بیوگرافی متیو وان

4 سال پیش
بیوگرافی متیو وان
Rate this post

بیوگرافی متیو وان به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 متیو وان تهیه کننده، کارگردان و فیلمنامه نویس انگلیسی می باشد. از مهمترین فعالیت های او می توان به تهیه کنندگی فیلم قفل، انبار و دو بشکه باروت(۱۹۹۸) و قاپ‌زنی(۲۰۰۰) به کارگردانی گای ریچی و همچنین کارگردانی فیلم های از قبیل کیک لایه‌ای (۲۰۰۴)، کیک-اس(۲۰۱۰)، مردان ایکس: کلاس اول(۲۰۱۱)، کینگزمن: سرویس مخفی(۲۰۱۵) اشاره کرد.

زندگینامه متیو وان

بیوگرافی متیو وان

فعالیت هنری

متیو وان در تاریخ ۷ مارس سال ۱۹۷۱ در لندن، انگلستان به دنیا آمد. او که فکر می کرد پدرش رابرت وان که یک بازیگر آمریکایی بود، می باشد پس از تحقیق دریافت جورج آلبرت هارلی د ور دروموند یک اشراف زاده انگلیسی که پسرخوانده جورج ششم است. پس از تحصیل در مدرسه استو در باکینگهام و قبل از رفتن به دانشگاه به مدت یک سال در یک کافه تور هارد راک به دور جهان سفر کرد. پس از ورود به لس آنجلس او شروع به کار به عنوان دستیار یک کارگردان نمود. بعدها دوباره به لندن بازگشت و در کالج لندن در رشته انسانشناسی و تاریخ کهن به تحصیل پرداخت.

او چند خفته بعد از آنجا اخراج شد. در سن ۲۵ سالگی، به تهیه کنندگی یک فیلم کم بودجه به نام خواب مقدس(۱۹۹۵) با بازی آنابلا اسکوریا و مایکل گمبون پرداخت. سپس به تهیه کنندگی یک فیلم به نام قفل، انبار و دو بشکه باروت(۱۹۹۸) به کارگردانی دوست صمیمی اش گای ریچی مشغول شد. این فیلم که هم از منظر منتقدین و هم از نظر مخاطبان موفق جلوه کرد، توانست درآمدی نزدیک به ۹ میلیون دلار نصیب این دو نفر کند. وان بعدها دو فیلم دیگر از ریچی به نام های قاپ‌زنی(۲۰۰۰) و شیفته (۲۰۰۲) به تهیه کنندگی پرداخت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آوا دارویت
فیلم کیک لایه‌ای

وان اولین کارگردان خود را با فیلم کیک لایه‌ای (۲۰۰۴) شروع کرد. این فیلم در سبک جنایی و سرقت با بازی دنیل کریگ، کالم مینی و سینا میلر می باشد. فیلمنامه این فیلم نیز را جی جی کانلی از رمان خود به همین نام اقتباس کرد. موضوع فیلم حول محور یک جنایتکار مستقر در لندن می گذرد که در تجارت کوکائین است و قصد دارد از این کار بازنشسته شود. این فیلم اشاره ای تلویحی به لایه های اجتماعی بریتانیا بویژه دنیای زیرزمینی جرم و جنایت در بریتانیا دارد. این فیلم توانست به بودجه ۶٫۵ میلیون دلاری درآمدی در حدود ۱۲ میلیون دلار داشته باشد. وان برای این فیلم جایزه امپراتوری بهترین کارگردان بریتانیایی را برنده شد.

ضمن اینکه نامزد جایزه بفتای کارگردان نوظهور نیز گردید. سپس فیلمی به نام غبار ستاره (۲۰۰۷) را براساس رمانی به همین نام نوشته نیل گیمن کارگردانی کرد. در این فیلم رابرت دنیرو ، میشل فایفر، پیتر اوتول و کلیر دانس بازی می کنند. این فیلم داستان جوانی عاشق را نشان می دهد که برای ازدواج با دختر پادشاه به دنبال تکه ای از شهاب سنگ پا به سفر خطرناکی می گذارد. این فیلم نیز با اسقبال خوب مخاطبان همراه شد و توانست ۱۳۵ میلیون دلار فروش داشه باشد.

کیک-اس(۲۰۱۰) عنوان فیلمی ابرقهرمانانه به کارگردانی متیو وان و با تهیه کنندگی برد پیت است که با اقتباسی از کتابی کمیک منتشر شده در سال ۱۹۹۹ توسط مارک میلار و جان رومیتا ساخته شد. داستان فیلم دربارهٔ نوجوان دبیرستانی است که هیچ قدرتی ندارد اما می‌خواهد که تبدیل به یک ابرقهرمان شود و نامش را کیک اس به معنی بزن بهادر می گذارد. از بازیگران آن می توان به آرون جانسن، نیکلاس کیج، کلویی مورتز اشاره کرد. این فیلم که با بودجه ای ۳۰ میلیون دلاری ساخته شد توانست درآمدی حدود ۹۶ میلیون دلار کسب کند. همچنین توانست نامزد چندین جوایز برگزیده نوجوانان از شبکه فاکس، جایزه برگزیده مردم از شبکه سی‌بی‌اس، جوایز کمدی از شبکه کمدی سنترال آمریکا گردد. ضمن اینکه برنده جایزه امپایر بهترین فیلم بریتانیایی شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جیسن ریتمن
مردان ایکس: کلاس اول

مردان ایکس: کلاس اول(۲۰۱۱) عنوان فیلمی اکشن و ابرقهرمانی است که متیو وان کارگردانی کرده است. این فیلم که پنجمین نسخه منتشر شده از این نجموعه فیلم پرطرفدار می باشد پیش‌درآمدی در مجموعه فیلم‌های مردان ایکس به شمار می‌رود. این فیلم گذشته چارلز اگزاویه یا پروفسور ایکس و مگنیتو را روشن می‌کند و علت دشمنی این دو که در قسمت اول مجموعه مردان ایکس بیان گردید را روایت می‌کند. از بازیگران این فیلم می توان به جیمز مک‌آووی، مایکل فاسبندر، رز بیرن، جنیفر لارنس اشاره کرد. هیو جکمن نیز حضوری کوتاه در نقش لوگن/ولورین دارد.

این فیلم نیز همانند قسمت های دیگر آن با فروش خوبی در گیشه مواجه شد و توانست بیش از ۳۵۳ میلیون دلار فروش داشته باشد. وان در قسمت بعدی این مجموعه با نام مردان ایکس: روزهای گذشته آینده(۲۰۱۴) نیز در نقش نویسنده حضور داشت. سپس در فیلمی ابرقهرمانانه به نام چهار شگفت‌انگیز (۲۰۱۵) را با الهام از یکی از کتاب‌های مصور شرکت مارول کامیکس به همین نام به کارگردانی جاش ترانک در نقش تهیه کنند ظاهر شد.

کینگزمن: سرویس مخفی(۲۰۱۵) آخرین فیلم به کارگردانی وان می باشد که فیلمی در سبک جاسوسی، اکشن و کمدی می باشد که بر اساس کتاب کامیک سرویس مخفی نوشته دیو گیبونس و مارک میلار ساخته شد. بازیگران این فیلم کالین فرث، ساموئل ال. جکسون، مارک استرانگ، تارون اگرتون و مایکل کین هستند. داستان آن نیز درباره یک سازمان جاسوسی فوق مخفی است که جوان غیر ماهر ولی بااستعدادی را برای دوره‌های آموزشی آژانس جاسوسی تربیت می‌کند. این فیلم که با بودجه ۸۰ میلیون دلاری ساخته شد توانست نزدیک به ۴۰۸ میلیون دلار درآمد داشته باشد. این کارگردان در حاضر بر روی فیلمی به نام من مهاجر هستم بر اساس رمانی نوشته تری هایس مشغول به کار می باشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مجتبی پیرزاده
فیلم‌شناسی

قفل، انبار و دو بشکه باروت (۱۹۹۸) (تهیه کننده)
قاپ‌زنی (۲۰۰۰) (تهیه کننده)
مین ماشین (۲۰۰۱) (تهیه کننده)
گرد ستاره (۲۰۰۷) (نویسنده ، تهیه کننده و کارگردان)
بدهی (فیلم ۲۰۱۰) (۲۰۱۰) (نویسنده و تهیه کننده)
کیک-اس (۲۰۱۰) (نویسنده ، تهیه کننده و کارگردان)
مردان اکس: کلاس اول (۲۰۱۱) (نویسنده و کارگردان)
کیک-اس ۲: گلوله‌ها به دیوار (۲۰۱۳) (تهیه کننده)
مردان ایکس: روزهای گذشته آینده (۲۰۱۴) (نویسنده)
کینگزمن: سرویس مخفی (۲۰۱۵) (نویسنده ، تهیه کننده و کارگردان)
کینگزمن: محفل طلایی (۲۰۱۷) (نویسنده ، تهیه کننده و کارگردان)
کینگزمن: بازی بزرگ (۲۰۱۹) (نویسنده ، تهیه کننده و کارگردان)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی متیو وان
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه