بیوگرافی گارس جنینگز

4 سال پیش
بیوگرافی گارس جنینگز
Rate this post

بیوگرافی گارس جنینگز به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 گارث جنینگز با نام مستعار ((چکش و انبرک)) یک کارگردان انگلیسی است که با تهیه کننده نیک گلداسمیت فعالیت می کند. او همچنین این نام را برای شرکت تولیدی خود نیز گذاشته است. این شرکت تولیدی که با فعالیت بر روی موزیک ویدئو شهرت پیدا کرد به تدریج روی به ساخت فیلم های بلند آورد. اولین فیلم این کارگردان به نام هیچهیکر پیش به سوی فضا(۲۰۰۵) با موفقیت چشمگیری ظاهر شد.

زندگینامه گارس جنینگز

بیوگرافی گارس جنینگز

فعالیت هنری

گارث در سال ۱۹۷۲ در انگلستان به دنیا آمد. گارث به خاطر نمرات خوبی که در طراحی تصاویر و نوشتن داستان و ساخت فیلم داشت در مدرسه داشت موفق شد در سن ۱۸ سالگی وارد مدرسه هنر سنت مارتین شود. در اینجا بود که او با دوستان همیشگی خود از جمله نیک گلداسمیت که تهیه کننده و تدوینگر او در تمام دوران فعالیتش است و همچنین دومینیک لئونگ آشنا شد. این سه دوست با همکاری یکدیگر کمپانی تولیدی چکش و انبرک را تاسیس کردند و روی به ساخت موزیک ویدئو و موسیقی فیلم و آگهی های تجاری نمودند.

پس از چندین سال فعالیت گارث قبل از کارگردانی اولین فیلم بلند خود در فیلم شان می‌میرد(۲۰۰۴) که فیلمی زوج هنری در سبک کمدی رمانتیک، ترسناک، کمدی ترسناک و نقیضه به کارگردانی ادگار رایت بود در نقش یک زامبی بازی کرد.

اولین فیلم این کارگردان فیلمی بریتانیایی-آمریکایی و علمی تخیلی به نام هیچ هیکر پیش به سوی فضا(۲۰۰۵) نام داشت. این فیلم بر اساس کار قبلی به همین نام که تحت امتیاز سازنده آن داگلاس آدامز بود ساخته شد. در این فیلم مارتین فری من، سم راکول و موس دف بازی می کردند. آدامز فیلم نامه این فیلم را با همکاری کری کیرکپاتریک نوشت که در سال ۲۰۰۱ و قبل از تولید مجدد آن فوت کرد. این فیلم بالای ۱۰۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد. داستان این فیلم نیز درباره تهاجم بیگانگان به زمین و تصرف آن به قصد ایجاد یک شاهراه بین کهکشانی می باشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کاری لوول
فرزند رمبو

دو سال بعد این کارگردان فیلمی دیگر به نام فرزند رمبو(۲۰۰۷) تولید کرد که کارگردانی و نویسندگی فیلم نامه آنرا خود بر عهده داشت. نیک تهیه کنندگی این فیلم و دومینیک ویرایش آن را بر عهده داشت. داستان این فیلم درباره نوجوانی است که به دلیل بزرگ شدن در جامعه ای منزوی و اجتماع گریز تا به حال تلویزیون ندیده و یک روز با دیدن فیلمی بنام رمبو قصد میکند به ارتش ملحق شود. این فیلم تا حدودی بر اساس تجارب کودکی کارث در فیلم سازی با استفاده از یک دوربین فیلم برداری ساده بود.

استعداد او از همان دوران کودکی زبانزد بود. در یکی از صحنه های این فیلم او مجبور بود که فضایی سرپوسیده را در آتش نشان دهد. برای این منظور تکه های یک کاغذ در حال سوختن را در جلوی لنز دوربین تکان داد. پس از این فیلم در چنیدن فیلم دیگر از جمله فاز داغ(۲۰۰۷)، آقای فاکس شگفت انگیز(۲۰۰۹) وپایان دنیا(۲۰۱۳) بازی کرد.

بعد از ساختن دو فیلم بلند و تعداد زیادی موزیک ویدئو و آگهای های تجاری، گارث و نیک اعلام کردند که قصد دارند به منظور انجام فعالیت های اقتصادی از یکدیگر جدا شوند و هرکدام کار های خود را انجام دهند.

آواز

سومین فیلم این کارگردان آواز(۲۰۱۶) نام دارد. او این فیلم را با همکاری کریستوف لردلت کارگردانی کرد. از بازیگران آن نیز می توان به متیو مک کانگی و رس ویترسپون اشاره کرد. این فیلم انیمیشن ، خانوادگی، کمدی و موزیکال با استقبال گرم منتقدان همراه شد و تا کنون به آن رتبه خوب ۷٫۲ داده شده است. این فیلم در مراسم گلدن گلوب سال ۲۰۱۷ نامزد دریافت بهترین موسیقی اورجینال و بهترین فیلم گردید. همچنین توانست برنده بهترین موسیقی مستقل از جشنواره موزیک هالیوود گردد. این فیلم همچنین نامزد بهترین فیلم از نگاه مردم در سال ۲۰۱۷ آمریکا گردید. داستان آن درباره یک کوآلا است که با به راه انداختن یک مسابقه خوانندگی تلاش می کند تا سالن تئاتر سابقش را دوباره باز کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کیگان-مایکل کی

ازآخرین موزیک ویدئوهایی که این کارگردان ساخته است می توان به دختر ساده از ذرات صلح(۲۰۱۳) و درخت سدر از رادیوهد اشاره کرد.

تاریخ تولد:
۴ مارس ۱۹۷۲ (سن ۴۷ سال)، اپینگ، بریتانیا
همسر:
لوئیز جنینگز
نامزد دریافت جایزه:
جایزهٔ گرمی برای بهترین موزیک ویدئو
کتاب‌ها:
The Deadly 7، The Wildest Cowboy، The Good, the Bad and the Deadly 7، The Naughty Step

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی گارس جنینگز
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه