بیوگرافی جی. تی. پتی

4 سال پیش
بیوگرافی جی. تی. پتی
Rate this post

بیوگرافی جی. تی. پتی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 جی تی پتی فیلم ساز آمریکایی و نویسنده بای های ویدئویی می باشد. فیلم ها و رمان های کوتاه این کارگردان تم وحشت دارند و حاوی عناصر ژانر ترسناک می باشند. این کارگردان علاوه بر کارگردانی فیلم هایی نظیر نرم برای حفاری(۲۰۰۱)، میمیک ۳: نگهبان(۲۰۰۳)، اس و مرد(۲۰۰۶)، پنهان شدگان(۲۰۰۸) و هلبندر(۲۰۱۲) در نوشتن سناریوی بازی های معروفی ویدئویی همانند تام کلنسی اسپلینتر سل برای شرکت اوبی سافت و بازی ترسناک دوام فعالیت داشته است.

زندگینامه جی. تی. پتی

بیوگرافی جی. تی. پتی

فعالیت هنری

پتی در ۲۸ فوریه سال ۱۹۷۷ در رالی، کارولینای شمالی به دنیا آمد. پس از پایان دوران تحصیل در دبیرستان وارد مدرسه فیلم دانشگاه نیویورک شد. اولین کارش فیلمی کوتاه به نام نرم برای حفاری(۲۰۰۱) بود. پس از آن به استخدام شرکت یوبی‌سافت مونترآل در آمد و سناریوی بازی محبوب اسپلینتر سل تام کلنسی را نوشت که در نوامبر ۲۰۰۲ برای اولین بار عرضه شد.

اولین فیلم معروفش فیلمی علمی تخیلی و ترسناک به نام میمیک ۳: نگهبان(۲۰۰۳) بود که فیلم نامه آن با الهام از یک داستان کوتاه به همین نام، نوشته دونالد ای ولهیم نوشته شده بود. این فیلم در دنباله دو قسمت بعدی این مجموعه که در سال های ۱۹۹۷ و ۲۰۰۱ اکران شده بودند، ساخته شد. در این فیلم هنرپیشه کهنه کار فیلم های ترسناک لنس هنریکسن بازی میکند و بسیار به فیلم پنجره پشتی آلفرد هیچکاک نزدیک است.

اس و مرد

اس و مرد(۲۰۰۶) نام فیلم بعدی این کارکردان می باشد که یک فیلم شبه مستند است که به بررسی فرهنگ فیلم های زیرزمینی ترسناک می پردازد. این شامل مصاحبه با فیلمسازان فیلم های مستقل ترسناک و همچنین کارشناسان خبره در زمینه ترس و وحشت می باشد. از جمله این افراد می توان به اریک مارسیساک، بیل زیباب و فرد وگل اشاره کرد. این فیلم مواردی مانند اینکه چرا برخی از مردم از فیلم های ترسناک زیرزمینی شامل فتیش لذت می برند، صحبت می کند. این فیلم نقد ها و نظرات مثبتی را در پی داشت و اکثر بررسی های درباره آن مثبت بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مهدی کوشکی

سومین فیلم بلند این کارگردان پنهان شدگان(۲۰۰۸) است که در ژانر ترسناک و هیجانی ساخته شده است. این فیلم از روی فیلمی کوتاه به نام زمین قرمز خون آلود ساخته شد. از بازیگران آن می توان به کلنسی براون و ویلیام ماپودر اشاره کرد. پس از آن فیلمی کمدی به نام هلبندر(۲۰۱۲) را کارگردانی کرد. فیلم نامه این فیلم را خودش نوشت. از بازیگران آن می توان به کلیفتون کالینز جونیور، کلنسی براون، آندره رویو اشاره کرد.

مشخصات کلی:

تاریخ تولد: ۲۸ فوریهٔ ۱۹۷۷ (سن ۴۲ سال)، رالی، کارولینای شمالی، آمریکا
همسر: سارا لنگان (ازدواج ۲۰۰۸)
کتاب‌ها: Clemency Pogue: Fairy Killer، Bloody Chester

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جی. تی. پتی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه