بیوگرافی کنت لونرگان

4 سال پیش
بیوگرافی کنت لونرگان
Rate this post

بیوگرافی کنت لونرگان به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 کنت لونرگان فیلم‌نامه‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس، هنرپیشه، و کارگردان آمریکایی می باشد که با نوشتن فیلم نامه دارودسته‌های نیویورکی(۲۰۰۲) و کارگردانی فیلم می‌توانی روی من حساب کنی(۲۰۰۰) به شهرت رسید.

زندگینامه کنت لونرگان

بیوگرافی کنت لونرگان

فعالیت هنری

لونرگان در ۱۶ اکتبر سال ۱۹۶۲ در برانکس، نیویورک، متولد شد. مادرش یک روانپزشک یهودی و پدرش یک دکتر ایرلندی تبار بود. او از دوران دبیرستان در مدرسه والدن به نویسندگی پرداخت. اولین حضورش در سال ۱۹۸۲ و در حالی که او هنوز در مقطع کارشناسی بود در جشنواره استفان سودهیم اکران شد. لونرگان سپس در رشته نمایشنامه نویسی و کارگردانی در دانشگاه وسلی پذیرفته شد و در برنامه نمایشنامه نویسی دانشگاه نیویورک کارشناسی ارشد خود را دریافت کرد. پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه نیویورک، لونرگان به عنوان یک نویسنده متن سخنرانی برای سازمان حفاظت محیط زیست کار کرد.

اولین حضور موفق آمیز او در عرصه تئاتر با بازی در نمایش این جوانان ما (۱۹۹۶) حاصل شد. پس از آن به بازی در ویورلی گالری (۱۹۹۹) و کریدور قهرمان (۲۰۰۲) پرداخت. در عرصه سینما نیز شروع فعالیتش با نوشتن فیلمنامه برای فیلم کمدی تحلیل این(۱۹۹۹) به کارگردانی هارولد رامیس و انیمیشن ماجراهای راکی و بولوینکل(۲۰۰۰) آغاز شد.

اولین تجربه کارگردانی لونرگان فیملی به نام می‌توانی روی من حساب کنی(۲۰۰۰) بود که فیلم نامه آنرا خودش نوشته بود. این فیلم درام موفق شد در دو رشتهٔ بهترین فیلم‌نامهٔ غیراقتباسی و بهترین بازیگر نقش اول زن (لورا لینی) نامزد جایزه اسکار شود. در این فیلم لورا لینی و مارک رافالو بازی می کردند. داستان این فیلم نیز درباره مادر تنهایی است که با پسر کوچکش، در شهر کوچکی در شمال ایالت نیویورک زندگی آرام و بی سر و صدایی دارد. تا این که برادرش، به سراغش می رود تا از او پول قرض بگیرد و زندگی با ثبات او را به هم می ریزد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی اِدی ردماین
دارودسته‌های نیویورکی

پس از همکاری در نوشتن فیلم نامه دارودسته‌های نیویورکی(۲۰۰۲) به کارگردانی مارتین اسکورسیزی، فیملی دیگر به نام مارگریت (۲۰۱۱) را کارگردانی کرد. در این فیلم آنا پاکوین، مت دیمون و مارک روفالو بازی میکنند. این فیلم با بودجه پایین ۱۴ میلیون دلار توانست به فروش فوق العاده ۵۶۴ میلیون دلار دست پیدا کند. البته این فیلم بیش از پنج سال در مرحله پس از تولید منتظر رفع اختلافات حقوقی و تعیین کات نهایی از طرف لونرگان مانده بود.

آخرین فیلم کنت لونرگان به نام منچستر کنار دریا (۲۰۱۶) مورد تحسین بسیاری از منتقدان و مخاطبان واقع شد و توانست نامزد جوایز بسیاری شود. این فیلم با بازی کیسی افلک، میشل ویلیامز و کایل چندلر درباره مردی است که پس از اینکه برادرش را از دست می دهد مجبور می شود از پسر او محافظت نماید. این فیلم توانست در هفتاد و چهارمین مراسم گلدن گلوب نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم درام شود. همچنین کنت لونرگان نامزد دریافت جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه و میشل ویلیامز نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مکمل زن و کیسی افلک برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در فیلم درام در هفتاد و چهارمین مراسم گلدن گلوب گردید.

تاریخ تولد
October 16, 1962
سن
۵۷ سال
حرفه
کارگردان
جوایز
Nominated for 4 Oscars
Another 50 wins & 85 nominations

همسر: جین اسمیت-کمرون (ازدواج ۲۰۰۰)
کتاب‌ها: Kenneth Lonergan: Three Plays، You Can Count on Me: A Screenplay، Manchester by the Sea: A Screenplay، Margaret
کودکان: نلی لونرگان
نمایش‌نامه‌ها: The Waverly Gallery، این جوانان ما، Lobby Hero، The Starry Messenger

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جود لاو
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی کنت لونرگان
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه