بیوگرافی جودی هالیدی

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی جودی هالیدی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 جودی هالیدی در سال ۱۹۲۱ در نیویورک متولد شد. وقتی ۶ سال داشت، والدینش از یکدیگر جدا شدند. این دختر کوچک IQ بالایی داشت معادل با ۱۷۲٫

زندگینامه جودی هالیدی

بیوگرافی جودی هالیدی

فعالیت هنری

بعد از اینکه از دبیرستان در سال ۱۹۳۸ دیپلم گرفت سعی داشت که در مدرسه درام یل درس بخواند ولی بخاطر اینکه سنش خیلی کم بود اجازه ندادند. مدت زمانی را نیز جودی به کار در رادیو پرداخت. در سال ۱۹۴۳ او و همراهانش راهی هالیوود شدند. اما مشکل اینجا بود که بیشتر استودیو ها به دنبال یک دختر برای کارهای کمدی بودند نه یک گروه.

در آخر هالیدی توانست قرار دادی ۷ ساله با یکی از آن ها ببندد. او در اولین فیلم خود به نام ” Greenwich Village” بازی کرد. این فیلم یک شکست بزرگ جودی بود. مدت زیادی را نیز در هالیوود دوام نیاورد. بعد از بازی در ” Winged Victory (1944)” و ” Something for the Boys (1944)” قرار دادش لغو شد و به نیویورک بازگشت. در سال ۱۹۴۵، او در برودوی ” Kiss Them for Me” حضور یافت.

تئاتر

در اوایل فوریه سال ۱۹۴۶، هالیدی در یکی از کارهای موفق و بزرگ خود حضور یافت. سه روز قبل از اینکه تئاتر کمدی ” Born Yesterday” به مرحله ی اجرا در فیلادلفیا برسد، گارسون کانین آن را بخاطر مشکلی که داشت ترک کرد و جودی برای بازی در نقش انتخاب شد. این برای جودی یک خوش سانسی به تمام معنا بود و برای گارسون هم یک بدشانسی تمام عیار.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آنتونیو باندراس

به مدت سه سال جودی در این نقش بازی کرد. در سال ۱۹۴۸، اعلام شد که این برنامه قرار شده که توسط کولمبیا پیکچرز خریداری شود. در سال ۱۹۵۰ بود که فیلم ” Born Yesterday” ساخته شد و هالیدی توانست آکادمی اوارد بهترین بازیگر زن را بدست آورد. بعد از این نیز او در ” Sunset Boulevard”بازی کرد. در سال ۱۹۵۲، جودی در ” The Marrying Kind” حضور یافت. هالیدی بخاطر اتفاقی که افتاد ۱۰ سال در لیست سیاه تلویزیون قرار گرفت. بعد او در It Should Happen to You (1954), Phffft (1954), The Solid Gold Cadillac (1956) و Full of Life (1957) حضور یافت.

زندگی خصوصی
در سال ۱۹۴۸ با «دِیو آپنهایم» نوازنده کلارینت، و تهیه‌کننده موسیقی ازدواج نمود اما در ۱۹۵۸ از وی جدا شد. این زوج صاحب یک پسر به نام «جوناتان» شدند.

جوایز
جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن (۱۹۵۰)
جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن فیلم موزیکال یا کمدی (۱۹۵۰)

فیلم‌شناسی

دهکدهٔ گرینویچ (۱۹۴۴)
چیزی برای پسرها (۱۹۴۴)
پیروزی در پرواز (۱۹۴۴)
دنده آدام (۱۹۴۹)
چشم‌وگوش‌بسته (۱۹۵۰)
عروسی مهرآمیز (۱۹۵۲)
ممکن است برای شما اتفاق بیفتد (۱۹۵۴)
‏Phffft!‏ (۱۹۵۴)
کادیلاک محکم طلایی (۱۹۵۶)
سرزنده (۱۹۵۷)
زنگ‌ها می‌زنند (تلفنچی ناقلا) (۱۹۶۰)

آثار نمایشی

جامعه عزیزم (۱۹۴۲)
آنها را از طرف من ببوس (۱۹۴۵)
متولد دیروز (۱۹۴۶)
دختر دلخواه (۱۹۵۱)
زنگ‌ها می‌زنند (۱۹۵۶)
لورت (۱۹۶۰)
پرجنب و جوش (۱۹۶۳)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جودی هالیدی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه