بیوگرافی کن لوچ

4 سال پیش
بیوگرافی کن لوچ
Rate this post

بیوگرافی کن لوچ به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 کنت “کِن” لوچ کارگردان انگلیسی سینما و تلویزیون است که به‌خاطر سبک کارگردانی اجتماعی انتقادی و ناتورالیستی و متأثر از واقع‌گرایی اجتماعی که درباره مسائلی هم چون فقر، بی خانمانی، قانون کار و . . . است، شناخته می‌شود.

زندگینامه کن لوچ

بیوگرافی کن لوچ

فعالیت هنری

او که دوبار موفق به دریافت نخل طلای جشنواره فیلم کن شده و از این حیث جزء ۹ کارگردانی است که چنین افتخاراتی کسب کرده اند، در کارنامه اش فیلم هایی نظیر اراذل و اوباش (۱۹۹۱)، یازده سپتامبر ۲۰۰۱ (۲۰۰۲)، در جستجوی اریک (۲۰۰۹)، تالار جیمی (۲۰۱۴)، دانیل بلیک (۲۰۱۶) را دارد. هم چنین در یکی از اولین فیلم هایش به نام قوش (۱۹۶۹) در نظرسنجی بنیاد فیلم بریتانیا رتبهٔ هفتم از ۱۰۰ فیلم برتر بریتانیایی قرن بیستم را به‌دست‌آورد.

لوچ در ۱۷ ژوئن ۱۹۳۶ در نانیتون، وارویک‌شر در میدلند غربی از مادری به نام ویوین و پدری به نام جان زاده‌شد. او در مدرسه گرامر پادشاه ادوارد ششم و سپس در کالج سنت پیتر، آکسفورد در رشته قانون تحصیل کرد. شروع به کار لوچ در ۲۴ سالگی و با تلویزیون بود. از اولین ساخته هایش می توان به تله تئاتر کاترین(۱۹۶۴) اشاره نمود.

پس از تولید چنیدن مجموعه تلویزیونی موفق، اولین فیلم سینمایی بلند او درامی به نام گاو ضعیف(۱۹۶۷) بود که بر اساس رمانی به همین نام نوشته نل دان ساخته شد. داستان این فیلم درباره دختری ۱۸ ساله است که به همراه دوست پسرش از خانه فرار میکند و پس از ازدواج و صاحب فرزند شدن، شوهرش پس از دزدی چهار سال به زندان می افتد و او منزلش را با فرزندش ترک می کند. این فیلم با فروش بالایی مخصوصا در بریتانیا و ایتالیا مواجه شد و با بودجه ۲۱۰ هزاری دلاری توانست ۱میلیون و ۴۰۰ هزار دلار فروش داشته باشد.

سایر آثار

دومین فیلم بلند کن لوچ یک فیلم درام به نام قوش (۱۹۶۹) بود که منجر به شهرت او شد. این فیلم بر پایه رمان «یک قوش برای یک نابکار» اثر بری هاینز (۱۹۶۸) ساخته شده‌است و توانست توسط انستیتوی فیلم بریتانیا در رتبه هفتم ده فیلم برتر قرار بگیرد. این فیلم که روایتگر ماجرای یاس‌آور نوجوانی نحیف با خانواده‌ای نابهنجار است، همزمان زندگی تیره و تار مردم نواحی صنعتی شمال انگلستان را به تصویر می‌کشد. این فیلم توانست جایزه گوی بلورین جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری در سال ۱۹۷۰ و جایزه بهترین فیلم‌نامه بریتانیایی را از انجمن نویسندگان بریتانیای کبیر را به دست آورد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی شریف لطفی

هم چنین کالین ولند به خاطر بازی در این فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل و دیوید برادلی برنده جایزه پرآتیه‌ترین بازیگر نورسیده نقش اصلی را از آکادمی فیلم بریتانیایی در سال ۱۹۷۱ به دست آورد.

لوچ سپس به ساخت چندین فیلم بلند دیگر از جمله زندگی خانوادگی(۱۹۷۱)، بلک جک(۱۹۷۹) بر اساس رمان لئون گارفیلد، ببین و لبخند بزن(۱۹۸۱) بر اساس رمان بری هینس، سرزمین پدری(۱۹۸۶)، دستور کار پنهان (۱۹۹۰) که یک تریلر سیاسی در مورد تروریسم دولتی بریتانیا در مسائل ایرلند شمالی است و ترور یک وکیل حقوق مدنی آمریکا را به تصویر میکشد، پرداخت.

اراذل و اوباش

اراذل و اوباش(۱۹۹۱) نام فیلمی دیگر از کن لوچ است که با بازی رابرت کارلایل و پیتر مولان ساخته شد و توانست نامزد دریافت جایزهٔ بزرگ انجمن منتقدان سینمای بلژیک شود. پس از آن فیلم سنگ های بارانی(۱۹۹۳) را با بازی بروس جونز، جولی براون، ریکی تاملینسون، تام هیکی ساخت. این فیلن داستان یک مرد را نشان می دهد که نمی تواند باری دخترش یک لباس ربانی بخرد و همین موضوع باعث می شود شروع به نمایش گذاشتن برای جمع آوری پول کند.

این فیلم جایزه هیئت داوران در جشنواره فیلم کن ۱۹۹۳ را به دست آورد. پینه دوز(۱۹۹۴) نام فیلم دیگر کن لوچ است یک درام مستند درباره اختلاف یک زن انگلیسی با خدمات اجتماعی درموضوع نگهداری و حضانت از چهار فرزندش است. کریسی راک به خاطر بازی در این فیلم برنده جایزه خرس نقره ای بهترین بازیگر زن در ۴۴ امین جشنواره بین المللی فیلم برلین گردید.

زمین و آزادی(۱۹۹۵) نام فیلم بعدی لوچ است که فیلم نامه آن توسط جیم آلن نوشته شده است. این فیلم روایت گر داستان دیوید کار، یک کارگر بیکار و عضو حزب کمونیست بریتانیا، است که تصمیم می گیرد به مبارزه برای جمهوریخواهان در حزبی که یک ائتلاف ضد فاشیستی سوسیالیست ها، کمونیست ها و آنارشیست ها است، در جنگ داخلی اسپانیا ملحق شود. این فیلم جایزه منتقدان جشنواره فیپرسکی و نیز جایزه هیئت منصفه جشنواره فیلم کن را به دست آورد. آهنگ کارلا(۱۹۹۶) فیلمی دیگر از کن لوچ است که درباره رابطه بین یک راننده اتوبوس اسکاتلندی با یک زن در تبعید اهل نیکاراگوئه در گلاسکو می باشد.

مطلب مرتبط:  بيوگرافی پوپک گلدره
نام من جو است

از فیلم های دیگر کن لوچ می توان به نام من جو است(۱۹۹۸) با بازی پیتر مولان، گری لوئیس و دیوید هایمن، نان و رزها(۲۰۰۰) با بازی آدرین برادی، پیلار پادیلا و الپیدیا کاریلو، اشاره کرد. سپس فیلمی به نام ناوبران(۲۰۰۱) را کارگردانی کرد که راب واوبر فیلم نامه آن را نوشت و به همین خاطر پس از مرگش برنده جایزه بفتای بهترین نویسنده گردید. شانزده سالگی شیرین(۲۰۰۲) فیلمی بعدی این کارگردان است که یک درام درباره مشکلات و گرفتاریهای پسر نوجوان ۱۶ ساله ای می باشد. همچنین در همین سال در ساخت قسمتی از فیلم یازده سپتامبر ۲۰۱۱ شرکت داشت.

کن لوچ سپس فیلم هایی نظیر فیلم درام و رمانتیک به نام فقط یک بوسه (۲۰۰۴)، بلیت ها(۲۰۰۵) با همکاری عباس کیارستمی و ارمانو اولمی، را کارگردانی کرد. سپس برای فیلم بادی که کشتزار جو را تکان می‌دهد(۲۰۰۶) برنده نخل طلا از جشنواره فیلم کن شد. پس از آن فیلم این هست دنیای آزاد(۲۰۰۷)، در جستجوی اریک(۲۰۰۹)، جاده ایرلند (۲۰۱۰)، سهم فرشتگان (۲۰۱۲)، روح ۴۵ (۲۰۱۳) را کارگردانی کرد.

از آخرین فیلم های لوچ تالار جیمی(۲۰۱۴) می باشد که در بخش مسابقه جشنواره فیلم کن ۲۰۱۴ به نمایش درآمد. داستان این فیلم که در سال ۱۹۳۲ اتفاق می افتد درباره جوان ایرلندی است که بیش از ده سال است به آمریکا تبعید شده، و سپس نزد مادرش در روستایی کوچک بازمی‌گردد.

آخرین فیلم اکران شده

آخرین فیلم اکران شده به کارگردانی کن لوچ فیلم اینجانب، دانیل بلِیک(۲۰۱۶) نام دارد که درباره یک کارگر است که بعد از یک حمله قلبی، توسط دکترش از کارکردن منع می‌شود و حالا باید از دولت مستمری بیکاری دریافت کند. اما بوروکراسی پیش روی قهرمان فیلم، دریافت این مستمری را تا حد رسیدن به نقطه بی‌بازگشت به تأخیر می‌اندازد. دنیل بلیک همچنین در طی ماه‌های بیکاری و بی‌پولی‌اش با یک مادرجوان که او هم دچار بحران مشابهی است آشنا می‌شود. این فیلم نخل طلای جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ را از آنِ خود کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمد علیزاده

فیلم‌شناسی

گاو بیچاره (۱۹۶۷)
قوش (۱۹۶۹)
اراذل و اوباش (۱۹۹۱)
سنگ‌باران (۱۹۹۳)
کفش‌دوزک کفش‌دوزک (۱۹۹۴)
زمین و آزادی (۱۹۹۵)
ترانه کارلا (۱۹۹۶)
نام من جو است (۱۹۹۸)
نان و گل‌های سرخ (۲۰۰۰)
شانزده سالگی شیرین (۲۰۰۲)
یازده سپتامبر ۲۰۰۱ (۲۰۰۲)
بلیت‌ها (۲۰۰۵) (فیلمی ۳ اپیزودی به کارگردانی ارمانو اولمی، عباس کیارستمی و کن لوچ)
بادی که کشتزار جو را تکان می‌دهد (۲۰۰۶)
هر کس سینمای خودش (۲۰۰۷)
در جستجوی اریک (۲۰۰۹)
جاده ایرلند (۲۰۱۰)
سهم فرشتگان (۲۰۱۲)
روح ۴۵ (۲۰۱۳)
تالار جیمی (۲۰۱۴)
اینجانب، دانیل بلیک (۲۰۱۶)
متأسفیم جا ماندی (۲۰۱۹)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی کن لوچ
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه