بیوگرافی ریتیک روشن

4 سال پیش
3.5/5 - (14 امتیاز)

بیوگرافی ریتیک روشن به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 رتیک روشان متولد سال ۱۹۷۴ ، بازیگر هندی که در فیلم های بالیوودی زیادی حضور داشته است. او پسر فیلم ساز راکش روشان است. وی بخاطر توانایی اش در رقص توانسته است در فیلم های زیادی حضور یابد. روشان یکی از گرانترین بازیگران هند بشمار می آید و توانسته است تابحال ۶ جایزه Filmfare Awards و چند جایزه ی دیگر را بدست آورد. هم چنین در بین کسانی که در جامعه ی هند فنوذ زیادی دارند روشان نیز در رتبه ی بالایی دارد.

زندگینامه ریتیک روشن

بیوگرافی ریتیک روشن

فعالیت هنری

با توجه به سابقه و کار پدرش ، روشان تابحال توانسته است در دهه ی ۸۰ به عنوان یکی از بازیگران کودک در فیلم های زیادی حضور یابد. بعد نیز در نقش دستیار کارگردان در ۴ فیلم پدرش حضور داشت. اولین نقش اصلی او در فیلم موفق “Kaho Naa… Pyaar Hai (2000)” بود. بخاطر عملکردش در این فیلم توانست جایزه های زیادی را بدست آورد. در همین سال در فیلم درام تروریستی “Fiza” حضور داشت. در سال ۲۰۰۱ نیز او در ملو درام “Kabhi Khushi Kabhie Gham…. ” حضور یافت. البته در این فیلم نتوانست موفقیت آنچنانی کسب نماید.

در سال ۲۰۰۳ ، در فیلم علمی تخیلی “Koi… Mil Gaya” حضور داشت که میتوان گفت نقطه عطفی در حرفه ی او بشمار می آمد. بخاطر حضور در این فیلم توانست دو جایزه ” Filmfare” ( بهترین بازیگر و بهترین بازیگر از نظر منتقدان ) را بدست آورد. بعد از این فیلم در “Krrish (2006)” و “Krrish 3 (2013)” حضور یافت. در سال ۲۰۰۶ بود که بعد از بازی در Dhoom 2, Mughal emperor Akbar سال ۲۰۰۸ در “Jodhaa Akbar” و “quadriplegic” (2010) در همین سال در “Guzaarish” حضور یافته بود. فیلمی که برایش موفقیت فوق العاده زیادی را در فروش داشت درام سال ۲۰۱۱ ، “Zindagi Na Milegi Dobara” بود که بعد نیز در سال ۲۰۱۲ در “Agneepath,” و سال بعد از آن در ” Krrish 3″ بازی کرد. در سال ۲۰۱۴ نیز در فیلم کمدی و اکشن “Bang Bang!” بازی کرده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سهیل نفیسی

روشان به کار در تئاتر نیز مشغول است و در برنامه های زیادی مربوط به حقوق بشر حضور داشته است. تابحال برندها و محصولات زیادی را نیز تبلیغ کرده است. در سال ۲۰۱۱ نیز در “Just Dance” حضور داشت که محصول تلویزیون بود.

فیلمشناسی

آشا – ۱۹۸۰
کاران آرجون – ۱۹۹۵
کویلا – ۱۹۹۷
اتمسفر – ۲۰۰۰
بگو… عاشقم هستی – ۲۰۰۰
عملیات کشمیر – ۲۰۰۰
خاطرات – ۲۰۰۱
گاهی خوشی گاهی غم – ۲۰۰۱
با من دوست میشی؟ – ۲۰۰۲
دارم عاشقت میشم – ۲۰۰۲
نه تو میدونی نه من – ۲۰۰۲
یکی پیدا شد- ۲۰۰۳
من دیوانه عشق هستم- ۲۰۰۳
هدف – ۲۰۰۴
کریش – ۲۰۰۶
ام شنتی ام – ۲۰۰۷
می‌بینمت – ۲۰۰۶
موج ۲ – ۲۰۰۶
جودها اکبر – ۲۰۰۸
خوشبختی تصادفی- ۲۰۰۹
درخواست – ۲۰۱۰
بادبادک‌ها ۲۰۱۰
زندگی روز به روزه ۲۰۱۱
مسیر آتش – ۲۰۱۲
کریش ۳ – ۲۰۱۳
بنگ بنگ! – ۲۰۱۴
تپه مردگان – ۲۰۱۶
قابل – ۲۰۱۷
سوپر ۳۰- ۲۰۱۹
جنگ- ۲۰۱۹
کریش ۴ – ۲۰۲۰

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ریتیک روشن
3.5/5 - (14 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه