بیوگرافی جان هیلکات

4 سال پیش
بیوگرافی جان هیلکات
Rate this post

بیوگرافی جان هیلکات به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 جان هیلکات کارگردان، نویسنده وکارگردان موزیک ویدئو است. این کارگردان استرالیایی علاوه بر ساخت چندین فیلم بلند موفق به کارگردانی موزیک ویدئوهای بسیاری نیز مشغول بوده و یکی از پرکارترین اشخاص در این زمینه در استرالیا می باشد. از فیلم های بلند این کارگردان می توان به پیشنهاد(۲۰۰۵)، جاده(۲۰۰۹)، بی قانون(۲۰۱۲)، بی قانون(۲۰۱۲) اشاره کرد.

زندگینامه جان هیلکات

بیوگرافی جان هیلکات

فعالیت هنری

هیلکات در ۱۴ آگوست سال ۱۹۶۱ در کوئینزلند، استرالیا به دنیا آمد. پس از مدتی به همراه خانواده اش به همیلتون، انتاریو، کانادا نقل مکان کردند و در آنجا بزرگ شد. در کودکی، نقاشی هایش در گالری هنر همیلتون به نمایش درآمد. او در مدرسه سنت توماس درس خواند و پس از آن در دانشگاه مک مستر تحصیل کرد. در آنجا تولیدات سینمایی مختلفی داشت که از مهمترین آنها می توان به یک انیمیشن کوتاه با عنوان “انگشت” اشاره کرد.

اولین فیلم بلندی که هیلکات کارگردانی کرد یک فیلم درام- تعلیقی به نام ارواح . . . از مردگان شهری(۱۹۸۸) اشاره کرد. فیلم نامه این فیلم را نیز با همکاری نیک کیو نوشت. این فیلم تا حدودی بر اساس داستان واقعی جک هنری ابوت، نویسنده آمریکایی داستان های جنایی نوشته شده بود. داستان این فیلم در یک زندان فوق امنیتی در استرالیا رخ می دهد. این فیلم در جشنواره فیلم استرالیا در اکثر رشته ها نامزد دریافت جایزه اسکار بود و توانست جایزه بهترین طراحی تولید را برنده شود.
پس از ۸ سال عدم فعالیت در عرصه فیلم سازی فیلمی دیگر به نام داشتن و نگهداری(۱۹۶۶) را با بازی چیکای کایرو و راشل گریفیث کارگردانی کرد. این فیلم در سال ۱۹۹۷ برنده جایزه موسیقی آریا شد. این فیلم در مکانی در گینه نو فیلم برداری شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی شهرام خسروشاهی آذر (سندی)
فیلم پیشنهاد

پیشنهاد(۲۰۰۵) فیلمی استرالیایی از ژانر وسترن است که توسط جان هیلکات کارگردانی شده و نیک کیو فیلمنامه آن را نوشته است. گای پیرس، ری وینستون، امیلی واتسون، جان هرت، دنس هاستون و دیوید ونهام از بازیگران این فیلم هستند. تولید این فیلم در سال ۲۰۰۴ پایان یافت و در سال ۲۰۰۵ در استرالیا اکران شد. این فیلم توانست جوایز بسیاری در استرالیا از جمله بهتزین فیلم نامه، طراحی لباس، موسیقی و طراحی صحنه را بدست آورد. داستان این فیلم که در یک نقطه دورافتاده در استرالیا اتفاق می افتد به دنبال یکسری از وقایع شامل تجاوز وحشتناک و قتل عام خانواده ای به نام هاپکینز توسط گروه بدنامی به نام برادران بارنز رخ میدهد.

جاده(۲۰۰۹) نام فیلم بعدی است که به کارگردانی جان هیلکات و با بازی ویگو مورتنسن، کدی اسمیت-مک فی، چارلیز ترون، مایکل کی ویلیامز، گای پیرس و رابرت دووال می باشد. این فیلم اقتباسی از کتابی پادآرمانشهری با همین نام نوشته کورمک مک کارتی است. داستان این فیلم درباره آیندهٔ بشریت است که بر اثر فاجعه‌ای، کرهٔ زمین با وضعی وخیم روبه‌روست. بر اثر این بی‌غذایی، بسیاری از انسان‌ها بیرحم شده اند و با یکدیگر میجنگند. در این بین دری به‌همراه پسرش می‌خواهد خود را نجات دهد و برای این کار دست به سفری در یک جاده می‌زند. این فیلم توانست به فروشی نزدیک به ۲۵ میلیون دلار دست پیدا کند. در سال ۲۰۱۰ هیلکات فیلم کوتاه انیمیشنی را با استفاده از موتورهای بازیهای رایانه ای برای معرفی بازی سرخ‌پوست مرده: رستگاری تولید کرد.

فیلم بی قانون

بی قانون(۲۰۱۲) فیلمی دیگر از جان هیلکات می باشد که با همکاری داگلاس ویک و مگان الیسون ساخته شد. این فیلم داستان قاچاقچیانی را در ایالت ویرجینیا روایت می کند که پول های کلانی از معاملات غیرقانوی شان به جیب زده اند و حسابی هم در این راه موفق بوده اند. اما با ورود کلانتر جدید به شهر و اختلافاتی که پدیدار می شود، این گروه و منافعشان به خطر می افتد. در این فیلم شایعا لبوف، تام هاردی، گری الدمن و میا واشیکوفسکا بازی میکنند. داستان این فیلم درباره درگیری های خشونت آمیز بین سه برادربا معاون کلانتر و گروهش می باشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فریبا جدی‌کار

فیلم بعدی جان هیلکوت فیلمی در گونه سرقت و درام-جنایی به نام تریپل ناین(۲۰۱۶) به نویسندگی مَت کوک و بازی ستارگانی چون کیسی افلک، وودی هارلسون، کیت وینسلت،نورمن ریداس،چویتل اجیوفور، مایکل پنیا، ترزا پالمر ، اِران پُل و گل گدوت می باشد.
جان هیلکات علاوه بر فیلم های بلند موزیک ویدئوهای بسیاری نیز ساخته است. از جمله آنها می توان به موزیک ویدئوی آهنگ تاراج از گروه Massive Attack و یا ویدئویی به نام او مراخیلی دوست دارد از جانی کش اشاره کرد.

فیلموگرافی

بی‌قانون (فیلم ۲۰۱۲)

تریپل ناین

جاده (فیلم ۲۰۰۹)

الگو:جان هیلکات

گزاره (فیلم ۲۰۰۵)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جان هیلکات
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه