بیوگرافی مارک روسمان

4 سال پیش
بیوگرافی مارک روسمان
Rate this post

بیوگرافی مارک روسمان به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 مارک روسمان کارگردان سینما و تلویزیون، تهیه کننده و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی می باشد که از سال ۱۹۸۳ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است.

زندگینامه مارک روسمان

بیوگرافی مارک روسمان

فعالیت هنری

پدرش یک متخصص پوست ساکن بورلی هیلز است. وی پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان بورلی هیلز، به دانشگاه کالیفرنیای لس آنجلس رفت اما پس از دو سال زمانیکه او را در برنامه فیلم دانشگاه پذیرش نکردند از آنجا ترک تحصیل نمود. سپس توانست در برنامه فیلم دانشگاه نیویورک پذیرش بگیرد و از همان دانشگاه فارق التحصیل شد. در طول سال آخر خود در دانشگاه نیویورک، به عنوان دستیار کارگردان داوطلبانه در فیلمی به کارگردانی برایان دی پالما به نام فیلم های خانگی(۱۹۸۰) حضور داشت.

روسمان کار خود را با فیلم خانه انجمن خواهران(۱۹۸۳) که فیلمی ترسناک با بازی آیلین دیویدسون و کاترین مک شروع کرد. داستان این فیلم که در یک خانه انجمن خواهران رخ میدهد، داستان گروهی از دختران عضو یک انجمن خواهری می باشد که در شب جشن فارق التحصیلی در یک خانه به طرز وحشیانه ای به قتل می رسند. این فیلم که با بودجه ۴۰۰ هزار دلاری ساخهته شده بود توانست بیش از ۱۰ میلیون دلار فروش داشته باشد.

با وجود نقدهای مثبت و منفی که بر این فیلم وارد شد، این فیلم بتدیل به یکی از فیلم های کلاسیک در میان طرفداران این ژانر گردید. نسخه ای بازسازی شده از این فیلم نیز در سال ۲۰۰۹ توسط استوارت هندلر کارگردانی شده است. پس از این فیلم فیلمی ماجراجویانه و علمی تخیلی به نام آنسوی آبی(۱۹۸۵) را برای شبکه تلویزیون کابلی دیزنی نوشته و کارگردانی کرد. دااستان این فیلم درباره پسری ۱۱ ساله است که در زمان سفر کرده و از سال ۱۹۸۵ به سال ۱۹۲۷ می رود. سپس فیلمی دیگر برای شبکه دیزنی به نام نقطه علامت ایکس را نشان می دهد(۱۹۸۶) را با بازی مایک داگ، کاپون الیور و ناتالی گریگوری کارگردانی کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی زبیگنیف پرایزنر
فیلم اولور

در سال ۱۹۹۲، روسمان فیلم نامه ای برای فیلم اولور(۱۹۹۵) نوشت و خودش آنرا کارگردانی کرد. در این فیلم درجه B در ژانر علمی تخیلی و ترسناک بازیگرانی از جمله اتان امبری، کاسیدی رائی، چنس کوین بازی میکردند. سپس فیلمی هیجان آور به نام نیرو(۱۹۹۴) را کارگردانی کرد که داستان آن درباره پلیس تاز کاری است که پس از قتل همکارش کابوس هایی می بیند و روح همکارش برای انتقام از قاتل به بدن او نفوذ می کند. از بازیگران آن می‌توان به کیم دلنی و گری هادسون اشاره کرد. از دیگر فیلم های روسمان می توان به مهاجم(۱۹۹۷) اشاره کرد که درباره دو موجود فضایی هست که به زمین می آیند.

قدر زندگی(۲۰۰۰) عنوان فیلم بعدی است که روسمان با همکاری استفانی مور فیلم نامه آنرا نوشت و خودش آنرا کارگردانی کرد. این فیلم محصول شبکه تلویزیونی والت دیزنی بود و از شبکه ABC پخش گردید. این فیلم کمدی فانتزی با بازی لیندسی لوهان و تیرا بانک داستان دختر جوانی را نشان می دهد که تبدیل به یک زن کامل زندگی می شود.

جمله تبلیغاتی این فیلم چنین بود : ” او یک عروسک بی نقص بود، اما حالا او یک چیز واقعی شده است”. از آنجایی که مخاطبان این فیلم راضی بودند، در همین سال فیلمی دیگر در همین ژانر به نام رفتار مدل(۲۰۰۰) را از مجموعه فیلم های دیزنی کارگردانی کرد. در این فیلم مگی لاوسون نقش اصلی داستان را بازی می کرد. از دیگر بازیگران این فیلم می توان به جاستین تیمبرلیک و کتی لی گیفورد اشاره کرد. این فیلم بر پایه کتابی از مایکل لوین جنین و الکس ساخته شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سیما خضرآبادی
داستان سیندرلا

یکی از شاخص ترین اثار سینمایی مارک روسمان فیلم داستان سیندرلا(۲۰۰۴) می باشد که در آن بازیگرانی از جمله هیلاری داف، چاد مایکل موری، جنیفر کولیج، رجینا کینگ بازی می کنند. داستان این فیلم بر پایه داستان سیندرلا معروف ساخته شده است و دختری ۱۶ ساله‌ را نشان می دهد که بهمراه مادرخوانده و دو دخترش به سختی زندگی می‌کند. او که دختر تنهایی است، به سراغ اینترنت رفته و با پسری دوست شده و با او قرار ملاقات می گذارد. مرد کامل(۲۰۰۵) فیلم بعدی مارک روسمان در سبک کمدی رمانتیک است که در آن هیلاری داف، کریس نوت و مایک اومالی بازی می کنند. این فیلم با انتقادهای زیادی همراه شد و در گیشه نیز با شکست تجاری همراه شد.

تاریخ تولد:
۱۵ اوت ۱۹۵۷ (سن ۶۲ سال)، لس آنجلس، کالیفرنیا، آمریکا
آموزش:
دانشگاه نیویورک، دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس، دبیرستان بورلی هیلز
نامزد دریافت جایزه:
Writers Guild of America Award for Television: Children’s Script

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی مارک روسمان
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه