بیوگرافی جین اسمارت

4 سال پیش
بیوگرافی جین اسمارت
Rate this post

بیوگرافی جین اسمارت به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 جین الیزابت اسمارت متولد سال ۱۹۵۱ می باشد. او بازیگر فیلم، تلویزیون و تئاتر می باشد. بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه کارش را با حضور در تئاتر آغاز کرد، اولین کارهای او در واشنگتن ، الاسکا و کریگون بود.

زندگینامه جین اسمارت

بیوگرافی جین اسمارت

فعالیت هنری

در دهه ۸۰ در نقش خانم میباخ در کنار تام آتکینز در تئاتر پیسبورگ حضور یافت. در سال ۱۹۸۱، وی نامزد دریافت جایزه درام دسک شد. این جایزه بخاطر عملکردش در “Last Summer at Bluefish Cove” بود. در فوریه سال بعد هم اسمارت به اجرای نقش مارلین پرداخت. سال ۱۹۸۴ بود که همین نقش را در ورژن تلویزیونی این برنامه نیز ایفا کرد.

به علاوه تئاتر در برنامه های زیادی در اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ بوده است، هم چون The Facts of Life, Alice, و Remington Steele. در سال ۱۹۸۳، او در دو سریال کوتاه “Teachers Only” و “Reggie” بود. نقش کوتاه مکملی را نیز در “Flashpoint (1984)” بازی کرده است. در سال ۱۹۸۵، اسمارت در نقش “Charlene Frazier Stillfield” در سریال کمدی “Designing Women” حضور داشت، شروع کار در سال ۱۹۸۶ بود. بعد از جدا شدنش از این برنامه بیشتر در فیلم های تلویزیونی و چند نقش سینمایی حضور داشت. اسمارت در نقش قاتل سریال هم بازی کرده است. وی در ” Overkill: The Aileen Wuornos Story (1992)” و “Mistress (1992)” حضور داشته است.

سایر آثار خانوادگی

در همین سال، اسمارت در درام خانوادگی “Homeward Bound: The Incredible Journey (1993)” و بعد نیز در برنامه تلویزیونی “The Yearling (1994)” حضور داشت. بعد از این نیز او در نقش سالی بریتون در مینی سریال کوتاه “Scarlett (1995)” و بعد از آن هم در نقش مکمل در “The Brady Bunch Movie (1995)” حضور یافت. وی بعدا برای بازی در فیلم ” A Stranger In Town (1995″ نیز انتخاب شد که فیلمی تلویزیونی بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جینا بوید

در سال ۱۹۹۹، او در “Forever Fabulous (1999)” در نقش ملکه زیبایی بود. سال قبل نیز در “The Odd Couple II (1998)” بازی کرده بود.
در سال ۲۰۰۰، وی در نقش لانا گاردینر در برنامه “Frasier” حضور داشت. در این سال اسمارت در “The Man Who Came to Dinner,” نیز بازی کرد. وی در “Sweet Home Alabama (2002)” ، “Bringing Down The House (2002)” ، “Garden State (2004)” ، “Hey Arnold!” و “I Heart Huckabees (2004” حضور داشته است.

در سریال ۲۴ هم وی به بازی پرداخته است. در سال ۲۰۰۷ در “Lucky You” و “Youth in Revolt (2009)” حضور داشت.
او بعدا در Call Me Crazy: A Five Film (2013) و “Fargo” (2015) نیز بازی کرد. در سال ۲۰۱۶، اسمارت در “The Accountant” بازی کرده است.

زندگی شخصی

جین اسمارت در سیاتل، واشینگتن، ایالت واشینگتن دیده به جهان گشود، مادرش یک معلم بود، او فرزند دوم خانواده بوده است او عضو دانشگاه واشینگتن نیز است،

اسمارت در سال ۱۹۸۷ با یک بازیگر آمریکایی به نام ریچارد گیلیلند ازدواج کرده و هم‌اکنون دارای ۲ فرزند هستند.

خلاصه مشخصات:

نام کامل
Jean Elizabeth Smart
تاریخ تولد
September 13, 1951
سن
۶۸ سال
حرفه
بازیگر
جوایز
Won 3 Primetime Emmys
Another 5 wins & 15 nominations

قد: ۱٫۷۶ متر
همسر: ریچارد گیلیلند (ازدواج ۱۹۸۷)
جوایز: جایزهٔ امی ساعات پربیننده برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن در مجموعهٔ تلویزیونی کمدی
کودکان: کانر داگلاس گیلیلند، بانی کسلین گیلیلند

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جین اسمارت
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه