌کنند در این راه اتفاقات و حادثه‌های غیرمنتظره‌ای برای این دو پلیس رخ می‌دهد. این فیلم که با بودجه ۱۹ میلیون دلاری تهیه شد به فروش قابل توجه ۱۴۱ میلیون دلار درست یافت. پس این موفقیت فیلم اکسن دیگری به نام صخره (۱۹۹۶) را در جزیره آلکاتراز و منطقه خلیج سانفرانسیسکو ساخت. در این فیلم هنرپیشگان مطرحی از جمله شان کانری، نیکلاس کیج و اد هریس نقش آفرینی کردند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رنه روسو

داستان این فیلم درباره فرمانده سرتیپ و ژنرال دریادار آمریکایی است که به خاطر بی عدالتی و بی توجهی یعنی عدم ترفیع درجه و حمایت مادی و معنوی برای خود و خانواده‌شان با نیروهایش به انبار سلاحی حمله می‌کنند و تعدادی موشک می دزدند و به جزیره آلکاتراز هجوم می‌برند و در زندان آلکاتراز ۸۱ توریست را که برای گردش و تفریح و بازدید زندان آماده‌اند در سلول‌های زندان گروگان می‌گیرند. این فیلم نیز با موفقیت فروش خوب توانست بالغ بر ۳۳۵ میلیون دلار فروش داشته باشد.

آرماگدون (۱۹۹۸) فیمی دیگر در ژانر علمی-تخیلی به کارگردانی مایکل بی می باشد. در این فیلم بازیگرانی همچون بروس ویلیس، بن افلک، بیلی باب تورنتون بازی میکنند. داستان فیلم دربارهٔ گروهی کارگر دکل حفاری است که توسط ناسا برای جلوگیری از برخورد یک سیارک غول‌پیکر در طی مسیرش با کرهٔ زمین اعزام می‌شوند. این فیلم با وجود نقدهای منفی که از منتقدان دریافت نمود، توانست با ۵۵۳ میلیون دلار فروش، عنوان پرفروش‌ترین فیلم‌ سال ۱۹۹۸ را از آن خود کند. این فیلم همچنین در ۷۱امین مراسم اسکار نامزد دریافت ۴ جایزه از جمله بهترین صدا ، بهترین جلوه های ویژه ، بهترین تدوین صدا و بهترین آهنگ اصلی گردید.

پرل هاربر

فیلم بعدی بی، پرل هاربر (۲۰۰۱) می باشد که بازیگرانی همچون بن افلک، جاش هارتنت، کیت بکینسیل در آن بازی میکنند. داستان این فیلم درباره حمله بلیتس، حمله به پرل هاربر توسط کشور ژاپن، و در قبال آن بمباران راهبردی پایتخت ژاپن، توکیو توسط ایالات متحده بود. این فیلم نیز با انتقادهای منفی منقدین مواجه شد، اما موفقیت بزرگی در فروش گیشه بدست آورد و به فروشی جهانی معادل ۴۵۰ میلیون دلار دست یافت. پرل هاربر نامزد دریافت جایزه اسکار در چهار رشته مختلف شد که در این بین توانست جایزه بهترین تدوین صدا را دریافت کند. از طرف دیگر این فیلم نامزد دریافت جایزه تمشک طلایی در شش رشته مختلف، از جمله بدترین فیلم شد.

پسران بد ۲(۲۰۰۳) قسمت دوم از مجموعه پسران بد می باشد که مایکل بی آن را کارگردانی کرد. از بازیگران آن می‌توان به ویل اسمیت، مارتین لارنس، گابریله یونیون، پیتر استرمر، تریسا رندل اشاه کرد. این فیلم با بودجه ۱۲۶ میلیون دلاری و با فروش ۲۷۳ میلیون دلار در سراسر جهان، تقریبا دو برابر فیلم اول فروش کرد. البته این فیلم تنها ۳۵ میلیون دلار در آمریکا فروش داشت که بی اظهار کرد که از بازاریابی داخلی این فیلم در آمریکا غفلت کرده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی اونور تونا

پس از تهیه کنندگی دو فیلم کشتار با اره‌ برقی در تگزاس و کشتار با اره‌برقی در تگزاس: سرآغاز فیلم دیگری با عنوان جزیره (۲۰۰۵) را کارگردانی کرد. در این فیلم علمی تخیلی بازیگرانی همچون ایوان مک‌گرگور و اسکارلت جوهانسن حضور داشتند. بودجه فیلم ۱۲۶ میلیون بوده و فروش آن در سراسر دنیا بالغ بر ۱۶۲ میلیون دلار بوده است. داستان این فیلم درباره گروهی از مردم است که بازمانده یک آلودگی جهانی هستند و در یک محیط دربسته زندگی می کنند و تنها امیدشان برای خروج رفتن به جزیره می باشد. اما تمامی این حرفها دروغ بوده و آنها منبع اعضای پیوندی هستند و هر کسی که اصطلاحاً به جزیره می‌رود در اصل تمام اعضای بدنش کنده می‌شود و برای پیوند فرستاده می شود. در اینجا او برای نجات جان خود و دوستش دست به فرار می زند.

تبدیل‌شوندگان

تبدیل‌شوندگان (۲۰۰۷) اولین سری از این مجموعه، فیلمی اکشن و علمی تخیلی به کارگردانی مایکل بی و تهیه کنندگی استیون اسپیلبرگ است. در این فیلم بازیگرانی همچون شایا لابوف، مگان فاکس و جان تورتورو حضور دارند. داستان این فیلم درباره گروهی ربات های فرازمینی می باشد که قابلیت تبدیل شدن به اتومبیل را دارند و به انسانها در مقابل تهاجم هم نوعان متخاصمشان کمک می کنند. این فیلم با بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری توانست بیش از ۷۰۰ میلیون دلار فروش داشته باشد. پس از دو سال، سری دوم این مجموعه با عنوان تبدیل‌شوندگان: انتقام شکست‌خوردگان(۲۰۰۹) توسط مایکل بی کارگردانی شد.

این فیلم بر خلاف فروش موفقیت‌آمیز ۸۳۶ میلیون دلاری، برنده جایزه تمشک طلایی برای بدترین فیلم سال و همچنین برنده بدترین فیلم ، بدترین کارگردان و بدترین فیلمنامه شد. قسمت سوم این سری نیز به نام تبدیل‌شوندگان: نیمه تاریک ماه(۲۰۱۱) نیز با موفقیت بالایی در گیشه مواجه شد و با بودجه ۱۹۵ میلیون دلاری توانست بیش از یک میلیارد و ۱۲۳ میلیون دلار فروش داشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی گور وربینسکی
رنج و گنج

رنج و گنج(۲۰۱۳) فیلمی کمدی-جنایی آمریکایی به کارگردانی مایکل بی است که در آن مارک والبرگ، دواین جانسون و آنتونی مکی بازی می کنند. این فیلم با موضوع جرم و جنایت درون مایه‌ای از آدم ربایی، اخاذی، شکنجه و قتل دارد. چهارمین قسمت در مجموعه فیلم‌های تبدیل شوندگان نیز با عنوان تبدیل‌شوندگان: عصر انقراض(۲۰۱۴) توسط مایکل بی کارگردانی شد و بیش از یک میلیارد فروش داشت. قسمت پنجم این سری نیز قرار است در سال ۲۰۱۷ اکران شود. بی سپس در دو فیلم دیگر به نام های پاکسازی: هرج و مرج و لاک‌پشت‌های نینجای نوجوان جهش‌یافته در نقش تهیه کننده حضور داشت.

دیگر فیلم این کارگردان فیلم ۱۳ ساعت: سربازان مخفی بنغازی(۲۰۱۶) می باشد که ا اقتباس از کتابی به همین نام نوشته میچل زاکوف ساخته شده است. این فیلم به ماجرای حمله به سفارت آمریکا در بنغازی که منجر به کشته شدن جان کریستوفر استیونسون سفیر آمریکا و سه تن دیگر از کارمندان سفارت شد، می‌پردازد. رایان تراپانی یکی از سخنگویان سیا در گفتگو با واشنگتن پست، سازندگان این فیلم را به تحریف وقایع و افرادی که در شب وقوع حادثه در کنسولگری آمریکا در بنغازی بودند، متهم کرد و گفت هیچ‌کس این فیلم را با یک مستند اشتباه نمی‌گیرد.

فیلموگرافی

۱۳ ساعت: سربازان مخفی بنغازی

آرماگدون (فیلم ۱۹۹۸)

پرل هاربر (فیلم)
پسران بد (فیلم ۱۹۹۵)
پسران بد ۲

تبدیل‌شوندگان (فیلم)
تبدیل‌شوندگان: آخرین شوالیه
تبدیل‌شوندگان: انتقام فالن
تبدیل‌شوندگان: عصر انقراض
تبدیل‌شوندگان: نیمه تاریک ماه

جزیره (فیلم ۲۰۰۵)

رنج و گنج

شش زیرزمینی

صخره (فیلم)

الگو:مایکل بی

نام کامل
Michael Benjamin Bay
تاریخ تولد
February 17, 1965
سن
۵۵ سال
حرفه
کارگردان
جوایز
۸ wins & 10 nominations

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی مایکل بی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه