بیوگرافی بیل کاندن

4 سال پیش
بیوگرافی بیل کاندن
Rate this post

بیوگرافی بیل کاندن به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 بیل کاندن یک فیلم نامه نویس و کارگردان آمریکایی می باشد. از فیلم های او می توان به اثار تحسین شده ای از قبیل خدایان و هیولاها (۱۹۹۸)، کینسی (۲۰۰۴)، دختران رویایی (۲۰۰۶) و فیلم نامه ای برای فیلم شیکاگو (۲۰۰۲)، و کارگردانی دو قسمت نهایی مجموعه فیلم گرگ و میش(۲۰۱۱ و ۲۰۱۲) و دیو و دلبر (۲۰۱۷) اشاره کرد.

زندگینامه بیل کاندن

بیوگرافی بیل کاندن

فعالیت هنری

کاندون جایزه اسکار بهترین فیلمنامه نویس را برای نوشتن خدایان و هیولا به دست آورده است. او همچنین برای نوشتن فیلمنامه برای فیلم شیکاگو نامزد دریافت این جایزه بود.

کاندون در ۲۲ اکتبر سال ۱۹۵۵ در شهر نیویورک و در یک خانواده کاتولیک ایرلندی متولد شد. پدرش یک کارآگاه پلیس است. او در دبیرستان رجیس و سپس در دانشگاه کلمبیا در سال ۱۹۷۶ در رشته فلسفه فارغ التحصیل گشت. در سن دوازده سالگی استعداد خودش را در فیلم نامه نویسی پس از دیدن فیلم بانی و کلاید دریافت. کاندون کار خود را به عنوان یک فیلمساز با نوشتن فیلمنامه ای برای فیلم رفتار عجیب (۱۹۸۱) شروع کرد. از اولین فیلم هایی که کارگردانی کرد می توان به مجموعه ای از تریلرهای تلویزیونی از قبیل قتل ۱۰۱(۱۹۹۱) با بازی پیرس برازنان اشاره کرد. در سال ۱۹۹۴، او فیلم تلویزیونی به نام مردی که نمیخواست بمیرد را با بازی راجر مور و نانسی آلن کارگردانی کرد.

مردآبنباتی: بدرود به حیوانیت(۱۹۹۵) عنوان فیلمی ترسناک است که در دنباله فیلمی به همین نام از سال ۱۹۹۲ ساخته شده بود. تونی تاد، کلی روآن، ویلیام اولری، بیل نان، مت کلارک و ورونیکا کارترایت از بازیگران آن هستند. فیلم مطرح بعدی این کارگردان فیلمی ۱۰۵ دقیقه‌ای به نام خدایان و هیولاها(۱۹۹۸) می باشد. این فیلم بازگوکننده آخرین روزهای زندگی پرمشغله و طوفانی جیمز ویل کارگردان که تجربه جنگ در جنگ جهانی اول را دارد و موضوع اصلی این فیلم نیز می باشد. در این فیلم ایان مک کلن، برندان فریزر، لین ردگریو و دیوید آمیلیا بازی می کنند. این فیلم به نویسندگی بیل کاندون، بر اساس رمان کریستوفر برام به نام پدر فرانکشتاین نوشته شده بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کری هیلسون
جایزه اسکار

این فیلم جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را به دست آورد. همچنین ایان مک کلن نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد و لین ردگریو نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن گردید. این فیلم بازسازی از فیلم عروس فرانکنشتاین به کارگردانی جیمز وال می باشد. گرچه منقدین نظرهای بسیار مثبتی داشتند و در وب سایت روتن تومیتو با کسب رتبه ۹۶% بسیار موفق ظاهر شد، اما در گیشه موفق ظاهر نشد و حتی نتوانست بودجه اولیه ساختش را کسب کند.

کینزی (۲۰۰۴) عنوان فیلم بعدی به کارگردانی بیل کاندن ایت که در سبک زندگی‌نامه‌ای با بازی لیام نیسون، لورا لینی، پیتر سارسگارد و کریس اودانل می باشد. این فیلم زندگی آلفرد کینزی چارلز که پیشگام در زمینه سکسولوژی است را نشان می دهد. در نشریه سال ۱۹۴۸ کینزی، رفتار جنسی در انسان مذکر به عنوان اولین آثار ثبت شده در بررسی رفتار جنسی در انسان منتشر شد. لورا لینی در این فیلم نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن گردید. این فیلم نیز با ۱۹۲ دیدگاه در وب سایت روتن تومیتو با امتیاز ۹۰% نمره بالایی دریافت کرد.

دختران رؤیایی

دختران رؤیایی (۲۰۰۶) عنوان فیلمی دیگر است که بیل کاندن کارگردانی و نویسندگی آن را بر عهده داشت. در این فیلم جیمی فاکس، بیانسه، ادی مورفی و دنی گلاور ایفای نقش میکنند. این فیلم با اقتباس از نمایش نامه ای برادوی موزیکال به همین نام توسط آهنگساز هنری کریگر ساخته شد. این فیلم با هزینه ۸۰ میلیون دلاری ساخته شد و توانست به فروش بین المللی ۱۵۴ میلیون دلار دست یافت. این فیلم توانست برنده چندین جایزه شود. از جمله می توان به جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم در ۶۴ امین جوایز گلدن گلوب اشاره کرد و نیز در ۷۹امین مراسم اسکار جنیفر هادسون برنده بهترین بازیگر نقش مکمل زن و آهنگسازان آن برنده بهترین تنظیم صدا شدند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جعفر دهقان
گرگ و میش: سپیده‌دم

گرگ و میش: سپیده‌دم – قسمت اول(۲۰۱۱) قسمت اول از اخرین سری از مجموعه گرگ و میش است که بر اساس رمانی به نام سپیده‌دم نوشته استفانی میر ساخته شده است. هر سه بازیگر اصلی فیلم، کریستن استوارت، رابرت پتینسون و تیلور لاتنر در این فیلم حضور دارند. این فیلم با صرف هزینه ۱۱۰ میلیون دلاری توانست ۶۵۴ میلیون دلار فروش داشته باشد. قسمت دوم این مجموعه نیز با نام گرگ و میش: سپیده‌دم – قسمت دوم(۲۰۱۲) نیز با همان بازیگران توسط یل کاندون کارگردانی شد. سپس فیلم دسته پنجم(۲۰۱۳) را کارگردانی کرد. در این فیلم مهیج و درام بازیگرانی از قبیل بندیکت کامبربچ، دانیل برول و آنتونی مکی بازی می کنند. این فیلم درباره افشاگری های وب سایت ویکی لیکس ساخته شده است.

آقای هولمز

آقای هولمز(۲۰۱۵) یک فیلم جنایی مرموز به کارگردانی بیل کاندن است که براساس رمان «ترفندی جزئی از ذهن» به قلم میچ کولین ساخته شده‌است. در این فیلم ایان مک‌کلن در نقش شرلوک هولمز و بازیگرانی همچون لورا لینی، هیرویوکی سانادا و میلو پارکر ایفای نقش کرده‌اند. داستان این فیلم در چندین اپیزود در زمان حال و گذشته زندگی شرلوک هلمز ۹۳ ساله به علت کهولت سن، بعضی از اتفاقات گذشته را به یاد نمی‌آورد. آخرین فیلم این کارگردان دیو و دلبر (۲۰۱۷) است که در سبک رمانتیک، فانتزی تاریک، و موزیکال به نویسندگی استیون شباسکی و ایوان اسپیلیوتوپولوس است.

در این فیلم اما واتسون و دن استیونز به عنوان شخصیت‌های اصلی در کنار بازیگرانی همچون لوک ایوانز، کوین کلاین، جش گد، یوان مک‌گرگور، استنلی توچی، آدرا مک‌دانلد، گوگو امبتا-را، ایان مک‌کلن و اما تامسون ایفای نقش می‌کنند. داستان این فیلم برگرفته از داستان متل دیو و دلبر به قلم نویسندگی فرانسوی ژون ماری لوپرنس د بومو است. این فیلم با شکست تجاری بزرگی همراه شد و با صرف هزینه ۱۶۰ میلیون دلاری براس ساختش تنها ۱۱ میلیون دلار فروش داشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جری شاتزبرگ
فیلم ها

کینزی (فیلم) (۲۰۰۴)
دختران رؤیایی (۲۰۰۶)
گرگ‌ومیش: سپیده‌دم – قسمت اول (۲۰۱۱)
گرگ‌ومیش: سپیده‌دم – قسمت دوم (۲۰۱۲)
دسته پنجم (۲۰۱۳)
آقای هولمز (۲۰۱۵)
دیو و دلبر (فیلم ۲۰۱۷) (۲۰۱۷)
شیکاگو (فیلم ۲۰۰۲) (۲۰۰۲)
برترین شومن (۲۰۱۷)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی بیل کاندن
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه