بیوگرافی بابی فارلی

4 سال پیش
بیوگرافی بابی فارلی
Rate this post

بیوگرافی بابی فارلی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 پیتر و بابی فارلی که به برادران فارلی مشهور می باشند کارگردان و فیلمنامه نویس آمریکایی می باشند که تا به حال با یکدیگر حدود یازده فیلم را کارگردانی کرده اند که از مهمترین آنها می توان به احمق و احمق‌تر(۱۹۹۴)، من، خودم و آیرین(۲۰۰۰)، گذرگاه (۲۰۱۱) و احمق و احمق‌تر ۲(۲۰۱۴) اشاره کرد.

زندگینامه بابی فارلی

بیوگرافی بابی فارلی

فعالیت هنری

پیتر فارلی در ۱۷ دسامبر سال ۱۹۵۶ و بابی فارلی در ۱۷ ژوئن ۱۹۵۸ در فونیکسویل پنسیلوانیا به دنیا آمدند. خانواده آنها ایرلندی تبار بودند. پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه و ورود به عرصه فیلم سازی در اولین حضورشان در نوشتن فیلمنامه یک قسمت از سریال ویرجین همکاری داشتند. اما اولین فیلم بلندشان فیلمی کمدی احمق و احمق‌تر(۱۹۹۴) را کارگردانی کردند. این فیلم یک نمونهٔ کلاسیک از فیلم جاده‌ای است. این فیلم با فروش خیره کننده ۲۴۷ میلیون دلاری موفقیتی چشم گیر در گیشه داشت. در این فیلم جیم کری و جف دانیلز بازی می کنند.

داستان این فیلم درباره دو دوست کودن می باشد که برای پس دادن یک کیف پر از پول را به صاحبش دست به یک سفر جاده ای می زنند. فیلم بعدی این دو برادر میله شماره ۵ بولینگ(۱۹۹۶) می باشد که فیلمی کمدی ورزشی آمریکایی می باشد که در آن وودی هارلسون، رندی کواید، ونسا آنجل، و بیل موری بازی می کنند. داستان این فیلم نیز درباره یک پرتاب کننده سابق بولینگ و الکلی است که برای آموزش یک نفر علاقه مند می شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مهران مدیری
یه چیزی درباره مری هست

فیلم بعدی که برادران فارلی کارگردانی کرده اند یه چیزی درباره مری هست(۱۹۹۸) نام دارد. در این فیم کمدی کامرون دیاز در نقش زنی است که چندین مرد با بازی بن استیلر، کریس الیوت، و مت دیلون عاشق او هستند و در پی جلب توجه او می باشند. این فیلم در جایگاه ۲۷ لیست ۱۰۰ فیلم خنده دار آمریکا قرار دارد. دیاز نیز به خاطر بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را از منتقدان فیلم نیویورک، جایزه فیلم MTV برای بهترین عملکرد، جایزه کمدی آمریکایی برای بهترین بازیگر زن را به دست اورد. او همچنین یک نامزدی گلدن گلوب را برای عملکرد خود دریافت کرده است. فیلم نیز نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم کمدی یا موزیکال شد. در نهاین نیز فیلم با بودجه ۲۳ میلیون دلاری توانست بالغ بر ۳۷۰ میلیون دلار فروش داشته باشد.

من، خودم و آیرین

من، خودم و آیرین(۲۰۰۰) دیگر فیلم کمدی از برادران فارلی است که در آن جیم کری نقش پلیس ساده ای را بازی میکند که به مرور وبعد از خیانت همسرش و با بی توجهی فراوان نزدیکانش، شخصیت شیزوفرنی جدیدی در او شکل میگیرد که شرور و مردم آزار است. اداره پلیس احساس میکند که چارلی نیاز به مدتی استراحت و سفر دارد از همین رو چارلی را به عنوان اسکورت آیرین به خاطر یک سلسله سوء تفاهمات ارتباطی (با محبوب سابقش)، تا نیویورک اسکورت کند تا در آن‌جا بازجوئی شود. در این بین اتفاقات خنده دار فراوانی بروز میکند.

از دیگر بازیگران این فیلم نیز می توان به رنه زلوگر و شنون وری اشار کرد. این دو برادر پس از این فیلم یک انیمیشن اکشن و کمدی به نام اسموزی جونز(۲۰۰۱) را کارگردانی کردند. در همین سال فیلمی رمانتیک و کمدی به نام هال ظاهربین(۲۰۰۱) را با هنرمندی جک بلک و گوئینت پالترو کارگردانی کردند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی نیکول آری پارکر
گیرشما افتادم

فیلم بعدی این دو برادر یک کمدی به نام گیرشما افتادم(۲۰۰۳) را با بازی مت دیمون و گرگ کینر کارگردانی کردند. داستانآن نیز درباره دوقلوهای به هم چسبیده ای است که دو شخصیت متضاد هم دارند و زمانیکه یکی از آنها برای بازیگر شدن قصد هالییود را می کند جدال بینشان اوج می گیرد. تب پرتاب(۲۰۰۵) نیز یک فیلم کمدی رمانتیک است که توسط برادران فارلی کارگردانی شد. از ستارگان این فیلم نیز می توان به درو بریمور و جیمی فالون اشاره کرد.

این فیلم بازسازی از فیلم بریتانیایی در سال ۱۹۹۷ بود که برداشتی آزاد از کتابی به همین نام نوشته نیک هورنبی رمان‌نویس، مقاله‌نویس، ترانه‌سرا و فیلمنامه‌نویس اهل انگلیس می باشد. بچه دلشکسته(۲۰۰۷) نیز یک کمدی رمانتیک به کارگردانی برادران فارلی است. از بازیگران آن می توان به بن استیلر، میشل موناگان و مالین آکرمان اشاره کرد.

گذرگاه (۲۰۱۱) فیلمی رومانتیک به کارگردانی بابی فارلی می باشد که از بازیگران آن می توان به اوون ویلسون، جیسون سودیکیس، جنا فیشر، کریستیانا اپل‌گیت اشاره کرد. ماجرای این فیلم راجع به دو مرد متاهل است که از زندگی مشترک با همسرانشان خسته شده‌اند. یک سال بعد دوباره برادران فارلی با همکاری یکدیگر فیلمی کمدی به نام سه کله‌پوک (۲۰۱۲) را با بازی شان هایس، ویل ساسو، کریس دیامانتوپولوس، سوفیا ورگارا ساختند. اما آخرین فیلم این دو برادر احمق و احمق‌تر ۲(۲۰۱۴) می باشد که دنبالهٔ فیلم احمق و احمق‌تر محصول سال ۱۹۹۴ است.

فیلم ها

احمق و احمق‌تر (۱۹۹۴)
سردسته (۱۹۹۶)
یه چیزی راجع به مری هست (۱۹۹۸)
من، خودم و آیرین (۲۰۰۰)
سلول قهرمان (۲۰۰۱)
هال ظاهربین (۲۰۰۱)
وابسته به تو (۲۰۰۳)
تب استقرار (۲۰۰۵)
کودک دل‌شکسته (۲۰۰۷)
گذرگاه (۲۰۱۱)
سه کله‌پوک (۲۰۱۲)
احمق و احمق‌تر ۲ (۲۰۱۴)

مطلب مرتبط:  بیوگرافی قاسم رفعتی
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی بابی فارلی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه