بیوگرافی جنیفر کانلی

4 سال پیش
بیوگرافی جنیفر کانلی
4/5 - (7 امتیاز)

بیوگرافی جنیفر کانلی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 جنیفر کانلی ( متولد سال ۱۹۷۰ می باشد) بازیگر آمریکایی که در نیویورک بدنیا آمده است. پدرش صاحب کارخانه پوشاک بود، خانواده جنیفر نیز کاتولیک و اهل ایرلند می باشند.

زندگینامه جنیفر کانلی

بیوگرافی جنیفر کانلی

فعالیت هنری

البته مادر جنیفر یهودی است و مادر بزرگ و پدربزرگش نیز اصالت یهودی داشتند و از روسیه و لهستان به آمریکا آمدند. کانلی در بروکلین بزرگ شد، دقیقا می توان گفت جایی که همیشه پل این شهر را به چشم می دید. در بروکلین به مدرسه هنر می رفت. پدرش آسم داشت بخاطر همین خانواده برای دور بودن از آلودگی هوا در سال ۱۹۷۶ راهی نیویورک شدند. ۴ سال بعد نیز بار دیگر به بروکلین بازگشتند.

جنیفر حرفه اش را در ابتدا به عنوان مدل کودک شروع کرد. در مجله ها ، روزنامه ها و تبلیغات تلویزیونی حضور می یافت و در سال ۱۹۸۴ بود که اولین بار در فیلم جنایی “Once Upon a Time in America” بازی کرد. در این زمان دست از حرفه مدلینگ برنداشت و در سال ۱۹۸۵ نیز در فیلم “Phenomena” ( فیلمی ترسناک ) حضور یافت، در این فیلم او در نقش اصلی زن بازی کرده است. در سال ۱۹۸۶ هم به بازی در “Labyrinth” و در سال ۱۹۹۱ در دو فیلم “Career Opportunities” و “The Rocketeer” بازی کرد. جنیفر بیشترین تحسین را در سال ۱۹۹۸ با بازی در فیلم علمی تخیلی “Dark City” بدست آورد. البته دو سال بعد نیز در فیلم درام “Requiem for a Dream” بازی کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی بهمن فرمان‌آرا
جوایز مهم

در سال ۲۰۰۲، جنیفر توانست جوایز “Academy Award” ، “Golden Globe Award” و هم چنین ” BAFTA” را بدست آورد. این سه جایزه را او بخاطر بازی در نقش آلیسیا نش در فیلم “A Beautiful Mind” (2001) توانست کسب نماید. در سال ۲۰۰۳ نیز در فیلم ابرقهرمانی مرول “Hulk” بازی کرد. در فیلم هالک جنیفر در نقش بتی راس حضور داشت. در سال ۲۰۰۵ نیز جنی در فیلم ترسناک “Dark Water” و سال بعد هم در فیلم درام “Blood Diamond” به نقش نمایی پرداخت بوده است. سال ۲۰۰۹، سالی بود که جنیفر در فیلم کمدی و رمانتیک “He’s Just Not That into You” کارش را آغاز کرد و با حضور در “Creation” نیز سال ۲۰۰۹ را به اتمام رسانید. او در فیلم “Noah” که جنجال های زیادی را در پی داشت حضور داشته است.

به علاوه ی کار بازیگری ، جنیر مدتی برای International Ambassador کار می کرد. در سال ۲۰۱۲ جنیفر اولین بار با “Shiseido Company” قرار داد بست.

نام کامل
Jennifer Lynn Connelly
تاریخ تولد
December 12, 1970
سن
۴۹ سال
حرفه
بازیگر
جوایز
Won 1 Oscar
Another 14 wins & 25 nominations

قد: ۱٫۶۹ متر
همسر: پل بتانی (ازدواج ۲۰۰۳)
کودکان: کای دوگان، اَگنِس لارک بتانی، استلن بتانی
جایزه: ذهن زیبا، جایزهٔ بفتای بهترین بازیگر زن مکمل، جایزهٔ گلدن گلوب بهترین بازیگر زن نقش مکمل

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جنیفر کانلی
4/5 - (7 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه