بیوگرافی کوین مک‌دانلد

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی کوین مک‌دانلد به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 کوین مک‌دانلد کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، و تهیه‌کننده اسکاتلندی می باشد که از سال ۱۹۹۴ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. از فیلم های او می توان به مستندی در مورد قتل ۱۱ ورزشکار اسرائیلی در سال ۱۹۷۲ به نام یک روز در ماه سپتامبر (۱۹۹۹) و درام آخرین پادشاه اسکاتلند (۲۰۰۶) اشاره کرد. برادرش آندریاس نیز یک تولید کننده فیلم است. این کارگردان همچنین تعداد زیادی تبلیغات تلویزیونی را با مکپانی روج ساخته است که کارهای او در سراسر دنیا نمایش داده شده است.

زندگینامه کوین مک‌دانلد

بیوگرافی کوین مک‌دانلد

فعالیت هنری

مک‌دانلد در ۲۸ اکتبر سال ۱۹۶۷ در گلاسکو، اسکاتلند به دنیا آمد. پدربزرگ و مادربزرگ مادری او از بازیگران انگلیسی متولد مجارستان بودند. او در یکمزرعه پرورش گوسفند بزرگ شد. پس از پایان دوران تحصیلات وارد دانشگاه گلنالدموند و سپس کالج سنت آن، آکسفورد گردید. شروع فعالیت هنری او با نوشتن زندگینامه پدربزرگش به نام زندگی و مرگ یک فیلمنامه نویس(۱۹۹۴) که بعدها تبدیل به یک مستند به نام خلق یک مردانگلیسی(۱۹۹۵) گردید. بعد از ساخت یک مجموعه مستند زندگینامه ای، مک دونالد یک روز در سپتامبر (۱۹۹۹) را کارگردانی کرد. این فیلم مستند درباره حادثهٔ کشتار مونیخ است. حادثه ای در تاریخ ۵ سپتامبر سال ۱۹۷۲ در جریان المپیک تابستانی در مونیخ آلمان که در آن ۱۱ ورزشکار اسرائیلی کشته می شوند. این فیلم برنده اسکار بهترین فیلم مستند در سال ۲۰۰۰ گردید.

فیلم بعدی مک دانلد لمس کردن خلا(۲۰۰۳) نام دارد . این فیلم مستند درباره داستان دو صخره نورد است که دست حالی اقدام به فتح قله سویلا گراند در رشته کوه های آند در سال ۱۹۸۵ را داشتند. این فیلم برنده جایزه الکساندر کوردا برای بهترین فیلم بریتانیایی در مراسم بفتای سال ۲۰۰۳-۲۰۰۴ گردید. این فیلم همچنین با تمجید منتقدان در لیست ۱۰۰ مستند تاریخ دنیای سینما قرار گرفت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی خاویر باردم
موفق ترین مستند تاریخ

نشریه گاردین نیز از این فیلم به عنوان موفق ترین مستند تاریخ سینمای بریتانیا یاد کرد. فیلم بعدی این کارگردان آخرین پادشاه اسکاتلند (۲۰۰۶) نام دارد. این فیلم برگرفته شده از رمانی با همین نام از سال ۱۹۹۸ می باشد که بر اساس خاطرات یک شخصیت خیالی که دکتری اسکاتلندی است که به استخدام عیدی امین رئیس جمهور دیکتاتور اوگاندا در می آید. این فیلم با تمجید منتقدین و مخاطبان همراه شد. فارست ویتاکر بازیگر این فیلم در نقش عیدی امین برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.از نظر فروش نیز این فیلم موفق بود و با بودجه ۶ میلیون دلاری توانست بالغ بر ۴۸ میلیون دلار فروش داشته باشد.

از فیلم های دیگر این کارگردان می توان به دشمن دشمن من(۲۰۰۷) که مستندی درباره کلاوس باربی در جریان جنگ جهانی دوم و سفرهای بعد از جنگ او در بولیوی و درگیری او با ماجرای ترور چه گویرا می باشد. وضعیت فعلی (۲۰۰۹) فیلمی تریلر سیاسی به کارگردانی کوین مک‌دونالد و نویسندگی ماتیو مایکل کارنهان، تونی گیلروی و بیلی ری است که با اقتباس از مجموعۀ تلویزیونی معروفی با همین نام از شبکه بی‌بی‌سی ساخته شد.

در این فیلم بازیگرانی همچون راسل کرو، بن افلک، ریچل مک‌آدامز، هلن میرن، جیسون بیتمن و رابین رایت ایفای نقش کرده‌اند. داستان آن نیز درباره یک روزنامه‌نگار است که برای پرده‌برداشتن از راز قتل معشوقه سناتور آمریکایی تلاش می کند. سپس مک دونالد با اقتباس از رمان ماجراجویی-تاریخی عقاب نهم اثر رزماری ساتکلیف، فیلم عقاب (۲۰۱۱) را با بازیگری چنینگ تیتوم، جیمی بل و دونالد ساترلند کارگردانی کرد. این فیلم تاریخی حماسی ماجرای افسر جوان رومی را به تصویر می‌کشد که به دنبال نشان عقاب روم که توسط لژیون پدرش در جنگ با قبایل شمال بریتانیای کبیر مفقود شده است می‌گردد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سام کبودوند
زندگی در یک روز

زندگی در یک روز(۲۰۱۱) دیگر فیلم مستند مک دونالد است که محصول پایگاه اینترنتی یوتوب می باشد. این فیلم که بر پایه ویدئوهای ارسالی ۸۰ هزار کاربر در ۲۴ ژوئیه ۲۰۱۰ از زندگی خود که با دوربین دیجیتال فیلم گرفته اند ساخته شد. کارگردانی و تدوین فیلم را کوین مک‌دونالد برعهده گرفت و با کمک دستیارانش از ترکیب و پیوند آنها مجموعه‌ای هماهنگ و بامفهوم بیرون کشیدند. در نسخه نهایی تصاویری از ۴۰۰ فیلم ویدیویی گوناگون به کار رفته و درونمایه و کیفیت تصویری فیلم‌ها کاملاً متفاوت است. تهیه کننده این فیلم دیدلی اسکات مشهور می باشد. فیلم بعدی مک دانلد مارلی (۲۰۱۲) می باشد که یک فیلم در سبک زندگی‌نامه‌ای، موزیکال، و مستند درباره زندگی باب مارلی با بازی باب مارلی و جیمی کلیف می باشد.

چگونه اکنون من زندگی میکنم(۲۰۱۳) یه فیلم درام متفکرانه بریتانیایی-کانادایی به کارگردانی مک دانلد می باشد که بر اساس رمانی به همین نام نوشته مگ روسوف در سال ۲۰۰۴ ساخته شده است. از بازیگران آن می توان به سوارس رونان، تام هلند، آنا چننسلور، جورج مک کی و کوری جانسون اشاره کرد. فیلم دیگر مک دانلد دریای سیاه (۲۰۱۴) نام دارد که در آن جود لا و اسکات مک نایری بازی میکنند.

پس از آن یک مینی سریال آمریکایی در ژانر علمی-تخیلی، معمایی و تاریخی به نام ۶۳٫۱۱٫۲۲ (۲۰۱۶) را از روی رمانی با همین نام از استیون کینگ ساخت. داستان این فیلم درباره یک معلم زبان انگلیسی است که این فرصت را پیدا می‌کند که در زمان سفر کند و به سال ۱۹۶۰ بازگردد تا جلوی ترور جان اف کندی را بگیرد تا بتواند سرنوشت جهان را عوض کند اما هدف مأموریت با عاشق شدن جیک به کلی تغییر می‌کند تا جایی او حتی دیگر تمایلی ندارد گذشته را عوض کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سون ایلگوک
مشخصات کلی:

تاریخ تولد:
۲۸ اکتبر ۱۹۶۷ (سن ۵۲ سال)، گلاسگو، بریتانیا
همسر:
تاتیانا مک‌دونالد (ازدواج ۱۹۹۹)
کتاب‌ها:
Imagining Reality، Emeric Pressburger، Storm Warning [microform] : Dr. H.L. Stewart and the Halifax Press in the 1930s
جوایز:
جایزهٔ اسکار بهترین فیلم مستند بلند
آموزش:
Glenalmond College، کالج سنت انا

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی کوین مک‌دانلد
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه