بیوگرافی اسکات دریکسون

4 سال پیش
بیوگرافی اسکات دریکسون
Rate this post

بیوگرافی اسکات دریکسون به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 اسکات گرگوری دریکسون کارگردان، فیلمنامه نویس و تهیه کننده آمریکایی است که در لس آنجلس، کالیفرنیا زندگی می کند.

زندگینامه اسکات دریکسون

بیوگرافی اسکات دریکسون

فعالیت هنری

دریکسون در ۱۶ جولای سال ۱۹۶۶ در دنور، کلرادو به دنیا آمد. او از دانشگاه بیولا با مدرک کارشناسی در رشته علوم انسانی و شاخه ادبیات و فلسفه فارغ التحصیل شده است. هم چنین یک مدرک کارشناسی در رشته ارتباطات و گرایش فیلم و مطالعات دینی دارد. او مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته تولید فیلم از مدرسه هنرهای سینمایی به دست آورده است.

اولین فیلمی که او کارگردانی کرده است فیلمی آماتوری به نام عشق در ویرانه(۱۹۹۵) می باشد. سپس به نوشتن فیلم نامه روی آورد و فیلم نامه فیلم های افسانه های شهری(۲۰۰۰) به کارگردانی جان اوتمن، دراکولا ۲۰۰۰(۲۰۰۰) به کارگردانی پاتریک لوسیر را نوشت. البته در همین سال فیلم هلریسر: دوزخ(۲۰۰۰) را نوشت و کارگردانی کرد. این فیلم مربوط به یک کارآگاه فاسد است که جعبه ای را در صحنه جرم کشف می کند. این فیلم با نظرات مثبت و منفی گوناگونی از جانب منتقدان همراه شد.

موفقیت های تجاری آثار

فیلم بعدی این کارگردان که توانست موفقیت تجاری بسیار خوبی داشته باشد و او را به عنوان یک کارگردان موفق معرفی نماید، جن گیری امیلی رز(۲۰۰۵) نام داشت. این فیلم درام ترسناک با بازی لورا لینی و تام ویلکینسون همراه شده است. این فیلم اقتباسی آزاد از داستان آنهلیز میشل بر اساس اظهارات خودش می باشد که لینی در نقش وکیل مدافعی به نمایندگی از یک کشیش کلیسا بازی میکند که توسط دولت متهم به قتل در پی اهمال از عمل جن گیری می شود. این فیلم با بودجه ۲۰ میلیون دلاری فروشی بالغ بر ۱۴۴ میلیون دلار داشت. منتقدین نیز نظرات خوبی داشتند و از جمله آنها می توان به کسب رتبه ۸۶ در بین ۱۰۰ فیلم ترسناکی که تاکنون ساخته شده است از جانب انجمن منتقدین شیکاگو اشاره کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی بهروز رضوی

پس از موفقیت در فیلم جن گیری امیلی رز فیلمی دیگر به نام روزی که دنیا از حرکت ایستاد (۲۰۰۸) ساخت. این فیلم تخیلی، بازسازی فیلمی به همین نام ساخته ۱۹۵۱ میلادی است. داستان این فیلم درباره تهاجم موجودات هوشمند کهکشان به زمین و نابودی آن می باشد. در این فیلم کیانو ریوز، جنیفر کانلی، جیدن اسمیت و جان کلیس بازی می کنند. این فیلم نیز با فروش ۲۳۳ میلیون دلاری یکی از فیلم موفق تجاری درکسون بود. شوم (۲۰۱۲) نام فیلمی ترسناک به کارگردانی اسکات دریکسون و نوشته اریکسون و کارگیل است که در آن ایتن هاوک و ژولیت ریلنس بازی می کنند.

داستان این فیلم درباره یک نویسنده واقعی جرم و جنایت است او برای نوشتن داستان جدیدش به خانه‌ای که در آن یک جنایت اتفاق افتاده است نقل مکان می‌کند و در آنجا یک جعبه فیلم ۸ میلیمتری پیدا می‌کند که برای کمک به تحقیقات فیلم‌ها را نگاه می‌کند. در هر یک از فیلم‌ها داستان قتل یک خانواده در همان خانه است که توسط کوچکترین فرد خانواده صورت می‌گیرد.

گره شیطان بیوگرافی اسکات دریکسون

درکسون پس از نوشتن فیلنامه جنایی و درام و زندگینامه ای به نام گره شیطان (۲۰۱۳) که توسط آتوم اگویان کارگردانی شد، فیلم ترسناک دیگری به نام از شر شیطان نجاتمان ده (۲۰۱۴) به تهیه‌کنندگی جری بروکهایمر کارگردانی کرد. داستان فیلم براساس کتاب غیر داستانی با نام مراقب شب باشید،به قلم رالف سارشی و لیسا کول که با الهام از داستانی واقعی نوشته شده‌است. از بازیگران فیلم می‌توان به اریک بانا، اولیویا مون، جوئل مک‌هال، شان هریس، و ادگار رامیرز اشاره کرد. این فیلم با اکران گسترده در سینماهای آمریکا توانست به فروش ۸۷ میلیون دلار دست یابد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ابیگیل اسپنسر

آخرین فیلمی که از درکسون اکران شده است فیلم ابرقهرمانی و اکشن دکتر استرنج (۲۰۱۶) به نویسندگی سی. رابرت کارگیل است که بر اساس شخصیتی به همین نام از کتاب‌های مصور انتشارات شرکت مارول کامیکس ساخته شده است. دکتر استرنج به عنوان چهاردهمین فیلم در دنیای سینمایی مارول به شمار می‌رود. در این فیلم بازیگرانی همچون بندیکت کامبربچ در نقش دکتر استرنج، ریچل مک‌آدامز، تیلدا سوئینتن، چویتل اجیوفور، مایکل استلبرگ و مدس میکلسن ایفای نقش می‌کنند. این فیلم توانست به فروش بالایی بالغ بر ۶۵۴ میلیون دلار دست یابد.

محل تولد:
دنور، کلرادو، آمریکا
فرزندان:
۲
سن:
۵۳ سال (۱۶ ژوئیهٔ ۱۹۶۶)
آموزش:
دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، Biola University

فیلم های مهم

از شر شیطان نجاتمان ده (فیلم ۲۰۱۴)

جن‌گیری امیلی رز

دکتر استرنج (فیلم)

روزی که دنیا از حرکت ایستاد (فیلم ۲۰۰۸)

شوم (فیلم ۲۰۱۲)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی اسکات دریکسون
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه