بیوگرافی جورجو فرونی

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی جورجو فرونی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 جورجو فرونی کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده و تدوین‌گر ایتالیایی بود که از سال ۱۹۳۸ تا ۱۹۷۵ در عرصه کارگردانی و فیلم سازی حضور داشت. از فیلم های او می توان به اسب تروآ (۱۹۶۱)، مایندادس (۱۹۶۱)، خون برای یک دلار نقره(۱۹۶۵) اشاره کرد.

زندگینامه جورجو فرونی

بیوگرافی جورجو فرونی

فعالیت هنری

فرونی در ۱۲ آوریل سال ۱۹۰۸ در پروجا، ایتالیا به دنیا آمد. پس از تحصیلات ابتدایی به سرعت به سمت صنعت فیلم کشانده شد و با ساخت چندین فیلم کوتاه کار خود را در سینما آغاز کرد. از اولین فیلم های او می توان به فیلم کوتاهی به نام هارمونی پوچینی(۱۹۳۸) اشاره کرد که توانست برنده بهترین فیلم داستانی کوتاه از فستیوال فیلم ونیز گردد. اولین فیلم بلندش نیز لرزش اسمان ها(۱۹۴۰) می باشد که یک فیلم جنگی با بازی سیلوانا جاچینو، ماریو جیانینی و ماریو فراری است.

داستان این فیلم درباره گروهی از خلبانان جوان مشتاق در شهر آسیاگو می باشد که یک هواپیمای بدون موتور را می سازند و پس از جنگ داخلی اسپانیا به عنوان یک قهرمان به شهرشان باز می گردند. این کارگردان این فیلم را بلافاصله پس از بازگشتش از اسپانیا که در آنجا مستند های ملت گرایی ساخته بود، کارگردانی کرد. سه سال بعد، فیلمی کمدی به نام پسری در غرب(۱۹۴۳) را با بازی ارمینیو ماکاریو کارگردانی کرد. این فیلم اولین فیلم تمسخرآمیز وسترن در سینمای اینالیا می باشد و پیش درآمدی شد برای ژانر وسترن اسپاگیتی در ایتالیا. فیلم بعدی فرونی، ماکاریو بر علیه زاگومار(۱۹۴۴) نام دارد که ارمینیو ماکاریو در آن بازی می کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فردین خلعتبری

پس از چندین سال، فرونی فیلمی ایتالیایی-فرانسوی و ترسناک به نام اسیاب زن سنگی(۱۹۶۰) را با بازی پیر برایس و اسکیلا گابل کارگردانی نمود. این فیلم اولین فیلم ترسناک ایتالیایی بود که بصورت رنگی ساخته شد. این فیلم که با استقبال خوبی همراه شد نزدیک به ۱۶۴ میلیون لیر درآمد داشت. اسب تروآ (۱۹۶۱) فیلمی دیگر از فرونی است که از بازیگران آن می‌توان به استیو ریوز، نریو برناردی، و جان درو باریمور اشاره کرد. داستان این فیلم در دهمین و آخرین سال جنگ تروآ اتفاق می افتد و حول محور قهرمان تروجان، اینیاس می گذرد.

مایندادس

در همین سال فیلم فانتزی و ماجراجویی مایندادس (۱۹۶۱) را نیز با بازی الساندرو پانارو، آکیم تامیروف، نریو برناردی، انزو فی‌یرمونته، تائینا الگ و پیر بریس کارگردانی کرد. دو سال بعد نیز فیلمی تاریخی و درام با نام قهرمانی بدون وطن(۱۹۶۳) را ساخت که داستان آن در رم و ۴۹۳ سال قبل از میلاد مسیح اتفاق می افتد. داستان این فیلم با اقتباس از افسانه رومی که در آن جنرال پیروزی های بزرگ برای رومیان به دست اورد اما دشمنان سیاسی اش او را تبعید کردند.

قهرمان رم(۱۹۶۴) عنوان فیلمی تاریخی از فرونی می باشد که داستان آن درباره تبعید آخرین پادشاهان روم و افسانه گایوس در رم ۵۰۸ سال قبل از میلادمسیح می باشد. در همین سال فیلمی تاریخی به نام شیرهای تبس(۱۹۶۴) را کارگردانی کرد که بسیاری از سکانس های این فیلم از فیلم اسب تروآ (۱۹۶۱) استفاده شده بود. از اولین فیلم های ژانر وسترن اسپاگیتی این کارگردان فیلم خون برای یک دلار نقره(۱۹۶۵) می باشد که جیولیانو جما در آن ایفای نقش می کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی بهرنگ توفیقی
به خاطر چند دلار بیشتر

به خاطر چند دلار بیشتر(۱۹۶۶) عنوان فیلم بعدی فرونی در ژانر وسترن است که در فورت یوما در آریزونا فیلم برداری شد. در این فیلم جولیانو جما، دان وادیس و سوفی دامیر ایفای نفقش می کردند. مامور مخفی ابراژدها(۱۹۶۶) فیلم بعدی فرونی است که به صورت بین المللی با همکاری کشورهای ایتالیا، اسپانیا و فرانسه در ژانر جاسوسی اروپایی ساخته شد. این فیلم که در استردام هلند فیلم برداری شد در آمریکا اکران شد. تحت تعقیب(۱۹۶۷) فیلمی دیگر در ژانر وسترن از فرونی است.

نبرد العلمین(۱۹۶۹) اولین فیلم در ژانر جنگی ماکارونی است که داستان نبرد دوم العلمین در در جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۲ را نشان می دهد. فیلم بعدی فرونی یک فیلم آدم‌ دعوائی‌ وپر هیاهو وغره‌ به نام جوخه جمهوری خواه(۱۹۷۱) است که بر اساس داستان رابین هود ساخته شد. جولیانو جما در این فیلم در نقش رابین هود بازی می کرد. شب شیاطین(۱۹۷۲) فیلمی ایتالیایی اسپانیایی است که با اقتباسی ضعیف از رمان خانواده ووردالاک نوشته لکسی کانستانتینوویچ تولستوی ساخته شد.

تاریخ تولد:
۱۲ آوریل ۱۹۰۸، پروجا، ایتالیا
تاریخ مرگ:
۱۷ اوت ۱۹۸۱، رم، ایتالیا
همسر:
Nada Fiorelli
جوایز:
Medal of Special Recommendation، Plate for Best Short – Fiction

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جورجو فرونی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه