بیوگرافی سونم کاپور

4 سال پیش
4.5/5 - (4 امتیاز)

بیوگرافی سونم کاپور به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 سونام کاپور (زاده ۹ ژوئن ۱۹۸۵) یک بازیگر هندی می باشد که در فیلم های بالیوود به بازی می پردازد. کاپور یکی از بازیگران پردرآمد در صنعت فیلم سازی هند و دریافت کننده جوایز متعددی، از جمله یک جایزه فیلم فیر و سه جایزه استارداست میباشد. کارش را در سال ۲۰۱۲ شروع کرد، او در “Forbes India” در میان ۱۰۰ فرد مشهور هندی حضور یافت، این حضور بر اساس درآمد و محبوبیت این افراد بود.

زندگینامه سونم کاپور

بیوگرافی سونم کاپور

فعالیت هنری

سونام دختر بازیگر آنیل کاپور است، کاپور به تدریس تئاتر و هنر در کالج جهانی در جنوب شرق آسیا در سنگاپور می پرداخته است.
سونام دستیار کارگردان به سانجی للا بهانسالی در سال ۲۰۰۵ در فیلم “Black” بوده است. کاپوراولین بازی خود را در درام عاشقانه سانجی ” Saawariya (2007)” به نمایش درآورد، که بخاطر این فیلم او را برای جایزه فیلم فیر به عنوان بهترین و اولین بازی نامزد دریافت جایزه انتخاب کرده بودند. او اولین موفقیت تجاری را سه سال بعد در فیلمی کمدی و رمانتیک از سری داستانهای عاشقانه “I Hate Luv Storys (2010)” بدست آورد.

پس از یک سری شکست تجاری، “sleeper hit Raanjhanaa (2013)” نقطه عطف قابل توجهی در زندگی حرفه ای او پدید آورد، باعث شد که بتواند در چند جشنواره و برای چند جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن نامزد شود. سپس در سال ۲۰۱۴ در کمدی رمانتیک “Khoobsurat” و سال ۲۰۱۵ در کمدی درام “Dolly Ki Doli” به بازی پرداخت، که هر دو نامزدی جایزه فیلم فیر را برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن به دست آورد و بعد نیز به یکی از بازیگران برجسته در هند بدل گشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دیوید لین
سایر آثار

کاپور یک شاهزاده خانم در ملودرام “Prem Ratan Dhan Payo (2015)” بود، یکی از پرفروش ترین فیلم های بالیوود در تمام دوران بازیگری وی به شمار می آید. او تحسین زیادی را از سوی منتقدان دریافت و جایزه فیلم فیر بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای به تصویر کشیدن نقش عنوانی در تریلر زندگینامه “، این یکی از فیلم های پرفروش بالیوود بوده است که یک قهرمان زن در آن حضور داشته است.

کاپور از سازمان های خیریه مختلفی را حمایت می کند، از جمله بالا بردن سطح آگاهی مردن نسبت به سرطان پستان و حقوق LGBT . او در رسانه ها بخاطر شخصیت شجاعانه اش شناخته شده است، اغلب به عنوان یکی از افراد مشهور و می توان گفت یکی از شیک ترین بالیوودی ها بشمار می رود. کاپور کسی است که اعتبار زیادی را برای مارک ها و محصولات کسب نمده است.

تاریخ تولد: ۹ ژوئن ۱۹۸۵ (سن ۳۴ سال)، چمبور، بمبئی، هند
قد: ۱٫۷۵ متر
همسر: اَنِند آهوجا (ازدواج ۲۰۱۸)
والدین: آنیل کاپور، سونیتا کاپور
جوایز: جایزهٔ منتقدین فیلم‌فیر برای بهترین بازیگر زن

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی سونم کاپور
4.5/5 - (4 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه