بیوگرافی پابلو لارین

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی پابلو لارین به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 پابلو لارائین کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، و تهیه‌کننده اهل شیلی است. از جمله آثارِ او می‌توان به کارگردانیِ فیلم های فوگا(۲۰۰۶)، نه(۲۰۱۲) و باشگاه(۲۰۱۵) اشاره کرد. همچنیم از فیلم هایی که تهیه کنندگی آن را برعهده داشت نیز می توان به فیلم اولیس (۲۰۱۱)، جوان و وحشی(۲۰۱۲) اشاره کرد. او همچنین از بنیانگذاران شرکت Fábula می باشد که یک شرکت توسعه پروژه های سینمایی و تبلیغاتی است.

زندگینامه پابلو لارین

بیوگرافی پابلو لارین

فعالیت هنری

لارائین در ۱۹ اوت ۱۹۷۶ در سانتیاگوی شیلی به دنیا آمد. پدرش هرنان لارائین یک پروفسور و مادرش سباستین پینرا نام داشت. او در دانشگاه علم و هنر و ارتباطات در سانتیاگو درس خوانده است. او اولین فیلم سینماییاش را در سال ۲۰۰۵ کارگردانی کرد که توانست چندین جایزه در جشنواره های بین المللی به دست آورد. این فیلم که یک سال بعد اکران شد فوگا(۲۰۰۶) نام داشت. پس از این فیلم، فیلمی دیگر به نام تونی مانرو(۲۰۰۸) را کارگردانی کرد. این فیلم درباره یک پیرمرد ۵۲ ساله در سانتیاگو می باشد که در سال ۱۹۷۸ غرق در شخصیت جان تراولتا در فیلم تب شب یکشنبه می باشد.

این فیلم توانست جایزه جشنواره فیلم تورینو را برنده شود و در ۸۱امین مراسم اسکار کشور شیلی را برنده جایزه اسکار برای بهترین فیلم خارجی زبان کند. در سال ۲۰۰۹ نیز جایزه لاله طلایی را در جشنواره بین المللی فیلم استانبول به دست آورد.

سایر آثار

پس از مرگ یک فیلم شیلیایی دیگر به کارگردانی پابلو لارائین است که داستان آن در مدت زمان کودتای نظامی سال ۱۹۷۳ که منجر به سرنگونی سالوادور آلنده، رئیس جمهور سابق شد و سرآغاز دیکتاتوری ۱۷ ساله آگوستو پینوشه شد، می باشد. این فیلم در ۶۷امین جشنواره بین المللی فیلم ونیز، جشنواره فیلم آنتوفاگاستا، جشنواره فیلم هاوانا و جشنواره بین المللی فیلم گوادالاخارا نامزد دریافت جایزه بود و با فیلم های دیگر به رقابت پرداخت. نه (۲۰۱۲) یک فیلم در سبک درام به کارگردانی پابلو لارائین است که در آن گائل گارسیا برنال و ریچارد دریفوس بازی میکنند. این فیلم نیز در مراسم اهدای جوایز اسکار ۸۵ فیلم برای بهترین فیلم خارجی زبان اسکار نامزد دریافت جایزه بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی امیر رسایی

فیلم درام باشگاه (۲۰۱۵) دیگر فیلم لارائین است که موضوع فیلم درخصوص رسوایی‌های جنسی کلیسای کاتولیک می باشد. این فیلم نیز در رقابت اصلی ۶۵امین جشنواره بین المللی فیلم برلین موفق به کسب جایزه بزرگ هیات داوران گردید. همچینین این فیلم برای بهترین فیلم زبان خارجی در ۸۸امین مراسم اهدای جوایز اسکار انتخاب شد اما نامزد نشده بود.

نرودا

نرودا (۲۰۱۶) نیز فیلمی دیگر است که پابلو لارائین در سبک زندگینامه‌ای کارگردانی کرد. از بازیگران آن می‌توان به گائل گارسیا برنال اشاره کرد. داستان فیلم دربارهٔ شاعر و سیاستمدار محبوب شیلیایی پابلو نرودا است و دوره‌ای را نشان می‌دهد که به دنبال محاکمه و تعقیب قانونی کمونیست‌ها، نرودا که عضو این حزب بود، وادار به فراری طولانی در شیلی و در نهایت پناه گرفتن به اروپا می‌شود.

آخرین فیلم ساخته شده توسط لارائین جکی (۲۰۱۶) نام دارد. این فیلم درام زندگینامه‌ای درباره ژاکلین کندی اوناسیس و زمانی که او به عنوان بانوی اول ایالات متحده در کاخ سفید به سر می‌برد و همچنین ماجرای ترور همسرش جان اف. کندی را در نوامبر سال ۱۹۶۳، در شهر دالاس تگزاس دنبال می‌کند. در این فیلم بازیگرانی همچون ناتالی پورتمن، گرتا گرویگ، پیتر سارسگارد، مکس کاسلا، بت گرانت و جان هرت ایفای نقش می‌کنند. این فیلم برای کسب جایزهٔ شیر طلایی در هفتادوسومین جشنواره فیلم ونیز به رقابت پرداخت.

زندگی شخصی

او در سال ۲۰۱۲ با آنتونیا زیگرس بازیگر شیلیایی ازدواج کرده‌است.

فیلم‌شناسی

کارگردان
فرار (۲۰۰۶)
تونی مانرو (۲۰۰۸)
کالبدشکافی (۲۰۱۰)
نَه (۲۰۱۲)
باشگاه (۲۰۱۵)
نرودا (۲۰۱۶)
جکی (۲۰۱۶)

تهیه‌کننده
اولیس (۲۰۱۱)
سال ببر (۲۰۱۱)
۴:۴۴ آخرین روزِ زمین (۲۰۱۱)
گلوریا (۲۰۱۳)
باشگاه (۲۰۱۵)
زن شگفت‌انگیز (۲۰۱۷)

مطلب مرتبط:  بیوگرافی احمد حامد
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی پابلو لارین
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه