بیوگرافی پیتر هاویت

4 سال پیش
بیوگرافی پیتر هاویت
Rate this post

بیوگرافی پیتر هاویت به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 پیتر هاویت کارگردان و هنرپیشه بریتانیایی می باشد که از سال ۱۹۸۲ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است.

زندگینامه پیتر هاویت

بیوگرافی پیتر هاویت

فعالیت هنری

وی در ۵ مهٔ سال ۱۹۵۷ در منچستر، انگلیس به دنیا آمد. پس از تحصیل در مدرسه ابتدایی وایبورن در التام وارد مدرسه زبان کلفی در جنوب لندن گردید. او در دبیرستان عضو یک گروه تئاتر آماتور شد و از همان زمان فعالیت هنری خود را شروع کرد. سپس مدتی را در مدرسه گرامر در پیسلی اسکاتلند گذراند و پس از آن در سال ۱۹۷۶ در استدویو درام لندن درس خواند.

اولین نقش مهم او در تلویزیون و در سریال تلویزیونی یورکشایر به نام چگونه استفاده کنیم تا زندگی کنیم(۱۹۸۴ تا ۱۹۸۵) بود. اگرچه معروفیت او به خاطر بازی در نقش جویی باسول در مجموعه تلویزیونی بی بی سی، نان بود. در سال ۱۹۹۸ او اوین فیلم بلند خود را نوشت و کارگردانی کرد. این فیلم درب های كشودار(۱۹۹۸) نام داشت و درامی رماتیک با بازی گوئینت پالترو ، جان هانا، جان لینچ، جین تریپلهورن و ویرجینیا مک کنا بود.

این فیلم در میان دو جهان موازی رخ می داد که در آن دو مسیر مختلف برای زندگی شخصیت اصلی آن وجود داشت که با توجه به رسیدن یا نرسیدن او به قطار رقم میخوردند. این فیلم که با بودجه ۶ میلیون دلاری ساخته شد توانست بیش از ۵۸ میلیون دلار فروش داشته باشد. منتقدان نیز به این فیلم رتبه بالایی دادند. این فیلم همچنین توانست جایزه بهترین فیلم نامه را از جشنواره فیلم اروپا و جایزه بهترین کارگردان را از فستیوال امپایر در سال ۱۹۹۹ برنده شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی روح‌انگیز (بتول عباسی)
ضد انحصار

ضد انحصار (۲۰۰۰۱) عنوان فیلم بعدی پتیر هاویت می باشد که به نویسندگی هاوارد فرانکلین ساخته شد. در این فیلم مهیج رایان فیلیپ، تیم رابینز، راشل لی کوک، کلر فورلانی ایفای نقش می‌کنند. داستان آن نیز درباره چندین برنامه نویس جوان است که در یک شرکتی بزرگ با حقوق بالا و محیط عالی استخدام می شوند، اما به تدریج سعی می کنند پرده از راز مخفی پشت فعالیت‌های این شرکت بر‌دارند.

این فیلم جایزه بهترین کارگردان و بهترین فیلم را از جشنواره فیلم بین المللی شانگهای برنده شد. جانی انگلیسی یا جانی اینگلیش(۲۰۰۳) فیلم بعدی این کارگردان است که فیلمی اکشن کمدی با بازی روآن اتکینسون، بن میلر، جان مالکوویچ و ناتالی ایمبرولیا می باشد. این فیلم با الهام از فیلم‌های جاسوسی جیمز باند ساخته شده است. علارقم بودجه زیاد ۴۰ میلیون دلاری این فیلم توانست با فروش جهانی ۱۶۰ میلیون دلار سرمایه گذاران خود را راضی کند. قسمت دوم این فیلم نیز به نام جانی اینگلیش دوباره متولد می‌شود(۲۰۱۱) توسط الیور پارکر کارگردانی و اکران شد.

قوانین جذابیت

قوانین جذابیت(۲۰۰۴) عنوان فیلمی رمانتیک و عاشقانه به کارگردانی پیتر هاویت است که در آن زیگرانی همچون پیرس برازنان، جولیان مور، پارکر پوزی، مایکل شین، فرانسیس فیشر، نورا دان، آلن هوستون و سارا گیلبرت ایفای نقش کرده‌اند. داستان آن درباره دو وکیل معروف شهر نیویورک هست که هردو در زمینه طلاق کار می‌کنند و باهم رقیب هستند تا اینکه پرونده عجیبی به دستشان می رسد. این فیلم بر خلاف دیگر فیلم های هاویت مورد تحسین منتقدین همراه نشد و علاوه بر آن حتی نتوانست هزینه تولید خود را دربیاورد. پس از آن فیلم درام پارک کردن خطرناک(۲۰۰۷) را بر اساس رمانی به همین نام از استوارت براون کارگردانی کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پل جیاماتی

داستان این فیلم درباره نواه آرکرایت، یک کارگردان تفکرگرا در دنیای فیلم مستقل است که با الکل و استعمال مواد مخدر و روابط جنسی گذرا می گذرد. در این فیلم پیتر هاوت نقش اصلی را بازی میکند و سفرون باروز و شون پرتوی از دیگر بازیگران آن هستند. این فیلم جایزه بهترین کارگردان را از جشنواره فیلم بین المللی توکیو در سال ۲۰۰۷ برنده شد.

آخرین فیلم بلندی که هاویت کارگردانی کرده است شک منطقی (۲۰۱۴) نام دارد که در آن دومینیک کوپر، ساموئل ال. جکسون، پیتر هاویت، ارین کارپلوک، گلوریا روبن، رایان رابینز، دیلان تیلور و فیلیپ برنکمیر ایفای نقش کرده‌اند. داستان این فیلم درباره یک عضو دادستانی است که در فکر میکند در تصادفی منجر به قتل یک نفر شده ولی پلیس یک نفر دیگر را بازداشت می کند و . . .

بخشی از فیلم‌شناسی

ضد انحصار (۲۰۰۱)
جانی اینگلیش (۲۰۰۳)
قوانین جذابیت (۲۰۰۴)
شک منطقی (۲۰۱۴)

تاریخ تولد: ۵ مهٔ ۱۹۵۷ (سن ۶۲ سال)، منچستر، بریتانیا
همسر: لورین هاویت (ازدواج ۲۰۰۱)
کودکان: لوک هاویت
جوایز: جایزهٔ فیلم اروپا برای بهترین فیلم‌نامه
آموزش: Drama Studio London، Colfe’s School

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی پیتر هاویت
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه