بیوگرافی جیمز منگولد

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی جیمز منگولد به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 جیمز منگولد کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی است که در چندین مراسم اسکار نامزد دریافت جایزه بوده است. او که در ساخت فیلم هایش از ژانرهای مختلفی استفاده میکند در کارنامه اش فیلم هایی از قبیل هویت(۲۰۰۳)، سر به راه باش(۲۰۰۵)، ۳:۱۰ به یوما(۲۰۰۷)، شوالیه و روز(۲۰۱۰) و ولورین(۲۰۱۳) را دارد.

زندگینامه جیمز منگولد

بیوگرافی جیمز منگولد

فعالیت هنری

منگولد در ۹ دسامبر ۲۰۰۷ در نیویورک و در یک خانواده هنری متولد شد. پدرش رابرت منگولد هنرمند حرفه ساده‌گرایی و مادرش سیلویا منگولد نقاش بود. او در دبیرستان واشنگتون ویل که در روستایی در نیویورک واقع شده است تحصیل کرد سپس به انیسیتو هنر کالیفرنیا رفت و در آنجا تحصیلات خود را ادامه داد. منگولد در سال ۱۹۸۵ میلادی وارد شرکت والت دیزنی شد و در آنجا فیلم نامه انیمیشن الیور و دوستان را به همراه دو نفر دیگر نوشت. او پس چند سال فعالیت در دیزنی وارد دانشگاه کلمبیا شد و تحصیلات سینمایی خود را در این دانشگاه معتبر تکمیل کرد. در همین حین زیر نظر میلوش فورمن دو فیلم سنگین(۱۹۹۵) و کاپ لند(۱۹۹۷) را کارگردانی کرد.

منگولد برای کارگردانی اولین فیلمش به نام سنگین(۱۹۹۵) توانست جایزه بهترین کارگردانی در جشنواره فیلم ساندنس را به دست آورد. فیلم کاپ لند(۱۹۹۷) یا شهرک پلیس، که فیلمی صد و چهار دقیقه ای و در ژانر درام و اکشن بود برای ساختش پلیس پانزده میلیون دلار هزینه شد که توانست بیش از چهل و چهار میلیون دلار فروش کند. منتقدین فیلم را تحسین کردند و بازی سیلوستر استالونه را ستودند. سیلوستر استالونه علاوه بر دریافت دستمزد پایین، برای حضور در این فیلم چندین کیلو وزن اضافه کرد. از دیگر بازیگران این فیلم رابرت دنیرو، هاروی کایتل بودند.

دختر، ازهم‌گسیخته

دختر، ازهم‌گسیخته(۱۹۹۹) دیگر فیلم این کارگردان می باشد که با بازیگری وینونا رایدر، آنجلینا جولی و بریتانی مورفی همراه شده است. آنجلینا جولی برای بازی در این فیلم اولین و تنها اسکارش را در رشته بهترین بازیگری نقش مکمل در سال ۲۰۰۰ بدست آورد. داستان این فیلم درباره یک بیمار روانی می باشد که توانایی تشخیص تفاوت‌های بین خود خیالی و واقعی‌اش را ندارد. در فیلم بعدی جیمز منگولد به نام کیت و لئوپولد(۲۰۰۱) نیز هیو جکمن نامزد گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد در یک فیلم موزیکال یا کمدی گردید. در این فیلم کمدی رمانتیک فانتزی مگ رایان و لیو شریبر نیز ایفای نقش کردند. این فیلم داستان یک دوک را بیان می کند که در زمان سفر کرده از سال ۱۸۷۶ به زمان حال سفر میکند و عاشق یک زن در نیویورک مدرن امروزی می گردد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رستاک حلاج

هویت (۲۰۰۳) فیلمی روانشناسانه، رازآلود و جنایی می باشد که منگولد کارگردانی آنرا و همسرش، کتی کانرد تهیه کنندگی آن را برعهده داشت. مایکل کانی فیلمنامه را نوشته است. در این فیلم بازیگرانی چون جان کیوساک، آماندا پیت، آلفرد مولینا، کلیا دووال و ری لیوتا به ایفای نقش پرداخته اند. داستان این فیلم درباره یک مرد زندانی مبتلا به اختلال چند شخصیتی است که به جرم ارتکاب به چندین قتل، محکوم به اعدام است و در شب قبل از اجرای حکم به درخواست روانشناس او ماجرای قتل هایی را تعریف میکند. این فیلم با بودجه ای ۲۸ میلیون دلاری توانست ۹۰ میلیون دلار فروش داشته باشد. این فیلم در ۳۰امین جشنواره ساترن نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم تریلرماجراجویی بود که به فیلم بیل را بکش و ارباب حلقه ها جایزه را باخت.

سر به راه باش

فیلم بعدی این کارگردان که تحسین منتقدان و مخاطبان را برایش به ارمغان داشت فیلم درام موزیکال سر به راه باش(۲۰۰۵) نام دارد که ین فیلم موفق شد در رشتهٔ بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازیِ ریس ویترسپون برندهٔ جایزه اسکار شود. همچنین در رشته‌های بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازیِ واکین فینیکس و بهترین طراحی لباس نامزد جایزه اسکار شد. این فیلم داستان زندگیِ جانی کش، ستارهٔ موسیقی کانتری، و عشق میان او و جون کارتر را روایت می‌کند. اسم فیلم بررفته از نام یکی از آهنگ‌های موفقِ جانی کش است، به حرکت کردنِ در چارچوب عرف و قانون اشاره می‌کند.

این فیلم با بودجه ۲۸ میلیون دلاری توانست ۱۸۶ میلیون دلار فروش داشته باشد. جیمز منگولد پس از این موفقیت قیلمی وسترن به نام ۳:۱۰ به یوما (۲۰۰۷) را که بازسازی فیلمی به همین نام از سال ۱۹۵۷ می‌باشد را بر اساس داستان کوتاهی از المور لئونارد با نام سه و ده به یوما (۱۹۵۳) کارگردانی کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دین دی هان

راسل کرو و کریستین بیل، لوگن لرمان، پیتر فوندا و بن فاستر در این فیلم ایفای نقش کردند. این فیلم در ۸۰امین مراسم اسکار، نامزد جوایز بهترین موسیقی فیلم و بهترین میکس صدا بود که در نهایت هیچکدام را به دست نیاورد. داستان این فیلم درباره سردسته یک گروه راهزن است که در یک شهر کوچکی در آریزونا دستگیر می‌شود. در حالی که افراد وید به سرکردگی چارلی پرینس به فکر آزادسازی او هستند؛ کلانتر مردان شهر را برای کمک به انتقال او فرامی‌خواند. آن‌ها باید وید را با قطار ساعت ۳:۱۰ برای اجرای حکم اعدام، راهی یوما کنند.

شوالیه و روز

شوالیه و روز(۲۰۱۰) نام فیلم بعدی منگولد است که در آن تام کروز، کامرون دیاز ، پیتر سارسگارد و جوردی مویا بازی میکنند. این فیلم پرهزینه با بودجه ای ۱۲۵ میلیون دلاری ساخته شد و توانست در مجموع به فروشی بالغ بر ۲۶۱ میلیون دلار دست یابد. داستان این فیلم درباره درگیر شدن ناخواسته یک زن با مامور مخفی اطلاعاتی سازمان سیا می باشد.

موفقیت های خوب منگولد باعث شد که کارگردانی فیلم معروف و پرمخاطب ولورین (۲۰۱۳) را به او بسپارند. این فیلم که ششمین قسمت در مجموعه فیلم‌های مردان ایکس محسوب می‌شود و پس از خاستگاه مردان ایکس: ولورین در سال ۲۰۰۹، دومین فیلمی است که به طور اختصاصی به جزئیات حول محور شخصیت ولورین می‌پردازد. این فیلم در مجموع توانست به فروش ۴۱۴ میلیون دلاری دست یابد.

فیلم بعدی این کارگردان در صف اکران قرار دارد و قرار است در تاریخ ۳ مارس ۲۰۱۷ با فرمت آی‌مکس و سه‌بعدی منتشر شود لوگن (۲۰۱۷) نام دارد که الهام گرفته از مجموعه کتاب کمیک لوگن مرد سال‌دیده، اثر مارک میلر است. لوگن ادامهٔ دو قسمت قبلی، خاستگاه مردان ایکس: ولورین (۲۰۰۹) و ولورین (۲۰۱۳) است و دهمین قسمت از مجموعه فیلم‌های مردان ایکس محسوب می‌شود. از بازیگران این فیلم می‌توان به هیو جکمن، پاتریک استوارت، بوید هالبروک، ریچارد ای گرانت، استیون مرچنت، اریک لا سال و الیز نئال اشاره کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی هرتیک روشن

نام کامل
James Allen Mangold
تاریخ تولد
December 16, 1963
سن
۵۶ سال
حرفه
کارگردان
جوایز
۵ wins & 4 nominations

تاریخ تولد: ۱۶ دسامبر ۱۹۶۳ (سن ۵۶ سال)، نیویورک، ایالت نیویورک، آمریکا
همسر: کتی کانرید (ازدواج ۱۹۹۸–۲۰۱۴)
نامزد دریافت جایزه: جایزهٔ اسکار بهترین فیلم‌نامهٔ اقتباسی، بیشتر
آموزش: Columbia University School of the Arts، دانشگاه کلمبیا، Washingtonville High School، مؤسسه هنرهای کالیفرنیا
کتاب‌ها: Cop Land: & Heavy

فیلم ها

۳:۱۰ به یوما (فیلم ۲۰۰۷)

دختر، ازهم‌گسیخته

سربه‌راه باش
سرزمین پلیس

شوالیه و روز

فورد در برابر فراری

کیت و لئوپولد

لوگان (فیلم)

ولورین (فیلم ۲۰۱۳)

هویت (فیلم ۲۰۰۳)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جیمز منگولد
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه