بیوگرافی مونتی هلمن

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی مونتی هلمن به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 مونته هلمن کارگردان، تهیه‌کننده، نویسنده و تدوین‌گر آمریکایی بود که از فیلم های او می توان به سواری در ویرلوایند(۱۹۶۶)، در پشتی به جهنم(۱۹۶۴)، جاده ای به ناکجاآباد(۲۰۱۰) اشاره کرد. از برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به لس آنجلس بدون نقشه اشاره کرد.

زندگینامه مونتی هلمن

بیوگرافی مونتی هلمن

فعالیت هنری

هلمن در ۱۲ ژوئیه سال ۱۹۳۲ در شهر نیویورک متولد گردید. هلمن کار خود را به عنوان دستیار یک ویرایشگر در تلویزیون ABC آغاز کرد. زمانی که ۵ ساله بود به لس آنجلس نقل مکان کردند. پس از اتمام تحصیل در دبیرستانی در لس آنجلس وارد دانشگاه استنفورد شد و در سال ۱۹۵۱ از آنجا فارغ التحصیل گشت. سپس در مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس حضور داشت، اما نتوانست تحصیلاتش را کامل کند. او در میان گروهی از با استعدادترین کارگردانان از جمله راجر کورمن حضور داشت که چندین فیلم آنها را تهیه کرد. سپس اقدام به تهیه چنیدن فیلم کم هزینه با بودجه شخصی نمود.

اولین تجربه کارگردانی اش در فیلم جانوری از غار تسخیرشده(۱۹۵۹) بود که فیلمی ترسناک با بازی مایکل فارست، فرانک ولف و ریچارد سیناترا است. داستان این فیلم درباره گروهی سارق مسلح بانک در حال فرار است که در برف گرفتار یک هیولا ی عنکبوتی غول آسا که انسان ها را می خورد، می شوند.

سپس در ساخت فیلم ترور (۱۹۶۳) با کارگردانی همچون راجر کورمن، فرانسیس فورد کوپولا، جک هیل و جک نیکلسون همکاری نمود. از بازیگران آن می‌توان به بوریس کارلوف، جک نیکلسون، دیک میلر، و جاناتان هیز اشاره کرد. این فیلم درباره یک سرباز فرانسوی می باشد که زنی زیبا و اسرارآمیز را می یابد که توسط ساحره ای جادو شده است. در پشتی به جهنم(۱۹۶۴) عنوان فیلم بعدی این کارگردان می باشد که درباره یک گروه سه نفره از سربازان ایالات متحده است که راه را برای بازگشت ژنرال مک آرتور به فیلیپین پس از جنگ جهانی دوم با از بین بردن یک مرکز ارتباطات ژاپنی باز می کند. این فیلم یکی از اولین فیلم هایی است که جک نیکلسون در آن بازی می کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ارشاد اکبری
پرواز به خشم

پرواز به خشم(۱۹۶۴) با بازی جک نیکلسون، فای اسپاین و دیویی مارتین از دیگر آثار به کارگردانی مونت هلمن می باشد. نیکلسون یکی از نویسندگان فیلمنامه این فیلم نیز بود. این فیلم درباره یک نبردی برای جواهرات به سرقت رفته بعد از سقوط هواپیما در فیلیپین است. سپس فیلم وسترن تیراندازی(۱۹۶۶) را با فیلمنامه ای توسط کارول ایستمن و بازی وارن اوتس، ملی پرکینز، ویل هاچینز، و جک نیکلسون کارگردانی کرد. داستان این فیلم در مورد دو مرد است که توسط یک زن مرموز استخدام می شوند تا او را به یک شهر دورافتاده که مایل ها در بیابان ها می باشد، ببرند. سواری در ویرلوایند(۱۹۶۶) نیز یک فیلم وسترن از این کارگردان می باشد که جک نیکلسون، ملی پرکینز، و هری دین استنتون در آن بازی می کنند.

آسفالت دو لاینه(۱۹۷۱) عنوان فیلمی در ژانر جاده ای به کارگردانی هلمن می باشد که خواننده و ترانه سرا، جیمز تیلور و درامر گروه پسران ساحلی به نام دنیس ویلسون در آن بازی می کنند. داستان این فیلم درباره دو دوست است که با یک شورلت ۱۵۰ در جاده سفر میکنند تا اینکه یک دختر مسافر را در جاده سوار می کنند و . . . کوک فایتر(۱۹۷۴) فیلم بعدی این کارگردان با بازی وارن اوتس، هری دین استنتون، لاری بیرد و اد بگلی جونیور می باشد. سپس با همکاری تام گریز فیلمی درباره محمدعلی کلی، بوکسور معروف آمریکایی کارگردانی کردند. این فیلم بزرگترین(۱۹۷۷) نام داشت.

سایر آثار

این فیلم درباره زندگی محمدعلی از المپیک ۱۹۶۰ تا سال ۱۹۷۴ ، زمان به دست آوردن قهرمانی بوکس سنگین وزن جهان در مبارزه معروفش که به رامبل در جنگل معروف شدف می باشد. این فیلم با اقتباس از کتابی به همین نام نوشته محمد علی و ریچارد دورهام با ویرایش هایی از تونی موریسون ساخته شد. فیلم بعدی این کارگردان یک وسترن ایتالیایی/اسپانیایی به نام چین ۹ ، آزادی ۳۷(۱۹۷۸) می باشد که در آن وارن اوتس، جنی آگوتر و فابیو تستی بازی می کنند. سام پکینپاف کارگردان مطرح نیز در این فیلم نقش کوچکی را بازی می کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی بیلی برک

پس از کارگردانی چنیدن صحنه اکشن برای فیلم روبوکاپ(۱۹۸۷)، ایگوانا (۱۹۸۸) را با بازی اورت مک‌گیل، فابیو تستی و مایکل مدسن کارگردانی کرد. سپس فیلم ترسناک شب خاموش، شب مرگبار III: بهتر تماشا کنید!(۱۹۸۹) را نوشت و کارگردانی کرد. داستان این فیلم که دنباله ای از قسمت دوم آن است درباره یک قاتل کریسمسی است که پس از بیدار شدن از کما، در تعقیب یک نوجوان نابینا و برادر و دوست دخترش که به خانه مادربزرگشان می روند، قصد کشتن آنها را می کند. سپس به عنوان تهیه کننده اجرایی در فیلم سگدانی(۱۹۹۲) کونتین تارانتینو حضور به هم رساند.

اخرین فیلم

اخرین فیلمی که هلمن کارگردانی کرده است جاده ای به ناکجاآباد(۲۰۱۰) نام دارد. داستان این فیلم رمانتیک و نوآر هیجان انگیز درباره فیلمساز جوانی است که در حین فیلمبرداری از فیلمش وارد یک داستان جنایی می شود. او در حال حاضر در برنامه کارگردانی فیلم موسسه هنرهای کالیفرنیا تدریس می کند. در فستیوال فیلم ونیز در سال ۲۰۱۰ نیز توانست برنده جایزه ویژه گردد.

تاریخ تولد:
۱۲ ژوئیهٔ ۱۹۳۲ (سن ۸۷ سال)، Greenpoint، نیویورک، ایالت نیویورک، آمریکا
همسر:
باربورا موریس (۱۹۵۴–۱۹۵۸)
کودکان:
ملیسا هلمن
آموزش:
Los Angeles High School، دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس، دانشگاه استنفورد
والدین:
فرد هیملبام، گرتورود هیملبام

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی مونتی هلمن
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه