بیوگرافی تونی گیلروی

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی تونی گیلروی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 آنتونی جوزف گیلروی یا ملقب به تونی گیلروی، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان آمریکایی می باشد که از سال ۱۹۹۲ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. او برای نوشتن فیلم نامه مایکل کلیتون(۲۰۰۷) نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اورجینال و نیز نامزد بهترین کارگردان برای همین نیز گردید. از مهمترین فیلم هایی که گیلروی فیلم نامه آنها را نوشته است می توان به مجموعه‌ فیلم های بورن اشاره کرد که یکی از همین قسمت ها با نام میراث بورن (۲۰۱۲) را خودش کارگردانی نموده است.

زندگینامه تونی گیلروی

بیوگرافی تونی گیلروی

فعالیت هنری

گیلروی در ۱۱ سپتامبر سال ۱۹۵۶ در منهتن، نیویورک به دنیا آمد. مادرش یک مجسمه ساز و نویسنده و پدرش فرانک دی گیلروی، یک نمایشنامه نویس برنده جایزه اسکار، کارگردان و تهیه کننده فیلم بود که چندین جایزه دیگر نیز دریافت کرده است. یکی از برادرانش به نام دن گیلروی، فیلمنامه نویس و دیگری جان گیلروی سردبیر و ویراستار می باشد. خانواده پدری او ایتالیایی، ایرلندی و آلمانی تبار می باشند. گیلروی در نیویورک بزرگ شد. او از دبیرستان واشینگتون ویل در سال ۱۹۷۴ فارغ التحصیل شد. در سن ۱۶ سالگی وارد دانشگاه بوستون شد و به مدت دو سال تحصیل کرد، اما به دلیل تمرکز بر روی کار موسیقی از آنجا اخراج شد.

گیلروی با نوشتن فیلم نامه به دنیای سینما وارد شد. او فیلم نامه های بسیاری نوشته است. از جمله آن ها می توان به فیلم نامه لبه برنده(۱۹۹۲)، دولوریس کلایبورن(۱۹۹۵)، وکیل مدافع شیطان(۱۹۹۷)، آرماگدون(۱۹۹۸) اشاره کرد. او همچنین در سال های ۲۰۰۰، ۲۰۰۲، ۲۰۰۳ و ۲۰۰۷ فیلم نامه های مجموعه موفق جسیون بورن را نوشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی بهنوش طباطبایی
اولین فیلم

اولین فیلمی که گیلروی کارگردانی کرده است مایکل کلیتون(۲۰۰۷) نام دارد که فیلمی مهیج جنایی به نویسندگی خودش می باشد. این فیلم موفق شد در ۷ رشته از جمله بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامهٔ غیراقتباسی و بهترین بازیگر نقش اول مرد نامزد جایزه اسکار شود؛ از این میان فقط تیلدا سوئینتن توانست اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از آنِ خود کند. در این فیلم جورج کلونی، تام ویلکینسون، تیلدا سوینتون و سیدنی پولاک بازی میکردند. داستان این فیلم درباره وکیلی می باشد که از طرف یک شرکت مهم در نیویورک استخدام می‌شود و و درصدد سامان بخشیدن به اوضاع بر می آید.

دو سال بعد فیلمی دیگر به نام دورویی (۲۰۰۹) را کارگردانی کرد. در این فیلم بازیگرانی همچون کلایو اوون ، جولیا رابرتز ، تام ویلکینسون ایفای نقش کرده‌اند. داستان این فیلم درباره دو مامور بازنشسته سازمان سیا می باشد که برای به دست آوردن فرمولی سری وارد یک شرکت تولید کننده لوازم آرایشی و بهداشتی می شوند و آنرا به شرکت رقیب می فروشند، قافل از اینکه فرمول هیچ ارزشی ندارد و توطئه ای در کار است.

میراث بورن

میراث بورن(۲۰۱۲) چهارمین قسمت از مجموعه فیلم های بورن می باشد که به نویسندگی و کارگردانی تونی گیلروی تهیه شده است. در این فیلم اکشن مهیج آمریکایی بازیگرانی از جمله جرمی رنر، ریچل وایس، ادوارد نورتون، جوآن آلن نقش‌آفرینی کردند. داستان این فیلم درباره ی قهرمان جدیدی بنام آرون کراس با بازی جرمی رنر است که سرگذشتش از سه قسمت قبلی سری بورن نشات می گیرد. این فیلم با بودجه ۱۲۵ میلیون دلاری فروشی بالغ بر ۲۷۶ میلیون دلار داشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فرزانه تأییدی

فیلم جنایی شبگرد (۲۰۱۴) فیلمی جنایی می باشد که برادر گیلروی به نام دن آن را کارگردانی کرد و تونی گیلروی تهیه کنندگی آن را برعهده داست. از فیلم های موفق دیگری که گیلروی فیلم نامه آنرا نوشته است می توان به روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان(۲۰۱۶) اشاره کرد. داستان این فیلم پس از رخدادهای انتقام سیت و بلافاصله مدت کوتاهی قبل از رویدادهای امیدی تازه رخ داده، متمرکز بر گروهی از جاسوس‌های شورشی است که نقشه می‌کشند تا ستاره مرگ ، سلاح جدید امپراتوری کهکشانی را پیدا کرده و بدزدند.

نام کامل بیوگرافی تونی گیلروی
Anthony Joseph Gilroy
تاریخ تولد
September 11, 1956
سن
۶۳ سال
حرفه
کارگردان
جوایز
Nominated for 2 Oscars
Another 4 wins & 35 nominations

همسر: سوسن گیلروی
کتاب‌ها: Michael Clayton، Michael Clayton: The Shooting Script
کودکان: سم گیلروی
آموزش: دانشگاه بوستون، Washingtonville High School

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی تونی گیلروی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه