بیوگرافی هارولد ریمیس

4 سال پیش
بیوگرافی هارولد ریمیس
Rate this post

بیوگرافی هارولد ریمیس به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 هارولد الن رامیس بازیگر، کمدین و کارگردان آمریکایی بود که بیشتر به خاطر فعالیتش در فیلم‌های کمدی شناخته می‌شود. او در عرصه بازیگری به خاطر بازی در فیلم هایی نظیر شکارچیان ارواح(۱۹۸۴) و شکارچیان ارواح ۲ (۱۹۸۹) شناخته شده است. او همچنین در مقام کارگردان فیلم هایی نظیر پادوی گلف(۱۹۸۰)، شوخی ملی تعطیلات(۱۹۸۳)، روز دوم ماه فوریه یا روز گراندهاگ (۱۹۹۳) و تحلیل این(۱۹۹۹) را نوشته و کارگردانی کرده است. فیلم رامیس، نسل های بعدی کمدین و نویسندگان کمدی را تحت تاثیر قرار داد. فیلم سازانی از جمله جی روچ، جیک کاسدان، آدام سندلر، و پیتر و بابی فارلی از کارهای رامیس به عنوان الهلم بخش خود استفاده کرده اند.

زندگینامه هارولد ریمیس

بیوگرافی هارولد ریمیس

فعالیت هنری

رامیس در ۲۱ نوامبر سال ۱۹۴۴ در شیکاگو، ایلینوی در خانواده ای یهودی به دنیا آمد. البته در بزرگسالی او دین یهودی را رها کرد و بی دین شد. پس از فارغ التحصیلی از مدرسه ابتدایی دولتی در ماه ژوئن سال ۱۹۵۸ و دبیرستان دولتی شیکاگو در سال ۱۹۶۲ وارد دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس، میسوری شد و در سال ۱۹۶۶ از آنجا فارغ التحصیل شد.

پس از نویسندگی دو فیلم به نام های خانه حیوانات (شوخی ملی) و کوفته قلقلی ها ، اولین فیلم بلندش را به نام پادوی گلف(۱۹۸۰) با بازی کوی چیس کارگردانی کرد. این فیلم در فهرست ۱۰۰ فیلم برتر کمدی در تاریخ سینما که توسط وب‌گاه آی‌ام‌دی‌بی منتشر گردید، مقام چهارم را دارد. پس از آن فیلم شوخی ملی تعطیلات(۱۹۸۳)، که فیلمی جاده ای با بازی کوی چیس، بورلی دی آنجلو، رندی کواید را کارگردانی کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی بردیا کیارس

این فیلم با هزینه ۱۵ میلیون دلاری ساخه شد و توانست باغ بر ۶۰ میلیون دلار فروش کند. باشگاه بهشت(۱۹۸۶) دیگر فیلم رامیس است که در آن ازیگرانی همچون رابین ویلیامز، پیتر اوتول، ریک مورانیس، جیمی کلیف بازی میکنند. داستان آن درباره مأمور آتش‌نشانی شیکاگو است که پس از مجروح شدن در یک عملیات بازنشسته شده و به جزیره‌ای کوچک در دریای کارائیب می‌رود و آنجا با مالک یک اقامتگاه دوست می‌شود.

روز گراندهاگ

فیلم بعدی این کارگردان روز دوم ماه فوریه یا روز گراندهاگ (۱۹۹۳) می باشد که فیلمی کمدی با بازی بیل مورای و اندی مک‌داول می باشد. داستان این فیلم بر اساس داستانی توسط دنی روبین، توسط رامیس و روبین نوشته شده بود. این فیلم نیز با فروش بالای ۷۰ میلیون دلاری در مقابل هزینه تولید ۱۴ میلیون دلاری از نظر تجاری بسیار موفق ظاهر شد. او همچنین به خاطر نوشتن فیلم نامه این فیلم برنده جایزه بافتا بهترین فیلمنامه اصلی شد. دو سال بعد فیلمی کمدی به نام استوارت خانواده اس را نجات داد(۱۹۹۵) را بر اساس مجموعه شب زنده یکشنبه که در اواخر سال ۱۹۹۰ نمایش داده می شد، کارگردانی کرد.

کثرت(۱۹۹۶) فیلمی علمی تخیلی با داستانی کمدی به کارگردانی هارولد رامیس و بازی مایکل کیتون و اندی مکداول است. این فیلم داستان مردی می باشد که هرگز زمان کافی را برای کارهای شخصی و زندگی اش صرف نکرده و اکنون فرصتی پیش می آید که می خواهد رسیدگی های لازم را انجام دهد

سایر آثار

تحلیل این(۱۹۹۹) فیلمی دیگر از رامیس است که در آن بازیگرانی همچون رابرت دنیرو ، بیلی کریستال ، لیسا کودرو ایفای نقش کرده اند. داستان آن درباره یک روانپزشک است که مشکلاتی عدیده ای از جمله با پسر و والدینش دارد. از سویی دیگر رئیس یک خانواده تبهکاری برای رفع مشکلاتش به او مراجعه می کند .سه سال بعد قسمت دوم این فیلم را با نام تحلیلش کن ۲ و یا تحلیل آن(۲۰۰۲) ساخت. پس از این فیلم کمدی دیگری به نام دروی یخ(۲۰۰۵) را که فیلم نامه آن توسط ریچارد روسو و رابرت بنتون بر اساس رمانی به همین نام از اسکات فیلیپس نوشته شده بود، کارگردانی کرد. بازیگران این فیلم جان کیوساک، بیلی باب تورنتون و کانی نیلسن بودند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی نت پارکر

اخرین فیلم هارولد رامیس سال یکم(۲۰۰۹) نام دارد که در آن جک بلک و مایکل سرا بازی می کنند. داستان آن درباره زوجی شکارچی در در سال یکم پیدایش زمین است که هر دو لجباز هستند با آشنایان خود درگیری‌هایی پیدا می‌کنند تا جایی که آنها را به جایی دور تبعید می کنند. رامیس در سال ۲۰۱۰ بر اثر یک عفونت و عوارض ناشی از واسکولیت التهابی خودایمنی فلج شد و از عوارض ناشی از این بیماری در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۱۴ در خانه اش در ساحل شمالی شیکاگو در سن ۶۹ درگذشت.

کارگردانی

پادوی گلف (۱۹۸۰)
National Lampoon’s Vacation (۱۹۸۳)
باشگاه بهشت (۱۹۸۶)
روز دوم ماه فوریه (۱۹۹۳)
Stuart Saves His Family (۱۹۹۵)
کثرت (۱۹۹۶)
تحلیل این (۱۹۹۹)
مسحور (۲۰۰۰)
تحلیل آن (۲۰۰۲)
The Ice Harvest (۲۰۰۵)
اداره (۲۰۰۶) (تلویزیونی)
سال یکم (۲۰۰۹)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی هارولد ریمیس
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه