بیوگرافی خوان آنتونیو بایونا

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی خوان آنتونیو بایونا به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 خوان آنتونیو بایونا کارگردان، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس اسپانیایی می باشد که از سال ۱۹۹۹ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده است. او علاوه بر کارگردانی تبلیغات تلویزیونی و موسیقی فیلم، با کارگردانی فیلم ترسناک یتیم‌خانه (۲۰۰۷) و درام غیرممکن (۲۰۱۲) و فیلم درام فانتزی تماس تلفنی هیولا (فیلم۲۰۱۱) توانست در عرصه فیلم های بلند سینمایی نیز موفق باشد. او قرار است پنجمین قسمت از مجموعه فیلم های پارک ژوراسیک را کارگردانی نماید.

زندگینامه خوان آنتونیو بایونا

بیوگرافی خوان آنتونیو بایونا

فعالیت هنری

بایونا در ۹ مهٔ ۱۹۷۵ در بارسلونا، اسپانیا متولد شد. در دانشکده سینما و سمعی و بصری کاتالونیا درس خواند. در سن ۱۹ سالگی در جشنواره فیلم سیتخس، گیلرمو دل تورو را ملاقات کرد و از او به عنوان مربی خود نام می برد. پس از گفتگوهای اولیه دل تورو به او قول داد در آینده به او کمک نماید. پس از فارغ التحصیلی کارش را به عنوان کارگردان فیلم های تبلیغاتی و موسیقی فیلم آغاز کرد. در سن ۲۰ سالگی، او اولین قرارداد خود را به عنوان سازنده سمعی و بصری برای یک تولیدی اسپانیایی امضا کرد. پس از سه سال کار با آنها، او توانست جایزه ای را برای ساخت موزیک ویدئو به دست آورد. در سال ۱۹۹۹ نیز یک فیلم کوتاه به نام تعطیلات من و در سال ۲۰۰۲ فیلمی کوتاه دیگر به نام مرد اسفنجی کارگردانی کرد.

در سال ۲۰۰۴، با اشنایی با نویسنده ای به نام سرجیو سانچز برای نوشتن اسکریپت فیلمی به توافق رسید. این فیلم که یتیم‌خانه (۲۰۰۷) نام داشت در موعد مقرر آماده نشد و مجبور شدند دوبرابر بودجه پیش بینی شده و دو برابر زمان صرف ساخت آن کنند. این فیلم در جشنواره بین المللی فیلم کن در سال ۲۰۰۷ اکران شد و پس از اولین اکران تماشاگران بیش از ده دقیقه او را تشویق می کردند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی گلوریا استفان

این فیلم که با بودجه ۸ میلیون دلاری ساخته شده بود، چند ماه بعد با اکران در اسپانیا توانست بیش از ۸ میلیون دلار فروش داشته باشد و به فروش جهانی ۸۷ میلیون دلار دست یابد. از بازیگران این فیلم ترسناک می‌توان به بلن روئدا و جرالدین چاپلین اشاره کرد. داستان این فیلم درباره زنی است که که به خانه دوران کودکی خود که یک یتیم خانه است بر میگردد و قصد دارد آنجا را به یک خانه برای کودکان معلول تبدیل کند. بایونا توانست برای این فیلم جایزه گویا را برای بهترین کارگردان نو در سال ۲۰۰۸ به دست آورد. این فیلم در ۱۴ عنوان نامزد دریافت جایزه گویا شده بود.

فیلم غیر ممکن

در ماه اوت سال ۲۰۱۰ او شروع به فیلمبرداری فیلم غیر ممکن(۲۰۱۲) نمود. این فیلم بر اساس خاطرات و تجارب یک خانواده اسپانیایی که در زمان زلزله و سومانی بزرگ سال ۲۰۰۴ برای گذراندنِ تعطیلاتشان به یکی از سواحل تایلند رفته بودند، ساخته شد. این فیلم به زبان انگلیسی و با بازی ایوان مک گرگور و نائومی واتس ساخته شد.

این فیلم با نظر مثبت منتقدان و مخاطبان شروع شد و در هفته اول اکرانش در اسپانیا ۸٫۶ میلیون دلار فروش داشت که رکورد فروش گیشه اسپانیا را شکست. در ادامه و با اکران جهانی نیز به فروشی نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار دست یافت. این فیلم موفق شد در رشتهٔ بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازیِ نائومی واتس نامزد جایزه اسکار شود. این فیلم همچنین در ۱۴ دسته در جوایز گویا، از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین بازیگر نقش مکمل زن نامزد دریافت جایزه بود. در سال ۲۰۱۳ این فیلم جایزه ملی فیلم ۶۱ امین جشنواره بین المللی سن سباستین را دریافت کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی شهاب رمضان

تماس تلفنی هیولا (۲۰۱۶) نام فیلم بعدی به کارگردانی خوان آنتونیو بایونا است که در ژانر درام فانتزی و بر اساس رمانی با همین نام در سال ۲۰۱۱ توسط پاتریک نس که فیلم‌نامه را نیز تدوین کرده ساخته شده است. فیلم با بازی لوئیس مک دوگال، لیام نیسون، فلیسیتی جونز، سیگورنی ویور، توبی کبل و جرالدین چاپلین همراه است. داستان آن نیز درباره پسربچه‌ای تنها و غمگین می باشد که زندگی سختی دارد و هر شب هیولایی نزد او می‌آید و هر بار قصه‌ای برای او تعریف می‌کند که کانر نیز باید جبران کرده و در عوض از کابوس‌های ترسناک شبانه‌اش برای هیولا حرف بزند.

نام کامل
Juan Antonio García Bayona
تاریخ تولد
February 11, 1975
سن
۴۵ سال
حرفه
کارگردان
جوایز
۲۰ wins & 22 nominations

آموزش: Cinema and Audiovisual School of Catalonia
جوایز: جایزهٔ گویا برای بهترین کارگردان، بیشتر
خواهر و برادر: کارلوس گارسیا بایونا
والدین: Piedad Bayona، جوآن آنتونیو گارسیا

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی خوان آنتونیو بایونا
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه