بیوگرافی پیتر برگ

4 سال پیش
بیوگرافی پیتر برگ
Rate this post

بیوگرافی پیتر برگ به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 پیتر برگ هنرپیشه، فیلم‌نامه‌نویس، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی می باشد که از سال ۱۹۸۸ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. از فیلم هایی که او کارگردانی نموده است می توان به اوضاع خیلی بد(۱۹۹۸)، به جنگل خوش‌آمدید (۲۰۰۳)، روشنایی های شب جمعه(۲۰۰۴)، پادشاهی (۲۰۰۷)، هنکاک (۲۰۰۸)، نبردناو (۲۰۱۲)، تنها بازمانده(۲۰۱۳)، دیپ‌واتر هورایزن (۲۰۱۶) و روز میهن پرستان(۲۰۱۶) اشاره نمود. علاوه بر این در فیلم هایی نظیر کاپ لند(۱۹۹۷)، کراکی رومانو(۲۰۰۱)، وثیقه (۲۰۰۴)، آس‌های دودی(۲۰۰۷) و شیرها برای بره‌ها(۲۰۰۷) بازی کرده است. در عرصه تلویزیون نیز با ساخت سریال روشنایی های شب جمعه(۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱) که از روی فیلمش ساخته شده بود توانست دوبار نامزد دریافت جایزه امی گردد.

زندگینامه پیتر برگ

بیوگرافی پیتر برگ

فعالیت هنری

برگ در ۱۱ مارس ۱۹۶۲ در نیویورک به دنیا آمد. پدر او یک تفنگداران دریایی ایالات متحده و یهودی بود. پس از فارغ التحصیلی از مدرسه تفت در سال ۱۹۸۰، وارد کالج مک آلستر در سنت پل، مینه سوتا در رشته هنرهای تئاتر و تاریخ تئاتر گردید. او در سال ۱۹۸۴ فارغ التحصیل شد و در سال ۱۹۸۵ به لس آنجلس نقل مکان کرد و به دنبال حرفه فیلم رفت.

با ورودش به لس آنجلس به جای رویای بازیگری که در سر داشت به عنوان دستیار تولید وارد عرصه فیلم سازی شد. البته در سریال هایی نظیر خیابان جامپ شماره ۲۱ بازی کرد. اولین تجربه کارگردانی برگ در فیلم اوضاع خیلی بد(۱۹۹۸) رقم خورد. در این فیلم بازیگرانی همچون کامرون دیاز ، جان فاورو ، دانیل استرن و جرمی پیون بازی می کردند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کریستینا هندریکس

دو سال بعد، یعنی در سال ۲۰۰۰ او مجموعه تلویزیونی به نام سرزمین عجایب را برای شبکه ABC به روی آنتن برد. سپس فیلمی اکشن کمدی به نام به جنگل خوش‌آمدید (۲۰۰۳) را با بازی دواین جانسون، شان ویلیام اسکات، رزاریو داوسون، و با حضور افتخاری آرنولد شوارتزنگر کارگردانی کرد. این فیلم نقد های مثبت دریافت کرد، اما در گیشه شکست خورده. این فیلم با بودجه ۸۵ میلیون دلاری تنها توانست ۸۰ میلیون دلار فروش داشته باشد. داستان این فیلم درباره یک قاتل مزدور است که برای نجات پسر کارفرمای خود باید به برزیل سفر کند.

روشنایی های شب جمعه

فیلم ورزشی-فوتبالی روشنایی های شب جمعه(۲۰۰۴)، دیگر فیلم برگ است که شرح حال مربی و بازیکنان یه تیم فوتبال دبیرستان در شهرستان تگزاس از اودسا را نشان می دهد. یک سریال تلویزیونی نیز به همین نام در اکتبر ۲۰۰۶ در شبکه NBC به نمایش درآمد. این فیلم برنده جایزه بهترین فیلم ورزشی در جشنواره ESPY گردید. پادشاهی (۲۰۰۷) نام فیلم بعدی این کارگردان است که در آن جیمی فاکس، کریس کوپر، جنیفر گارنر بازی میکنند. داستان این فیلم در عربستان اتفاق می افتد و اقتباسی آزاد از ماجرای بمب گذاری در مجتمع مسکونی خبار در سال ۱۹۹۶ و بمب گذاری در اطراف ریاض در سال ۲۰۰۳ دارد.

یکی از موفق ترین فیلم های تجاری برگ فیلم اکشن تخیلی و فانتزی هنکاک (۲۰۰۸) می باشد. از بازیگران اصلی این فیلم می‌توان به ویل اسمیت، شارلیز ترون و جیسون بیتمن اشاره کرد. این فیلم با بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری ساخته شد و توانست بالغ بر ۶۲۴ میلیون دلار فروش داشته باشد. داستان این فیلم درباره ارقهرمانی به نام هنکاک است که مردم از دست او خسته می شوند و خواهان طرد او هستند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ایرج ملکی

اما با پیدا شدن زنی همسان خودش همه چیز تغییر میکند. پس از این موفقیت فیلم دیگری در سبک علمی-تخیلی به نام نبردناو (۲۰۱۲) را کارگردانی کرد. داستان این فیلم مربوط به حمله موجودات فضایی به زمین و جنگ دریایی ناوها در اقیانوس آرام با آن‌ها است. بازی کشتی‌های جنگی الهام‌بخش موضوع این فیلم بوده‌است. هنرپیشگان اصلی فیلم تیلور کیچ، لیام نیسون، الکساندر اسکارسگارد، ریانا، بروکلین دکر، و تادانابو آسانو هستند. این فیلم با بودجه هنگفت ۲۲۰ میلیون دلاری ساخته شد و توانست ۳۰۰ میلیون دلار فروش کند.

تنها بازمانده

تنها بازمانده(۲۰۱۳) یک فیلم جنگی آمریکایی به نویسندگی و کارگردانی پیتر برگ است. این فیلم بر اساس کتابی به همین نام در سال ۲۰۰۷، نوشتهٔ مارکوس لوترل، با همکاری رمان‌نویس بریتانیایی پاتریک رابینسون ساخته شده‌است. در این فیلم بازیگرانی همچون مارک والبرگ، تیلور کیچ، امیل هرش، بن فاستر و اریک بانا ایفای نقش می‌کنند. داستان فیلم در طی جنگ افغانستان رخ می دهد و چهار مأمور ویژه مسئول دستگیری یا از پا درآوردن یکی از رهبران رده بالای طالبان می شوند اما با مشکلاتی روبرو می شوند.

دیپ‌واتر هورایزن (۲۰۱۶) یک فیلم زندگینامه‌ای آمریکایی به کارگردانی پیتر برگ و نویسندگی ماتیو مایکل کارنهان و ماتیو سند است. در این فیلم بازیگرانی همچون مارک والبرگ، کرت راسل، جان مالکوویچ، جینا رادریگز، دیلن اوبرایان و کیت هادسون ایفای نقش کرده‌اند. داستان فیلم دربارهٔ انفجار دیپ‌واتر هاریزون در آوریل سال ۲۰۱۰ و نشت نفت در خلیج مکزیک است. آخرین فیلم این کارگردان روز میهن پرستان(۲۰۱۶) می باشد که یک فیلم درام و هیجان انگیز درباره بمب گذاری مسابقه دی ماراتن در سال ۲۰۱۳ در بوستون و تعقیب جنایتکاران تروریستی پس از آن است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی هیون بین

تاریخ تولد:
۱۱ مارس ۱۹۶۴ (سن ۵۵ سال)، نیویورک، ایالت نیویورک، آمریکا
همسر:
الیزابت راجرز (ازدواج ۱۹۹۳–۱۹۹۸)
کودکان:
امت برگ
فیلم آینده:
محرمانه اسپنسر
آموزش:
Macalester College، Guthrie Theater Drama School، LREI- High School، The Taft School

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی پیتر برگ
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه