بیوگرافی ریچارد دونات

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی ریچارد دونات به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 ریچارد دونات ( متولد سال ۱۹۴۱ ) بازیگر کانادایی است که بخاطر نقش هایش در فیلم های کانادایی شناخته شده است. ریچ به علاوه بازی در فیلم های کانادایی در سریال های آمریکایی نیز بازی کرده است. ریچارد در فصل ۵ از سریال “Haven” ( محصول مشترک آمریکا و کانادا ) در نقش وینس بوده و بعد نیز در نقش برادر بزرگتر پیتر دونات نقش نمایی کرده است.

زندگینامه ریچارد دونات

بیوگرافی ریچارد دونات

فعالیت هنری

دونات در نقش های بلند و اصلی زیادی در تلویزیون حضور داشته است ، او در فیلم هایی هم چون as Tomorrow Never Comes (1978), City on Fire (1979), Gas (1981), Draw! (1984), My American Cousin (1985), Samuel Lount (1985), American Boyfriends (1989), The Weight of Water (2000) و Amelia (2009) بازی کرده است.
او هم چنین در برنامه های مستند زیادی بازی کرده است، در چندین قسمت از “Nova” حضور داشته است.

در کنار بازی های ریچارد در تلویزیون ، دونات در نقش دکتر بورنلی در سریال تلویزیون کانادا “Emily of New Moon” ( 1998 تا ۲۰۰۰) بازی کرده است. دونات در نقش کلونل بویل فرمانده در سریال کمدی “Blackfly” ( فقط دو فصل ) حضور داشته است. در سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۲ به علاوه بازی در این سریال در نقش یکی از ویرایشگران روزنامه محلی شهر کوچک هاون در سریال تلویزیونی ” Haven” نیز بازی کرده است. در ابتدا قرار بود که این سریال در Maine ساخته شده است، ولی با این حال فیلم برداری این سریال در ” Nova Scotia” انجام شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جیمی باور

در سال ۱۹۸۴ ، دونات توانست جایزه ” Dora Mavor Moore” را بخاطر بهترین نقش مرد بدست آورد. در سال ۲۰۰۷ ، نیز توانست جایزه ی دیگری را این بار بخاطر بهترین بازیگر مکل مرد کسب نماید.

خلاصه مشخصات کلی:

تاریخ تولد: ۱ ژوئن ۱۹۴۱ (سن ۷۸ سال)، کنتویل، کانادا
والدین: فیلیپ ارنست دونات، ماری بارده
خواهر و برادر: پیتر دونات
نامزد دریافت جایزه: Genie Award for Best Performance by an Actor in a Supporting Role
برادرزاده: لوکاس دونات، کَلب دونات، کریس دونات

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ریچارد دونات
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه