بیوگرافی تیلور هاکفورد

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی تیلور هاکفورد به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 تیلور ادوین هکفورد فیلمساز و کارگردانی آمریکایی می باشد که از سال ۱۹۷۱ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. او رئیس قبلی اتحادیه کارگردانان آمریکا می باشد. از جمله افتخاراتش می توان به برنده شدن اسکار بهترین فیلم موضوعی کوتاه برای فیلم پدر نوجوان(۱۹۷۹) یاد کرد. او تا کنون تعدادی زیادی فیلم بلند کارگردانی کرده است که از جمله آنان می توان به یک افسر و یک جنتلمن (۱۹۸۲) و ری (۲۰۰۴) اشاره کرد. او همچنین نامزد جایزه اسکار بهترین کارگردانی و جایزه اسکار بهترین فیلم برای ری(۲۰۰۴) شده است.

زندگینامه تیلور هاکفورد

بیوگرافی تیلور هاکفورد

فعالیت هنری

هکفورد در ۳۱ دسامبر سال ۱۹۴۴ در سنتا باربارا، کالیفرنیا به دنیا آمد. او از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در سال ۱۹۶۸ در رشته حقوق روابط بین المللی و اقتصاد فارغ التحصیل شد. پس از فارغ التحصیلی، او به عنوان داوطلب سپاه صلح در بولیوی شروع به خدمت کرد که در آنجا در اوقات فراغت خود شروع به فیلم برداری با یک دوربین سوپر ۸ کرد. او که فعالیت در شغل حقوق را دوست نداشت روی به فعالیت های سینمایی آورد. اولین فیلم او فیلمی کوتاه ۲۵ دقیقه ای به نام پدر نوجوان(۱۹۷۹) بود که برنده جایزه بهترین فیلم موضوعی کوتاه در مراسم اسکار سال ۱۹۷۹ شد.

اولین فیلم بلند هکفورد فیلم استعدادیاب(۱۹۸۰) نام داشت که فیلمی موزیکال و درام با بازی ری شارکی، پیتر گالاگر و جوی پانتولیانو بود. شارکی برای بازی در این فیلم در نقش وینی، جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد را برنده شد. داستان این فیلم بر پایه زندگی مدیر و برگزارکننده موسیقی راک، باب مارکوچی ساخته شد که چندین ستاره راک ان رول نظیر فرانکی آوالون و فابین را کشف و مشهور کرد. یک افسر و یک جنتل‌من(۱۹۸۲) فیلم بعدی تیلور هاکفورد است که فیلمی در سبک رمانتیک و درام با بازی ریچارد گی‌یر، دبرا وینگر و لوئیس گوست، جونیور می باشد. دبرا وینگر موفق شد برای بازی در این فیلم برای دریافتِ جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن نامزد شود.

در حین فیلم برداری این فیلم هکفورد، لوئیس گوست جونیور را جدا از دیگر بازیگران سکونت داده بود تا بهتر بتواند در نقش یک معلم مشق نظامی فرو رود. در سکانس های پایانی نیز اختلافاتی بر سر گیر و هکفورد وجود داشت. این فیلم داستان یک افسر هوانورد نیروی دریایی ایالات متحده را نشان می دهد که آموزش خود را درمدرسه کاندیداتوری ارتش می گذراند و در آنجا عاشق یک زن جوان محلی می گردد.این فیلم با بودجه ۶ میلیون دلاری ساخته شد و موفق شد به فروش جهانی ۱۳۰ میلیون دلاری دست یابد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لتیسیا کاستا
در مقابل همه احتمالات

در مقابل همه احتمالات(۱۹۸۴) فیلمی هیجان انگیز و عاشقانه نئو نوآر بود که توسط تیلور هاکفورد کارگردانی گردید. از بازیگران آن می توان به راشل وارد، جف بریجز، و جیمز وودز اشاره کرد. داستان فیلم در مورد یک ستاره قدیمی فوتبال است که توسط یک کانگستر برای پیدا کردن دوست دخترش استخدام می شود. موسیقی این فیلم نامزد دریافت جایزه گرمی شد.

شب‌های روشن (۱۹۸۵) فیلم بعدی این کارگردان است که در آن میخاییل باریشنیکوف، گرگوری هاینز و یرژی اسکولیموفسکی نقش آفرینی می کنند. این فیلم در کشورهای فنلاند، پرتغال، انگلستان، اتحاد جماهیر شوروی و اتریش فیلم برداری شد. این فیلم به خاطر رقص های هاینز و باریشنیکوف با اهنگ برنده جایزه اسکار در سال ۱۹۸۶ به نام “بهت میگم، بهم بگو” از لیونل ریچی معروف می باشد. در این فیلم بود که هکفورد با همسر اینده اش هلن میرن که برنده جایزه اسکار است ملاقات می کند.

درور! درود! راک ان رول(۱۹۸۷) عنوان فیلمی مستند به کارگردانی هکفورد است که تاریخچه دو کنسرت راک ان رول سال ۱۹۸۶ از چاک بری را نشان می دهد. پس از آن فیلم همه کاملا آمریکایی(۱۹۸۸) را بر اساس رمانی به همین نام از فرانک دفورد کارگردانی کرد. این فیلم درام ورزشی ۲۵ سال از زندگی یک قهرمان فوتبال کالج را نشان می دهد. از بازیگران آن می اوان به دنیس کواید، جسیکا لانج، تیموتی هاتون و جان گودمن اشاره کرد. خون داخل خون خارج یا محصوربه افتخار(۱۹۹۳) دیگر فیلم این کارگردان است که فیلمی جنایی و درام می باشد . این فیلم زندگی در هم پیچیده ۳ تا از بستگان چیکانو را از سال ۱۹۷۲ تا سال ۱۹۸۴ به تصویر می کشد. آنها با تاسیسی یک باند خیابانی در شرق لس آنجلس شروع کردند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی چاز پالمینتری
دولورس کلیبورن

دولورس کلیبورن(۱۹۹۵) عنوان فیلمی تریلر و روانشناسانه از تیلور هاکفورد با بازی کتی بیتس، جنیفر جیسون لی، و دیوید استراترن است. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام نوشته استفن کینگ ساخته شد. داستان آن درباره رابطه تیره و تار بین یک مادر و دختر و اتهام قتل یک زن مسن توسط مادرش است که از طریق فلش بک نشان داده می شود. وکیل مدافع شیطان (۱۹۹۷) یکی از مطرح ترین فیلم های این کارگردان است که فیلمی هیجانی – معمایی با بازی کیانو ریوز، آل پاچینو، شارلیز ترون و کانی نیلسن می باشد. فیلم نامه این فیلم بر اساس رمانی به همین نام از اندرو نیدرمن نوشته شد.

داستان این فیلم درباره وکیلی بسیار موفق در شهر فلوریدا که با پیشنهاد کار با حقوق بسیار عالی به نیویورک می رود و زندگی اش در آنجا دگرگون می شود. این فیلم در مجموع به فروش ۱۵۲ میلیون دلاری دست یافت که با توجه به بودجه ساخت آن، رقم بسیار خوبی بود. این فیلم با بازی بی نقص و هنرمندانه آل پاچینو توانست نظر مثبت منتقدین را جلب کند.

هکفورد سپس فیلم تریلر و اکشن اثبات زندگی(۲۰۰۰) با بازی مگ رایان و راسل کرو و دیوید مورس را کارگردانی کرد. ری (۲۰۰۴) فیلم بعدی این کارگردان است که ک فیلم در سبک زندگی‌نامه‌ای و موزیکال براساس زندگی ری چارلز می باشد. جیمی فاکس بازیگر این فیلم برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شده است. از دیگر بازیگران آن نیز می توان به کری واشینگتن، کلیفتون پاول و هری لنیکس اشاره کرد. از دیگر افتخارات این فیلم می توان به جایزه اسکار بهترین صداگذاری، جایزه بفتا بهترین بازیگر نقش اول مرد، جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد ، جایزه انجمن منتقدان فیلم لندن بهترین بازیگر نقش اول مرد و جایزه هیئت ملی بازبینی فیلم بهترین بازیگر نقش اول مرد برای جیمی فاکس اشاره کرد.

مزرعه عشق

مزرعه عشق (۲۰۱۰) عنوان فیلمی درام به کارگردانی تیلور هاکفورد و با بازی هلن میرن، جو پشی، سرجیو پریس می باشد. این فیلم بر اساس زندگی جو و سالی کانفورت، که اولین فاحشه خانه قانونی را در مزرعه اشان در ایالت کانتری، نوادا در آمریکا تاسیس کردند ساخته شد. این فیلم با انتقادهای زیادی مواجه شد و آن را یک فیلم ناامیدکننده توصیف کردند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ایمان ابرا

پس از آن این کارگردان فیلمی به سبک اکشن و جنایی به نام پارکر (۲۰۱۳) را کارگردان کرد. از معروفترین بازیگران این فیلم می‌توان به جیسون استاتهام و جنیفر لوپز اشاره کرد. داستان این فیلم درباره رهبر یک باند سرقت بزرگ هست که با خیانت مواجه شده و با بازگشتش تصمیم به انتقام از گروه سابقش میگیرد که حالا قصد انجام یک سرقت بزرگ دیگر را دارند. از دیگر بازیگران این فیلم می توان به جنیفر لوپز و پتی لوپن اشاره کرد.
اخرین فیلم تیلور هکفورد فیلمی کمدی و درام به نام کمدین(۲۰۱۶) می باشد که در آن رابرت دنیرو، لسلی مان، دنی دویتو، ادی فالکو، ورونیکا فرس بازی میکنند.

فیلم‌شناسی

کارگردان
Bukowski-بوکوفسکی (۱۹۷۳)
Teenage Father-پدر نوجوان (۱۹۷۸)
The Idolmaker -متفکر(۱۹۸۰)
یک افسر و یک جنتل‌من (۱۹۸۲)
Against All Odds -برخلاف انتظارات(۱۹۸۴)
شب‌های روشن (۱۹۸۵)
Hail! Hail! Rock ‘n’ Roll-تگرگ! تگرگ! راک ‘n’ رول (۱۹۸۷)
Everybody’s All-American- همه آمریکایی هستند (۱۹۸۸)
Blood In Blood Out- خون در خون (۱۹۹۳)
Dolores Claiborne- دولورس کلایبورن (۱۹۹۵)
وکیل مدافع شیطان (۱۹۹۷)
دلیل زندگی (۲۰۰۰)
ری (۲۰۰۴)
Love Ranch – عشق رانچ (۲۰۱۰)
پارکر (۲۰۱۳)
کمدین (فیلم ۲۰۱۶)

تهیه‌کننده

Bukowski (۱۹۷۳)
Against All Odds (۱۹۸۴)
شب‌های روشن (۱۹۸۵)
La Bamba (۱۹۸۷)
Everybody’s All-American (۱۹۸۸)
The Long Walk Home (۱۹۹۹)
Dolores Claiborne (۱۹۹۵)
وقتی ما پادشاه بودیم (۱۹۹۶)
وکیل مدافع شیطان (۱۹۹۷)
G:MT – Greenwich Mean Time (۱۹۹۹)
Proof of Life (۲۰۰۰)
ری (۲۰۰۴)
Love Ranch (۲۰۱۰)

بازیگر
Bukowski—خودش (۱۹۷۳)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی تیلور هاکفورد
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه